Sauerbraten

Sauerbraten Velmi povedená 3D FPS (First Person Shooter) střílečka typu Quake, která nejen že běží na Linuxu, ale její engine založen na Cube je i opensource.

19.6.2006 12:00 | František Hucek | přečteno 17046×

Soubor o velikosti 49 MB mužete stáhnout zde.

Tar.gz soubor stačí rozbalit a pokud máte zprovozněné openGL spustit v příslušném adresáři sauerbraten_unix.

Klávesou "Escape" se vyvolá menu, ve kterém je nejprve vhodné změnit standardní rozlišení 640x480 na vyšší.

Pak je možné si vybrat z menu "load map" prostředí, které se může nejprve zkušebně projít. Možných prostředí je několik desítek.




"Single player shooter" teprve spustí pravou akci. Jsou dvě možná schémata hry:
SP – příšerky se probouzí, když hráče spatří – hrán v prostředích speciálně připravených pro SP
DMSP – 10 vteřin po začátku hry se začnou vynořovat příšerky, asi každou vteřinu

Ovládání je jednoduché:

W – pohyb vpřed
S – pohyb vzad
A – pohyb vlevo
D – pohyb vpravo
směrování se řídí myší

Space a prave tlačítko myší – skok
kolečkem na myši se vybírá zbraň

levé tlačítko myší – střelba/útok

K dispozici je několik druhů zbraní:


číslo jméno poškození reload poškození/sec podobné:
0 pěst 50 0.25sec 200 quake3 rukavice
? pistole 25 0.5 50 quake SG, ale přesnější
1 brokovnice 20x10 1.4sec 143 doom2 SSG (široký úhel, ale menší než v doom2)
2 kulomet 30 0.1sec 300 quake LG (lehký rozptyl na dálku)
3 raketomet 120 0.8sec 150 quake RL (plošný účinek)
4 puška 100 1.5sec 66 quake2 RG
  granátomet 75 0.5sec 100 jakýkoli quake GL, jen rychlejší a méně poškozující

Těší se na vás několik příšerek:





užívaná zbraň model poškození výdrž rychlost frekvence zpoždění stupeň loajalita
ohnivá koule ogro 5 100 14 3 0 10 1
chaingun rhino 7 70 18 2 70 1 2
brokovnice ratamahatta 50 120 12 1 100 30 4
puška slith 25 200 12 1 80 40 4
raketomet bauul 30 500 10 1 0 20 6
kousnutí hellpig (pekelné prase) 12 50 22 3 0 10 1
železná koule knight (rytíř) 10 250 8 1 0 1 6
slimeball goblin 7 100 12 1 0 20 2

Poškození se uvádí pro jeden zásah. Zbraň monstra má čtvrtinu účinosti hráčovi zbraně.

Výdrž je množství poškození, které je nutné k zabití. Rychlost je prostě rychlost pohybu v sauerbratenech za sec. (hráč = 24). Frekvence, je relativní frekvenci výskytu v DMSP módu. Zpoždění je časový úsek od rozhodnutí vystřelit v daný směr od okamžiku rozhodnutí k výstřelu, což znamená, že se můžete vyhnout jejich střelám. Číslo uváděné je pro dovednost č. 0, pro č. 10 je poloviční. Stupeň označuje, jak často se na vás pokusí vystřelit, když vás spatří. Loajalita značí, kolikrát musí být zasaženo monstrum monstrem, než začne střelbu opětovat.

Tabulky převzaty z sauerbraten.org/docs/game.html.

Sauerbraten je také možno hrát jako multiplayer, plánuje se RPG verze.

Cílem hry je přežít a zničit příšery, při tom je třeba si dát pozor na spadnutí do "prostoru" u některých map. Takže příjemou zábavu.

Domovská stránka projektu: sauerbraten.org.

Online verze článku: http://www.linuxsoft.cz/article.php?id_article=1267