LINUXSOFT.cz Přeskoč levou lištu

ARCHIV



   

> Diskuze: zprávička Vim je jeden z nejoblíbnějších a nejpoužívanějších textových.....

31.8.2005 07:44 / MaReK Olšavský
Vim je jeden z nejoblíbnějších a nejpoužívanějších textových editorů, zejména mezi správci a vývojáři. Jaké novinky přinese jeho další verze si přečtěte zde.

Novinky?
(link)
31.8.2005 09:00
Aleš Kapica
Většinou ptákoviny. Nic podstatného.
Re: Novinky?
(link)
31.8.2005 09:06
MaReK Olšavský
Věk: ( ~50 let) , Pracovní pozice: ?? Asi "holka pro vše" , Praxe v IT let: ( ~ let) , Bydliště: Duchcov
tak tak, ono uz moc podstatneho asi vymyslet nejde...
Re: Novinky?
(link)
31.8.2005 09:59
Aleš Kapica
Šlo by, jenže ne asi pro vim. Mě osobně silně chybí editor ekvivalentní Ultraeditu. Kdyby byl portován pro Linux, tak bych rozhodně neváhal s jeho koupí. Kdyby vznikla nějaká opensource náhrada, tak bych velmi zaplesal. V čem je tak "úžasný"? Každému teda vyhovuje něco jiného, ale mě osobně schází sloupcový režim, možnost bleskově přepínat mezi hex a text, snadné zaznamenávání, úprava a spouštění maker, rychlá a účiná konverze mezi různými kódovými stránkami, vychutávku pro práci s funkcemi, atd.., atd.. Možná proto mi asi nejvíce vyhovuje nedit, až na to, že neumí unicode.
Re: Novinky?
(link)
31.8.2005 10:36
krtko
Věk: ( ~39 let)
skus jedit
Re: Novinky?
(link)
31.8.2005 12:31
Aleš Hakl
Bydliště: Praha

Co zkusit nejaky opravdovy editor? Treba emacs.

Sloupcový režim

Napriklad M-x pisture-mode pripadne ekvivalenty beznych operaci se suffixem -rectangle

Moznost bleskurychle prepinat mezi hex a text

M-x hexl-mode, prepnuti zpet sice uplne bleskurychle neni, ale stejne me nedochazi, k cemu by jste mohl tohle potrebovat

Snadné zaznamenávání, úprava a spouštění maker

C-x ( a C-x ), ponechme stranou, ze si makra muzete psat a upravovat v lispu.

rychlá a účiná konverze mezi různými kódovými stránkami

Skupina prikazu s prefixem C-x RET, pravdou je, ze ne uplne vzdy je chovani ten i18n podpory na prvni pohled pochopitelne

Re: Novinky?
(link)
31.8.2005 13:02
Ivan Majer
Věk: ( ~64 let)
Kde jsem tohle jenom cetl: "emacs je dobrej operacni system, ale blbe se v tom pise"? ;-)
Re: Novinky?
(link)
31.8.2005 13:12
Aleš Hakl
Bydliště: Praha

A nejaky argumet, ktery tohle tvrzeni podporuje mas?

Re: Novinky?
(link)
31.8.2005 13:16
Ivan Majer
Věk: ( ~64 let)
Jo mam, psat jsem v tom opravdu zkusil....
Re: Novinky?
(link)
31.8.2005 15:02
Aleš Hakl
Bydliště: Praha

To neni moc padny argument, ze to neumis pouzivat neznamena, ze je to spatne ^_^

Re: Novinky?
(link)
31.8.2005 15:08
Ondřej Čečák (TEAM)
Věk: ( ~38 let)

Myslim, ze je zbytecne se hadat, pojdme uznat ze emacs i vi jsou dobry a potresem si rukama. Teda vimkari jen mezi sebou, protoze se nebudem dotykat nekoho, kdo pouziva takovou sra**u jako emacs :) --artus

Zdroj: weblog.anicka.net: Víš, který editor je nejlepší?

Re: Novinky?
(link)
31.8.2005 15:14
Aleš Hakl
Bydliště: Praha

S tim se da souhlasit, jenom tvrzeni ze "emacs je sra**a" opravdu zni padne od nekoho, kdo pouziva takovou sra**u jako vim. ^_^

Re: Novinky?
(link)
31.8.2005 15:28
Ondřej Čečák (TEAM)
Věk: ( ~38 let)

http://hackles.org/cgi-bin/archives.pl?request=92
http://hackles.org/cgi-bin/archives.pl?request=93
http://hackles.org/cgi-bin/archives.pl?request=94

http://hackles.org/cgi-bin/archives.pl?request=231

http://hackles.org/cgi-bin/archives.pl?request=284

Re: Novinky?
(link)
31.8.2005 15:32
Ivan Majer
Věk: ( ~64 let)
Nikde jsem nenapsal, ze je to spatne...proste jsem v tom zkusil psat a nevyhovuje mi. To je muj subjektivni pocit. Zrovna tak proste tobe nemusi vyhovovat psani ve vimku....
Re: Novinky?
(link)
31.8.2005 15:55
Aleš Hakl
Bydliště: Praha

V predchozim prispevku jsem nezminil "vychutávku pro práci s funkcemi", jednak jsem to prehlidl a jednak nemam nejmensi tuseni, co bz to mohlo byt a docela by me to zajimalo.

Vim neni textovy editor, vim je rychla slatanina.
(link)
31.8.2005 12:17
Aleš Hakl
Bydliště: Praha

Kazdy normalni clovek pouziva textovy editor, ktery pracuje v realnem case, je obrazovkovy a samodokumentujici se a navic nema naprosto zcestny model ovladani. Ponechme stranou, ze rozumny textovy editor si kazdy muze v lispu od zakladu prepsat.

Re: Vim neni textovy editor, vim je rychla slatanina.
(link)
31.8.2005 12:19
Ivan Majer
Věk: ( ~64 let)

:-D Uz jsem si zacinal myslet, ze tu nikdo Emacs nepouziva....Jinak mas pravdu tetris si ve vimku nezahraju :-)

Re: Vim neni textovy editor, vim je rychla slatanina.
(link)
31.8.2005 12:24
MaReK Olšavský
Věk: ( ~50 let) , Pracovní pozice: ?? Asi "holka pro vše" , Praxe v IT let: ( ~ let) , Bydliště: Duchcov
Stranky "neprohlidnes", malily nedoctes. Do vimu existuje tetris napsany (ted na nej nenajdu odkaz), pro nacviceni hjkl ;-)... Podle me ma vim trochu logictejsi ovladani, nez Emacs, byt zacatecnik je 100% zmaten dvema mody... Je to ale hlavne o zvyku, jestli to nekomu vyhovuje, at si klidne pouziva nano/pico.
Re: Vim neni textovy editor, vim je rychla slatanina.
(link)
31.8.2005 12:36
Aleš Hakl
Bydliště: Praha

No ja zrovna vcera nekde cetl porovnani, z hlediska ergonomie ovladani a vyplynulo z toho neco na styl, ze kdyz si ve vimu namapujes ESC nekam rozumne blizko k prstum tak to vyjde zhruba nastejno, jako kdyz pouzivas Emacs a mas Control tam kde je odjakziva (tj. vlevo od A)

Jinak osobne si nedovedu predstavit, jak nekdo ma Dvorakovo rozlozeni a pouziva HJKL. Za C-b, C-p, C-n a C-f je nejaka logika, ale HJKL je fakt jenom o tom rozlozeni.

Re: Vim neni textovy editor, vim je rychla slatanina.
(link)
31.8.2005 12:47
MaReK Olšavský
Věk: ( ~50 let) , Pracovní pozice: ?? Asi "holka pro vše" , Praxe v IT let: ( ~ let) , Bydliště: Duchcov
Osobne neznam moc lidi, kteri maji rozlozeni Dvorak, respektive nikoho... Existuje i v cs verzi tahle klavesnice vubec??
Re: Vim neni textovy editor, vim je rychla slatanina.
(link)
31.8.2005 13:03
Aleš Hakl
Bydliště: Praha

Jestli je cs verze to nevim, skoro bych rekl ze ne, protoze pro cestinu to rozlozeni asi nebude mit takovy smysl, pro cestinu by se ta klavesnice IMHO musela prohazet uplne cela kvuli diakritice.

A jsi si opravdu jisty, ze neznas nikoho, kdo ma rozlozeni dvorak? ^_^

Re: Vim neni textovy editor, vim je rychla slatanina.
(link)
31.8.2005 13:16
Michal Čihař
Věk: ( ~44 let) , Bydliště: Praha
Neplácej tu nesmysly... zahraješ
Re: Vim neni textovy editor, vim je rychla slatanina.
(link)
31.8.2005 13:19
Ivan Majer
Věk: ( ~64 let)
Jojo mas pravdu, jenze emacs to ma uz v zakladu :-)
Re: Vim neni textovy editor, vim je rychla slatanina.
(link)
31.8.2005 13:21
MaReK Olšavský
Věk: ( ~50 let) , Pracovní pozice: ?? Asi "holka pro vše" , Praxe v IT let: ( ~ let) , Bydliště: Duchcov
Koukam na ty stranky, ze nejen Tetris (o nem jsem vedel), ale i Sokoban :-)...
Re: Vim neni textovy editor, vim je rychla slatanina.
(link)
31.8.2005 15:16
Aleš Hakl
Bydliště: Praha

A taky si ve vimu stezi otevres Smalltalk-style browser na program v temer libovolnem rozumne pouzivanem objektovem jazyce, coz je pomerne silny nastroj pro vyvoj. (jen prvni priklad, co me napadl, mohlo by jich byt vyrazne vice)

Re: Vim neni textovy editor, vim je rychla slatanina.
(link)
31.8.2005 15:57
Ivan Majer
Věk: ( ~64 let)
Beru, ze muze byt Emacs dobry prostredek pro vyvoj, ale od textoveho editoru ocekavam zakladni veci jako je prace s textem a ne postovni klient, vyvojove prostredi atd. Muzes namitnout, ze i psani mailu je editace textu, ale na to jsou snad jine programy...Takze Vim je textovy editor a Emacs slatanina vsech moznych programu pocinaje editorem pres ctecku newsu az po treba ten mail.
Re: Vim neni textovy editor, vim je rychla slatanina.
(link)
31.8.2005 16:21
Aleš Hakl
Bydliště: Praha

Textovy editor je bezesporu jednim z nejpouzivanejsich programu, je proto rozhodne dobre, kdyz si ho kazdy muze upravit jak chce. A kdyz v jazyku pro programovani rozsireni textoveho editoru lze napsat treba ctecka newsu (mimochodem gnus je jedna z nejlepsich ctecek) tak proc to neudelat.

A ze nekdo emacs nepouziva pouze proto, ze si neni schopny nainstalovat jen to co potrebuje, a instaluje vsechno co najde je vec druha.

Re: Vim neni textovy editor, vim je rychla slatanina.
(link)
31.8.2005 16:27
Ivan Majer
Věk: ( ~64 let)
No tak tehle par prikladu co jsem napsal je v zakladni instalaci Emacsu a je mi uplne jedno, jestli se tyhle featury daji odinstalovat nebo ne, pripadne jestli se da nainstalovat nejaka verze lightEmacs. To se mi skutecne nechce zkoumat :-)
A nepouzivam ho proste proto, ze mi psani v nem nepripada nijak intuitivni.
Re: Vim neni textovy editor, vim je rychla slatanina.
(link)
31.8.2005 16:48
Aleš Hakl
Bydliště: Praha

Ano vim je intuitivnejsi to uznavam, emacs rozhodne na :wq nevypise hlasku, ze se ukoncuje C-x C-c, kdezto vim na C-x C-c vypise Type :quit<Enter> to exit Vim

Re: Vim neni textovy editor, vim je rychla slatanina.
(link)
31.8.2005 17:08
Ivan Majer
Věk: ( ~64 let)
To je snad dobre, aspon emacsista vi jak editor ukoncit :-D
Re: Vim neni textovy editor, vim je rychla slatanina.
(link)
31.8.2005 17:10
Aleš Hakl
Bydliště: Praha

Jeden by rekl, ze emacsiste nevi

Re: Vim neni textovy editor, vim je rychla slatanina.
(link)
31.8.2005 16:33
Michal Čihař
Věk: ( ~44 let) , Bydliště: Praha
Cokoliv zásadně instaluju tak jak to je v distribuci. Pokud distribuce neobsahují použitelný emacs, tak to sice není problém emacsu, ale je mi to naprosto jedno a zůstanu u svého vimu :-).
Re: Vim neni textovy editor, vim je rychla slatanina.
(link)
31.8.2005 16:44
Aleš Hakl
Bydliště: Praha

No zrovna v debianu je emacs pomerne rozumne rozdeleny (ne jak v gentoo, kde je to jeden velky balicek i s nekterymi vecmi, ktere jsou i v upstreamu samostatne). Ovsem uznavam, ze by to bylo vhodne rozdelit jeste vice.

Re: Vim neni textovy editor, vim je rychla slatanina.
(link)
31.8.2005 16:57
Michal Čihař
Věk: ( ~44 let) , Bydliště: Praha
No jo, ale proč editor zabere 40 mega?
# aptitude install emacs21
Reading package lists... Done
Building dependency tree... Done
Reading extended state information
Initializing package states... Done
Reading task descriptions... Done
The following NEW packages will be automatically installed:
  emacs21-bin-common emacs21-common emacsen-common
The following NEW packages will be installed:
  emacs21 emacs21-bin-common emacs21-common emacsen-common
0 packages upgraded, 4 newly installed, 0 to remove and 0 not upgraded.
Need to get 13.1MB of archives. After unpacking 42.0MB will be used.
Do you want to continue? [Y/n/?]
Re: Vim neni textovy editor, vim je rychla slatanina.
(link)
31.8.2005 17:00
Aleš Hakl
Bydliště: Praha

Protoze je lepsi nez vim, tedy logicky vetsi. ^___^

Re: Vim neni textovy editor, vim je rychla slatanina.
(link)
31.8.2005 17:23
Michal Čihař
Věk: ( ~44 let) , Bydliště: Praha
To je dokonalá logika, potom je ovšem eclipse asi 2,5x lepší (a to nepočítám JRE) než emacs :-D.
Re: Vim neni textovy editor, vim je rychla slatanina.
(link)
31.8.2005 17:24
Aleš Hakl
Bydliště: Praha

Zase nemusime nutne pouzivat to co je uplne nejlepsi ^__^

Re: Vim neni textovy editor, vim je rychla slatanina.
(link)
31.8.2005 17:39
Michal Čihař
Věk: ( ~44 let) , Bydliště: Praha
Vždyť to říkám pořád -- já se spokojím s editorem a nepotřebuju emacs :-)

DISKUZE

Novinky? 31.8.2005 09:00 Aleš Kapica
L Re: Novinky? 31.8.2005 09:06 MaReK Olšavský
  L Re: Novinky? 31.8.2005 09:59 Aleš Kapica
    |- Re: Novinky? 31.8.2005 10:36 krtko
    |- Re: Novinky? 31.8.2005 12:31 Aleš Hakl
    | L Re: Novinky? 31.8.2005 13:02 Ivan Majer
    |   L Re: Novinky? 31.8.2005 13:12 Aleš Hakl
    |     L Re: Novinky? 31.8.2005 13:16 Ivan Majer
    |       L Re: Novinky? 31.8.2005 15:02 Aleš Hakl
    |         |- Re: Novinky? 31.8.2005 15:08 Ondřej Čečák
    |         | L Re: Novinky? 31.8.2005 15:14 Aleš Hakl
    |         |   L Re: Novinky? 31.8.2005 15:28 Ondřej Čečák
    |         L Re: Novinky? 31.8.2005 15:32 Ivan Majer
    L Re: Novinky? 31.8.2005 15:55 Aleš Hakl
Vim neni textovy editor, vim je rychla slatanina. 31.8.2005 12:17 Aleš Hakl
  L Re: Vim neni textovy editor, vim je rychla slatanina. 31.8.2005 12:19 Ivan Majer
    |- Re: Vim neni textovy editor, vim je rychla slatanina. 31.8.2005 12:24 MaReK Olšavský
    | L Re: Vim neni textovy editor, vim je rychla slatanina. 31.8.2005 12:36 Aleš Hakl
    |   L Re: Vim neni textovy editor, vim je rychla slatanina. 31.8.2005 12:47 MaReK Olšavský
    |     L Re: Vim neni textovy editor, vim je rychla slatanina. 31.8.2005 13:03 Aleš Hakl
    |- Re: Vim neni textovy editor, vim je rychla slatanina. 31.8.2005 13:16 Michal Čihař
    | |- Re: Vim neni textovy editor, vim je rychla slatanina. 31.8.2005 13:19 Ivan Majer
    | L Re: Vim neni textovy editor, vim je rychla slatanina. 31.8.2005 13:21 MaReK Olšavský
    L Re: Vim neni textovy editor, vim je rychla slatanina. 31.8.2005 15:16 Aleš Hakl
      L Re: Vim neni textovy editor, vim je rychla slatanina. 31.8.2005 15:57 Ivan Majer
        L Re: Vim neni textovy editor, vim je rychla slatanina. 31.8.2005 16:21 Aleš Hakl
          |- Re: Vim neni textovy editor, vim je rychla slatanina. 31.8.2005 16:27 Ivan Majer
          | L Re: Vim neni textovy editor, vim je rychla slatanina. 31.8.2005 16:48 Aleš Hakl
          |   L Re: Vim neni textovy editor, vim je rychla slatanina. 31.8.2005 17:08 Ivan Majer
          |     L Re: Vim neni textovy editor, vim je rychla slatanina. 31.8.2005 17:10 Aleš Hakl
          L Re: Vim neni textovy editor, vim je rychla slatanina. 31.8.2005 16:33 Michal Čihař
            L Re: Vim neni textovy editor, vim je rychla slatanina. 31.8.2005 16:44 Aleš Hakl
              L Re: Vim neni textovy editor, vim je rychla slatanina. 31.8.2005 16:57 Michal Čihař
                L Re: Vim neni textovy editor, vim je rychla slatanina. 31.8.2005 17:00 Aleš Hakl
                  L Re: Vim neni textovy editor, vim je rychla slatanina. 31.8.2005 17:23 Michal Čihař
                    L Re: Vim neni textovy editor, vim je rychla slatanina. 31.8.2005 17:24 Aleš Hakl
                      L Re: Vim neni textovy editor, vim je rychla slatanina. 31.8.2005 17:39 Michal Čihař




Příspívat do diskuze mohou pouze registrovaní uživatelé.
> Vyhledávání software
> Vyhledávání článků

28.11.2018 23:56 /František Kučera
Prosincový sraz spolku OpenAlt se koná ve středu 5.12.2018 od 16:00 na adrese Zikova 1903/4, Praha 6. Tentokrát navštívíme organizaci CESNET. Na programu jsou dvě přednášky: Distribuované úložiště Ceph (Michal Strnad) a Plně šifrovaný disk na moderním systému (Ondřej Caletka). Následně se přesuneme do některé z nedalekých restaurací, kde budeme pokračovat v diskusi.
Komentářů: 1

12.11.2018 21:28 /Redakce Linuxsoft.cz
22. listopadu 2018 se koná v Praze na Karlově náměstí již pátý ročník konference s tématem Datová centra pro business, která nabídne odpovědi na aktuální a často řešené otázky: Jaké jsou aktuální trendy v oblasti datových center a jak je optimálně využít pro vlastní prospěch? Jak si zajistit odpovídající služby datových center? Podle jakých kritérií vybírat dodavatele služeb? Jak volit vhodné součásti infrastruktury při budování či rozšiřování vlastního datového centra? Jak efektivně datové centrum spravovat? Jak co nejlépe eliminovat možná rizika? apod. Příznivci LinuxSoftu mohou při registraci uplatnit kód LIN350, který jim přinese zvýhodněné vstupné s 50% slevou.
Přidat komentář

6.11.2018 2:04 /František Kučera
Říjnový pražský sraz spolku OpenAlt se koná v listopadu – již tento čtvrtek – 8. 11. 2018 od 18:00 v Radegastovně Perón (Stroupežnického 20, Praha 5). Tentokrát bez oficiální přednášky, ale zato s dobrým jídlem a pivem – volná diskuse na téma umění a technologie, IoT, CNC, svobodný software, hardware a další hračky.
Přidat komentář

4.10.2018 21:30 /Ondřej Čečák
LinuxDays 2018 již tento víkend, registrace je otevřená.
Přidat komentář

18.9.2018 23:30 /František Kučera
Zářijový pražský sraz spolku OpenAlt se koná již tento čtvrtek – 20. 9. 2018 od 18:00 v Radegastovně Perón (Stroupežnického 20, Praha 5). Tentokrát bez oficiální přednášky, ale zato s dobrým jídlem a pivem – volná diskuse na téma IoT, CNC, svobodný software, hardware a další hračky.
Přidat komentář

9.9.2018 14:15 /Redakce Linuxsoft.cz
20.9.2018 proběhne v pražském Kongresovém centru Vavruška konference Mobilní řešení pro business. Návštěvníci si vyslechnou mimo jiné přednášky na témata: Nejdůležitější aktuální trendy v oblasti mobilních technologií, správa a zabezpečení mobilních zařízení ve firmách, jak mobilně přistupovat k informačnímu systému firmy, kdy se vyplatí používat odolná mobilní zařízení nebo jak zabezpečit mobilní komunikaci.
Přidat komentář

12.8.2018 16:58 /František Kučera
Srpnový pražský sraz spolku OpenAlt se koná ve čtvrtek – 16. 8. 2018 od 19:00 v Kavárně Ideál (Sázavská 30, Praha), kde máme rezervovaný salonek. Tentokrát jsou tématem srazu databáze prezentaci svého projektu si pro nás připravil Standa Dzik. Dále bude prostor, abychom probrali nápady na využití IoT a sítě The Things Network, případně další témata.
Přidat komentář

16.7.2018 1:05 /František Kučera
Červencový pražský sraz spolku OpenAlt se koná již tento čtvrtek – 19. 7. 2018 od 18:00 v Kavárně Ideál (Sázavská 30, Praha), kde máme rezervovaný salonek. Tentokrát bude přednáška na téma: automatizační nástroj Ansible, kterou si připravil Martin Vicián.
Přidat komentář

   Více ...   Přidat zprávičku

> Poslední diskuze

31.7.2023 14:13 / Linda Graham
iPhone Services

30.11.2022 9:32 / Kyle McDermott
Hosting download unavailable

13.12.2018 10:57 / Jan Mareš
Re: zavináč

2.12.2018 23:56 / František Kučera
Sraz

5.10.2018 17:12 / Jakub Kuljovsky
Re: Jaký kurz a software by jste doporučili pro začínajcího kodéra?

Více ...

ISSN 1801-3805 | Provozovatel: Pavel Kysilka, IČ: 72868490 (2003-2024) | mail at linuxsoft dot cz | Design: www.megadesign.cz | Textová verze