Velmi povedená 3D FPS (First Person Shooter) střílečka typu Quake, která nejen že běží na Linuxu, ale její engine založen na Cube je i opensource.
19.6.2006 12:00 | František Hucek | přečteno 17046×
Soubor o velikosti 49 MB mužete stáhnout zde.
Tar.gz soubor stačí rozbalit a pokud máte zprovozněné openGL spustit v příslušném adresáři sauerbraten_unix
.
Klávesou "Escape" se vyvolá menu, ve kterém je nejprve vhodné změnit standardní rozlišení 640x480 na vyšší.
Pak je možné si vybrat z menu "load map" prostředí, které se může nejprve zkušebně projít. Možných prostředí je několik desítek.
"Single player shooter" teprve spustí pravou akci. Jsou dvě možná schémata hry:
SP – příšerky se probouzí, když hráče spatří – hrán v prostředích speciálně připravených pro SP
DMSP – 10 vteřin po začátku hry se začnou vynořovat příšerky, asi každou vteřinu
Ovládání je jednoduché:
W – pohyb vpřed S – pohyb vzad A – pohyb vlevo D – pohyb vpravo směrování se řídí myší Space a prave tlačítko myší – skok kolečkem na myši se vybírá zbraň levé tlačítko myší – střelba/útok
K dispozici je několik druhů zbraní:
číslo | jméno | poškození | reload | poškození/sec | podobné: |
0 | pěst | 50 | 0.25sec | 200 | quake3 rukavice |
? | pistole | 25 | 0.5 | 50 | quake SG, ale přesnější |
1 | brokovnice | 20x10 | 1.4sec | 143 | doom2 SSG (široký úhel, ale menší než v doom2) |
2 | kulomet | 30 | 0.1sec | 300 | quake LG (lehký rozptyl na dálku) |
3 | raketomet | 120 | 0.8sec | 150 | quake RL (plošný účinek) |
4 | puška | 100 | 1.5sec | 66 | quake2 RG | granátomet | 75 | 0.5sec | 100 | jakýkoli quake GL, jen rychlejší a méně poškozující |
Těší se na vás několik příšerek:
užívaná zbraň | model | poškození | výdrž | rychlost | frekvence | zpoždění | stupeň | loajalita |
ohnivá koule | ogro | 5 | 100 | 14 | 3 | 0 | 10 | 1 |
chaingun | rhino | 7 | 70 | 18 | 2 | 70 | 1 | 2 |
brokovnice | ratamahatta | 50 | 120 | 12 | 1 | 100 | 30 | 4 |
puška | slith | 25 | 200 | 12 | 1 | 80 | 40 | 4 |
raketomet | bauul | 30 | 500 | 10 | 1 | 0 | 20 | 6 |
kousnutí | hellpig (pekelné prase) | 12 | 50 | 22 | 3 | 0 | 10 | 1 |
železná koule | knight (rytíř) | 10 | 250 | 8 | 1 | 0 | 1 | 6 |
slimeball | goblin | 7 | 100 | 12 | 1 | 0 | 20 | 2 |
Poškození se uvádí pro jeden zásah. Zbraň monstra má čtvrtinu účinosti hráčovi zbraně.
Výdrž je množství poškození, které je nutné k zabití. Rychlost je prostě rychlost pohybu v sauerbratenech za sec. (hráč = 24). Frekvence, je relativní frekvenci výskytu v DMSP módu. Zpoždění je časový úsek od rozhodnutí vystřelit v daný směr od okamžiku rozhodnutí k výstřelu, což znamená, že se můžete vyhnout jejich střelám. Číslo uváděné je pro dovednost č. 0, pro č. 10 je poloviční. Stupeň označuje, jak často se na vás pokusí vystřelit, když vás spatří. Loajalita značí, kolikrát musí být zasaženo monstrum monstrem, než začne střelbu opětovat.
Tabulky převzaty z sauerbraten.org/docs/game.html.
Sauerbraten je také možno hrát jako multiplayer, plánuje se RPG verze.
Cílem hry je přežít a zničit příšery, při tom je třeba si dát pozor na spadnutí do "prostoru" u některých map. Takže příjemou zábavu.
Domovská stránka projektu: sauerbraten.org.