LINUXSOFT.cz Přeskoč levou lištu

ARCHIV



   

> Diskuze: článek FTP server 2

A co SSL?
(link)
18.7.2005 10:02
o.k.
Věk: ( ~47 let) , Pracovní pozice: Analytik ICT , Praxe v IT let: ( ~8 let)

Mit povolene lokalni uzivatele a nejit pres SSL je v dnesni dobe celkem sebevrazda.

vsftp umi perfektne pracovat se SSL a v clanku o tom neni ani zminka, coz je skoda.

Take chybi zminka o moznosti chrootu, zminka o moznosti vyuziti tcp wrappers, moznosti schovavat soubory, aby je pres FTP nebylo videt - volba: hide_file a o moznosti povolit pouze dane prikazy - volba: cmds_allowed

Vsftpd je hodne bezpecny, ale musi se to nastavit - v ukazkovem prikladu konfigurace v clanku mne to jako prilis bezpecne neprijde.

Re: A co SSL?
(link)
18.7.2005 10:36
Martin Pruša
Věk: ( ~42 let)
Lolani uzivatele jsem mel povolene, kvuli testovani - v dobe psani clanku jsem nemel pristup k jinemu pocitaci...
ProFTPD umi SSL take a kazdy ho zatracuje:)
Jak jsem jiz napsal v clanku - vypsane volby byli jen nektere (nebudu opisovat manual). Dal jsem na zacatku odkazy na dobrou dokumentaci a man v prikazove radce snad zvlada kazdy...Slo jen o prvotni zprovozneni a vyladeni si kazdy snad zvladne sam...
Re: A co SSL?
(link)
18.7.2005 13:13
Petr Zajíc
Věk: ( ~51 let)
Ne, že bych se chtěl připojit ke kritice, ale u článku o FTP serveru bych skutečně ocenil odstavec ve smyslu "co udělat pro to, aby to bylo bezpečnější než když to nainstalujete". Záleží ale samozřejmě na úhlu pohledu, z nějž je to psáno.
Re: A co SSL?
(link)
18.7.2005 14:17
Martin Pruša
Věk: ( ~42 let)
No ono je zajimave ze se o SSL nezminuje ani man vsftpd ani man vsftpd.conf...To mi pripada teprve divne...No mozna jsem se spatne koukal...
No s tim uhlem pohledu mate pravdu - bral jsem to jako ukazku tohoto serveru a ne manual (a mozna vic nez manual - kdyz to tam asi ani neni). Na sit kam nema nikdo z venku pristup a uzivatele nejsou pras... toto staci na sdileni...Jestlize nekdo ocekava kontakt z vnejsich siti, tak mu snad musi byt jasne ze je treba si vse zabezpecit...
Re: A co SSL?
(link)
18.7.2005 15:46
o.k.
Věk: ( ~47 let) , Pracovní pozice: Analytik ICT , Praxe v IT let: ( ~8 let)

V te manualove strance (man vsftpd.conf) jsou samozrejme uvedeny vsechny volby pro zapnuti a obsluhu SSL parametru.

Spousta distribuci (treba Mandrake/Mandriva) do vsftpd podporu SSL nema zakompilovanou.

Pro lokalni sit, ve ktere si vsichni duveruji to je samozrejme dostacujici, ale znam spoustu lidi, kteri si prectou ten clanek, priklad toho konfiguraku bezmyslenkovite zkopiruji, budou radi, ze jim to funguje, ale ...ty nasledky pak...

Re: A co SSL?
(link)
18.7.2005 16:00
Martin Pruša
Věk: ( ~42 let)
No ja jsem dal vyhledat v te napovede slovo SSL a nic mi to nenaslo...Ani Secure socket layer...Tak nevim kde se tam o tom pise...
No to ze si to bezmyslenkovite zkopiruji je jejich vec - to pak by mel byt kazdy clanek psany jak pro male dite a rikat mu:"Tohle nedelej, je to spatne (nebezpecne)."? No tak s tim nesouhlasim...
Re: A co SSL?
(link)
18.7.2005 16:32
o.k.
Věk: ( ~47 let) , Pracovní pozice: Analytik ICT , Praxe v IT let: ( ~8 let)

man vsftpd.conf, Fedora Core 4, Centos 4.1 - vygrepovane vyskyty SSL:

allow_anon_ssl
force_anon_data_ssl
force_anon_logins_ssl
force_local_data_ssl
force_local_logins_ssl
ssl_enable
ssl_sslv2
ssl_sslv3
ssl_tlsv1
ssl_ciphers

Re: A co SSL?
(link)
18.7.2005 16:38
Martin Pruša
Věk: ( ~42 let)
Ha ja to v SUSE nemam...no nejaka zrada:)
Re: A co SSL?
(link)
18.7.2005 16:50
Martin Pruša
Věk: ( ~42 let)
Coz znamena ze na takovych distrech to nebude nikdy bezpecne, kdyz si to budu brat z originalnich balicku...
Re: A co SSL?
(link)
19.7.2005 17:27
Aleš Hakl
Bydliště: Praha

Otazkou je, zda-li nekdy bude neanonymni FTP vubec bezpecne. FTP je pekne archaicky protokol, ktery mel byt dle meho nazoru jiz davno zapomenut.

Re: A co SSL?
(link)
19.7.2005 18:10
Martin Grombiřík

To je bohužel dáno ignorancí dominantního hráče na softwarovém trhu a uživatelů jeho tovarů. Není pravděpodobné, že by se ve Windows kdy objevila podpora protokolů SSH, SCP nebo Fish; místo toho jsou jejich uživatelé lákáni na používání obskurních debilit typu Passport apod. Navíc se často "drží osvědčeného" a rozvoj Internetu pro ně znamená jen přidávání čudlíků do "toho modrýho É". Lidé, kteří si vystavují stránky na našem serveru, mne neustále obtěžují požadavky "puštění přes FTP" a dává mi velikou práci jim to vymluvit, jelikož pro člověka, který si jinak do svého compu běžně láduje kde co DC++ počínaje a nějakým kdovíkde sehnaným "eftýpkem pro Windows" konče, představuje nebetyčný problém stáhnout a nainstalovat si alespoň WinSCP nebo Puttyho.

V některých distrech, tuším že v redhaťáckých, je FTP sestaveno alespoň s podporou Kerberosu, ale vůbec netuším, zda by to pro widlaře bylo vůbec využitelné - spíše bych byl skeptický :-(

DISKUZE

A co SSL? 18.7.2005 10:02 o.k.
  L Re: A co SSL? 18.7.2005 10:36 Martin Pruša
    L Re: A co SSL? 18.7.2005 13:13 Petr Zajíc
      L Re: A co SSL? 18.7.2005 14:17 Martin Pruša
        L Re: A co SSL? 18.7.2005 15:46 o.k.
          L Re: A co SSL? 18.7.2005 16:00 Martin Pruša
            L Re: A co SSL? 18.7.2005 16:32 o.k.
              |- Re: A co SSL? 18.7.2005 16:38 Martin Pruša
              L Re: A co SSL? 18.7.2005 16:50 Martin Pruša
                L Re: A co SSL? 19.7.2005 17:27 Aleš Hakl
                  L Re: A co SSL? 19.7.2005 18:10 Martin Grombiřík




Příspívat do diskuze mohou pouze registrovaní uživatelé.
> Vyhledávání software
> Vyhledávání článků

28.11.2018 23:56 /František Kučera
Prosincový sraz spolku OpenAlt se koná ve středu 5.12.2018 od 16:00 na adrese Zikova 1903/4, Praha 6. Tentokrát navštívíme organizaci CESNET. Na programu jsou dvě přednášky: Distribuované úložiště Ceph (Michal Strnad) a Plně šifrovaný disk na moderním systému (Ondřej Caletka). Následně se přesuneme do některé z nedalekých restaurací, kde budeme pokračovat v diskusi.
Komentářů: 1

12.11.2018 21:28 /Redakce Linuxsoft.cz
22. listopadu 2018 se koná v Praze na Karlově náměstí již pátý ročník konference s tématem Datová centra pro business, která nabídne odpovědi na aktuální a často řešené otázky: Jaké jsou aktuální trendy v oblasti datových center a jak je optimálně využít pro vlastní prospěch? Jak si zajistit odpovídající služby datových center? Podle jakých kritérií vybírat dodavatele služeb? Jak volit vhodné součásti infrastruktury při budování či rozšiřování vlastního datového centra? Jak efektivně datové centrum spravovat? Jak co nejlépe eliminovat možná rizika? apod. Příznivci LinuxSoftu mohou při registraci uplatnit kód LIN350, který jim přinese zvýhodněné vstupné s 50% slevou.
Přidat komentář

6.11.2018 2:04 /František Kučera
Říjnový pražský sraz spolku OpenAlt se koná v listopadu – již tento čtvrtek – 8. 11. 2018 od 18:00 v Radegastovně Perón (Stroupežnického 20, Praha 5). Tentokrát bez oficiální přednášky, ale zato s dobrým jídlem a pivem – volná diskuse na téma umění a technologie, IoT, CNC, svobodný software, hardware a další hračky.
Přidat komentář

4.10.2018 21:30 /Ondřej Čečák
LinuxDays 2018 již tento víkend, registrace je otevřená.
Přidat komentář

18.9.2018 23:30 /František Kučera
Zářijový pražský sraz spolku OpenAlt se koná již tento čtvrtek – 20. 9. 2018 od 18:00 v Radegastovně Perón (Stroupežnického 20, Praha 5). Tentokrát bez oficiální přednášky, ale zato s dobrým jídlem a pivem – volná diskuse na téma IoT, CNC, svobodný software, hardware a další hračky.
Přidat komentář

9.9.2018 14:15 /Redakce Linuxsoft.cz
20.9.2018 proběhne v pražském Kongresovém centru Vavruška konference Mobilní řešení pro business. Návštěvníci si vyslechnou mimo jiné přednášky na témata: Nejdůležitější aktuální trendy v oblasti mobilních technologií, správa a zabezpečení mobilních zařízení ve firmách, jak mobilně přistupovat k informačnímu systému firmy, kdy se vyplatí používat odolná mobilní zařízení nebo jak zabezpečit mobilní komunikaci.
Přidat komentář

12.8.2018 16:58 /František Kučera
Srpnový pražský sraz spolku OpenAlt se koná ve čtvrtek – 16. 8. 2018 od 19:00 v Kavárně Ideál (Sázavská 30, Praha), kde máme rezervovaný salonek. Tentokrát jsou tématem srazu databáze prezentaci svého projektu si pro nás připravil Standa Dzik. Dále bude prostor, abychom probrali nápady na využití IoT a sítě The Things Network, případně další témata.
Přidat komentář

16.7.2018 1:05 /František Kučera
Červencový pražský sraz spolku OpenAlt se koná již tento čtvrtek – 19. 7. 2018 od 18:00 v Kavárně Ideál (Sázavská 30, Praha), kde máme rezervovaný salonek. Tentokrát bude přednáška na téma: automatizační nástroj Ansible, kterou si připravil Martin Vicián.
Přidat komentář

   Více ...   Přidat zprávičku

> Poslední diskuze

31.7.2023 14:13 / Linda Graham
iPhone Services

30.11.2022 9:32 / Kyle McDermott
Hosting download unavailable

13.12.2018 10:57 / Jan Mareš
Re: zavináč

2.12.2018 23:56 / František Kučera
Sraz

5.10.2018 17:12 / Jakub Kuljovsky
Re: Jaký kurz a software by jste doporučili pro začínajcího kodéra?

Více ...

ISSN 1801-3805 | Provozovatel: Pavel Kysilka, IČ: 72868490 (2003-2024) | mail at linuxsoft dot cz | Design: www.megadesign.cz | Textová verze