LINUXSOFT.cz Přeskoč levou lištu

ARCHIV



   

> Diskuze: blog 10 důvodů proč nepoužívat Skype - jsme opravdu bandou fanatiků?

Nepochopeni hlavního problému skype
(link)
20.9.2005 17:30
Tomáš Tichý
Hlavní problém skype není to, že je closed source, ani že je komerční, ale že používá proprietální prootkol. Používáním skype si uživatelé zadělávají na stejný problém, jako je dnes s formátem .doc. Ale škoda mluvit, to je jako by hrách na stěnu házel. Mimochodem jak myslíte, že se bude firma provozující Skype živit, až podstatná část lidí přejde na Skype a nebude ji tedy živit propojení s pevnou sítí. Díky, že pomáháte budovat globální Český Telekom ;-)
Re: Nepochopeni hlavního problému skype
(link)
20.9.2005 20:23
Ondřej Čečák (TEAM)
Věk: ( ~38 let)

Mimochodem jak myslíte, že se bude firma provozující Skype živit, až podstatná část lidí přejde na Skype.

Myslel jsem a nevím :). Dokaží paranoidní (?) teorie o tom, že tam je ve skype backdoor a zruší decentralizovanou topologii?

Re: Nepochopeni hlavního problému skype
(link)
20.9.2005 21:08
Aleš Hakl
Bydliště: Praha

Ono je rozdil mezi decentralizovanou topologii a decentralizovanou topologii rizenou z jednoho bodu.

Re: Nepochopeni hlavního problému skype
(link)
20.9.2005 21:40
Ondřej Čečák (TEAM)
Věk: ( ~38 let)

Skype je tedy napsaný tak, že pokud se nedokáže autorizovat proti oficiálnímu auth serveru, nemůže komunikovat?

Nevím proč, ale vždy jsem si myslel, že to je fakt decentralizovaná síť, jak vidím, asi chybně ... O argument víc pro stranu "skype je zlo".

Re: Nepochopeni hlavního problému skype
(link)
20.9.2005 21:45
Ondřej Čečák (TEAM)
Věk: ( ~38 let)

Dodatek:

Ta autorizace je řešená nějakým hardcore-über-vynálezem? Pokud vím, Skype nelze bez bližší analýzy síťové komunikace snadno zablokovat, takže těch řídích bodů je hodně, případně se určují nějak nepredikovatelně-dynamicky?

Re: Nepochopeni hlavního problému skype
(link)
20.9.2005 23:16
Aleš Hakl
Bydliště: Praha

Ja ten protokol nijak moc nezkoumal, ale jak sem tak pochopil tak nejaky centralni bod to ma.

Re: Nepochopeni hlavního problému skype
(link)
20.9.2005 23:45
Aleš Hakl
Bydliště: Praha

Centralnim bodem je minimalne ona brana do verejne telefonni site, a i to je problem. Urcite by bylo jeste vice vyhodne mit budto branu do vlastni pobockove ustredny nebo alternativni branu do verejne telefonni site (cimz by se otevrel prostor pro konkurenci). A tim, ze je protokol uzavreny (a zrejme cosi v licencnim ujednani, co alespon castecne zamezuje tomu, aby ho nekdo implementoval na zelene louce), je tomuto uspesne zamezeno.

Vůbec nejde o nějaký fanatismus
(link)
20.9.2005 19:15
Ondra Kudlík
Věk: ( ~42 let)

Přečtěte si ten článek ještě jednou a potom radši dvakrát. Již na úvodu je upozorněno, že většina se zachová stejně jak píšete vy v tomto článku.

Co je ovšem důležitější, na rootu vyšel článek, který ukazuje na problémy skype. A ty problémy tu opravdu jsou! Sám skype používám a jsem s ním spokojen. Levné volání je naprosto perfektní.

Nicméně na tom s využíváním hardwaru je něco pravdy. Google vaši linku a hw nevyužívá, nicméně skype ano. Poskytuje váš výkon a síťovou linku ostatním, kteří jsou za restriktivními firewally. To je sice nádherná myšlenka v případě otevřeného programu, který je tu ve prospěch komunity a využívají jej vědomě lidi, kteří si chtějí pomáhat, nicméně u skype není možnost toto vypnout.

Nebudu opakovat vše co bylo v článku na rootu řečeno, ale s většinou musím souhlasit i přesto, že skype používám a líbí se mi. Prostě jsou tu problémy a jejich ignorací jen přispíváme příchodu dalšího uzavřeného formátu :/ Kdyby byla možnost se do skype připojit z jiného programu (tzn. jiný protokol), byla by to nádhera...

Prostě nejde zde o žádný fanatismus a vyznávání GPL, jde zde prostě jen o upozornění na problémy, které zde jsou...

Fanatismus je nebezpečný ve všech lidských oborech
(link)
20.9.2005 19:56
Jiří Stavinoha

Velmi podobná úvaha jako tato mě napadla po přečtení toho fanatického článku na rootovi také (roote roote kam to směřuješ...).

Uživatel má a měl přece (a to již od začátku) možnost volby: použít/nepoužít. Použil-li musí akceptova výhody, ale i nevýhody z toho plynoucí (BTW četli skutečně všichni licenční ujednání, že se nyní tak diví?),

Jediným opravdovým problémem je možná pro některé uzavřený protokol. Nicméně srovnávat ho, tak jak někteří činí, s uzavřeným formátem .doc je naprosto zcestné. Proč? Protože porovnáváte hrušky z jablka.

Zatímco uzavřený formát .doc (či jiný) je formátem souborů, a proto je skutečně problémový, neboť otevřít takový soubor vytvořený před deseti lety dnes v jiném programu než od MS je problémem, uzavřený protokol skype problémem není. Jednoduše proto, že pokud se najde v budoucnu jiná firma s řešení jak zaplatit podobnou službu Skype s otevřeným protokolem, jednoduše si uživatel stáhne tento nový program -> a jestliže bude skutečně dobrý, rozšíří se cca do jednoho roku natolik, že na něj přejdou i uživatelé původního Skype a oni pouze vypnou jeden spuštěný program (Skype) na pozadí.
Na disku však žádnému uživateli nezbyde byť jediný soubor v nečitelném formátu ;-) A tím se protokol Skype zásadně odlišuje od formátu souborů.

Re: Fanatismus je nebezpečný ve všech lidských oborech
(link)
20.9.2005 20:22
Aleš Hakl
Bydliště: Praha

Bohuzel s tim, ze uzavreny protokol je daleko mensi zlo, nemate pravdu. Neni od veci si pripomenout, ze vsechny dnes pouzivane site (ano, vcetne klasicke telefonni) jsou od zacatku stavene tak, ze vsechny zakladni jimi pouzivane protokoly jsou otevrene. Zrejme to ma nejaky duvod, kdyz otevrene protokoly pouziva i jinak tak neskutecne setrvacne odvetvi jako jsou poskytovatele klasickych telefonnich sluzeb.

A jeste k tomu protokolu. Nejde jen o to, ze je uzavreny, ale take o to, ze je v porovnani s klasickym VoIP dosti zvlastne navrzeny. Zatimco klasicke VoIP (reprezentovane dnes zejmena protokolem SIP) si je vedomo toho, ze prime spojeni odkudkoli kamkoli neni mozne a proto umoznuje stavet spojeni s pouzitim ruznych bran a tyto brany jsou k tomuto ucelu primo urcene a obvykle umistene na vhodnych mistech site.

Kdezto skype (podobne jako vetsina P2P protokolu z druhe vlny P2P) tento problem obchazi tim, ze si stavi defakto svoji vlastni sit s prepinanim paketu na 4. vrstve. Poznamenejme, ze zpusob jakym je tato sit organizovana je dosti nahodny a uzel nema prilis moznost jasne specifikovat co a pro koho chce routovat. Osobne bych rekl, ze pouzivat pro seriozni praci neco, co defakto vychazi z polo-legalnich technologii, jejich hlavnim smyslem bylo obejit jakykoli predstavitelny prostredek pro omezeni jejich provozu je ponekud dobrodruzna cesta.

Navic protokol pouzity skype je navrzen pro aktualni stav site a za nekolik let o nem pravdepodobne uz neuslysime, jelikoz podobny moloch nebude potreba.

Jediny rozumny argument lidi, co se snazi najit duvod, proc argumenty proti skype neplati je ona cena, ale trh VoIP sluzeb jsem nijak nezkoumal, takze nevim, na jake urovni se pohybuji ceny srovnatelne konkurence.

Re: Fanatismus je nebezpečný ve všech lidských oborech
(link)
20.9.2005 20:36
Jiří Stavinoha
Bohuzel s tim, ze uzavreny protokol je daleko mensi zlo, nemate pravdu. Neni od veci si pripomenout, ze vsechny dnes pouzivane site (ano, vcetne klasicke telefonni) jsou od zacatku stavene tak, ze vsechny zakladni jimi pouzivane protokoly jsou otevrene.

Zřejmě jsem něco prošvihnul, ale jinou síť podobnou Skype s otevřeným protokolem neznám. Srovnávat protokol Skype s průmyslovými protokoly jako jsou např. přitomny v GSM sítích je jako již jednou uvedené srovnávání hrušek s jablky.

Vždy, když vidím jakoukoliv kritiku na Skype v tomto směru, vždy se musí pisatel uchýlit ke srovnání nesrovnatelného - jednoduše proto, že nic podobného (respektive řešeného podobně) jako Skype se totiž masově nerozšířilo.

Navic protokol pouzity skype je navrzen pro aktualni stav site a za nekolik let o nem pravdepodobne uz neuslysime, jelikoz podobny moloch nebude potreba.

Nyní mám pocit, že jste popřel sám sebe :) Taky jsem totiž psal, že v budoucnu nebude problém Skype nahradit čímkoliv lepším ;-)

Jediny rozumny argument lidi, co se snazi najit duvod, proc argumenty proti skype neplati je ona cena, ale trh VoIP sluzeb jsem nijak nezkoumal, takze nevim, na jake urovni se pohybuji ceny srovnatelne konkurence.

Skype nepoužívám a nevím o ničem co by mě v dohledné době donutilo používat něco jiného než mobilní telefon. Ne každý, kdo není kritik Skype, musí mít nutně hluboko do kapsy.
Re: Fanatismus je nebezpečný ve všech lidských oborech
(link)
20.9.2005 21:15
Aleš Hakl
Bydliště: Praha

Zřejmě jsem něco prošvihnul, ale jinou síť podobnou Skype s otevřeným protokolem neznám. Srovnávat protokol Skype s průmyslovými protokoly jako jsou např. přitomny v GSM sítích je jako již jednou uvedené srovnávání hrušek s jablky.

Srovnani s tim, co nazyvate "prumyslove protokoly" bylo urceno zejmena proto, aby bylo videt, ze otevreny protokol je pomerne opravneny pozadavek.

Vždy, když vidím jakoukoliv kritiku na Skype v tomto směru, vždy se musí pisatel uchýlit ke srovnání nesrovnatelného - jednoduše proto, že nic podobného (respektive řešeného podobně) jako Skype se totiž masově nerozšířilo.

Služeb podobneho razeni (obvykle zalozenych na protokolu SIP) jsou mraky. Ze to neni "reseno podobne" je zpusobeno jednoduse tim, ze myslenka za Skype je dost zvlastni a osobne si myslim, ze pro nasazeni v komercni sfere dost nevhodna.

Re: Fanatismus je nebezpečný ve všech lidských oborech
(link)
20.9.2005 22:56
Jiří Stavinoha
Srovnani s tim, co nazyvate "prumyslove protokoly" bylo urceno zejmena proto, aby bylo videt, ze otevreny protokol je pomerne opravneny pozadavek.

Promiňte, nemohu si pomoci, ale nelze srovnávat otevřený protokol, který využije několik "málo" bohatých společností. K čemu je mě/Vám že se můžeme podívat jak funguje? Důležité je, že "to může vědět" telekomunikační úřad a operátor - všem ostatním je to k ničemu. K tomu však nemusí být otevřený.

Služeb podobneho razeni (obvykle zalozenych na protokolu SIP) jsou mraky. Ze to neni "reseno podobne" je zpusobeno jednoduse tim, ze myslenka za Skype je dost zvlastni a osobne si myslim, ze pro nasazeni v komercni sfere dost nevhodna.

Jasně že Skype není jediná VoIP služba. Žádné však nenabízí možnost zavolat si i za dosti omezeným (firewall) připojením. A to je dosti zásadní zádrhel ;-) A také důvod úspechu Skype.
Re: Fanatismus je nebezpečný ve všech lidských oborech
(link)
20.9.2005 23:34
Aleš Hakl
Bydliště: Praha

... K tomu však nemusí být otevřený.

A presto otevrený je - tim podporujete moji argumentaci. A otevreny protokol neni o tom, ze se kdokoli muze podivat jak to funguje, ale o tom, ze na zaklade informace jak to funguje muze kdokoli vytvorit neco, co tento protokol pouziva.

Jasně že Skype není jediná VoIP služba. Žádné však nenabízí možnost zavolat si i za dosti omezeným (firewall) připojením. A to je dosti zásadní zádrhel ;-) A také důvod úspechu Skype.

Pokud tam ten firewall je proto, aby sluzby podobneho druhu nefungovaly, tak je zrejme spatne ho obchazet. A uz vubec spatne je obchazet takovyto firewall na ukor nahodnych ostatnich uzivatelu stejne sluzby.

Pokud je tam ten firewall z nejakych jinych duvodu a clovek, jenz je spravuje nema duvod VoIP omezovat, je na tuto situaci v protokolu SIP pamatovano. (koneckoncu, pomoci SIP se daji vytvaret prenosove kanaly i v sitich s prepinanim okruhu, coz je dost podobna situace, akorat potrebne inteligence po ceste je vice), nebo snad myslite, ze je ten protokol navrzen tak, aby ty misty obskurni VoIP terminaly musely byt rovnou pripojeny k internetu?

Re: Fanatismus je nebezpečný ve všech lidských oborech
(link)
21.9.2005 00:04
Jiří Stavinoha
A presto otevrený je - tim podporujete moji argumentaci. A otevreny protokol neni o tom, ze se kdokoli muze podivat jak to funguje, ale o tom, ze na zaklade informace jak to funguje muze kdokoli vytvorit neco, co tento protokol pouziva.

Tak toto už je dosti mimo. Plete si "open" a "free". To, že se kdokoliv může podívat jak to funguje ještě vůbec neznamená, že může vytvořit něco co to používá.

...nebo snad myslite, ze je ten protokol navrzen tak, aby ty misty obskurni VoIP terminaly musely byt rovnou pripojeny k internetu?

Já přeci vůbec nepolemizuji o schopnostech SIP - jen o výhodách (pro uživatele), které vedli k rozšíření Skype. Problémy s omezováním Skype nejsou na straně tohoto programu - firma prostě vyrobila VoIP software, který jednoduše "funguje" - a to je pro uživatele nejdůležitější. Jak se s tímto problémem vyrovnánají správci sítí je prostě jejich problém. Na "obcházení" firewallu také není přeci nic špatného - taky jsem rád, že např. můj domácí firewall nemusím kvůli Skype přizpůsobovat či otevírat nějaké nové porty.
Re: Fanatismus je nebezpečný ve všech lidských oborech
(link)
21.9.2005 00:47
Aleš Hakl
Bydliště: Praha

Tak toto už je dosti mimo. Plete si "open" a "free". To, že se kdokoliv může podívat jak to funguje ještě vůbec neznamená, že může vytvořit něco co to používá.

Ono je mozne si tyto dva pojmy plest jinak nez na pseudo-politicke urovni? Jinak ne, opravdu si to nepletu, protoze ve chvili, kdy je protokol otevreny, muze v podstate kdokoli implementovat neco, co jej pouziva (zanedbejme situace, kdy potrebujeme povoleni od nejake treti strany), pokud nemuze, neni v moji definici otevreny (a v definici Open Source initiative take ne).

A docela by me zajimalo, jaka uvaha stoji za tim, ze "To, že se kdokoliv může podívat jak to funguje ještě vůbec neznamená, že může vytvořit něco co to používá.". Osobne si myslim, ze v pripade tech protokolu, prave implikace vim jak to funguje => muzu to realizovat naprosto perfektne plati.

S druhou casti vaseho prispevku do jiste miry snad i souhlasim, pouze s tim dodatkem, ze problem neni ani tak "obchazeni firewallu", ale spise "obchazeni firewallu na ukor nekoho jineho"

Re: Fanatismus je nebezpečný ve všech lidských oborech
(link)
21.9.2005 09:59
Pajus
Věk: ( ~46 let)
Bezte na pivo ! Rvete na sebe ! Delejte co chcete, ale sakra... Hadejte se jako chlapi...z oci do oci a nekde vedle !!! To je fakt prinosne, tohleto ! Jak male deti co se perou o hracku (protokol) !!!! Kurna !!!
Re: Fanatismus je nebezpečný ve všech lidských oborech
(link)
21.9.2005 16:26
Jiří Stavinoha

Jaké pak hádání :) Tady jde přeci o normální výměnu názorů, nic víc nic míň. Já přeci proti Alešovi vůbec nic nemám - prostě se navzájem jen snažíme přesvědčit :)

Re: Fanatismus je nebezpečný ve všech lidských oborech
(link)
21.9.2005 16:24
Jiří Stavinoha
Ono je mozne si tyto dva pojmy plest jinak nez na pseudo-politicke urovni? Jinak ne, opravdu si to nepletu, protoze ve chvili, kdy je protokol otevreny, muze v podstate kdokoli implementovat neco, co jej pouziva (zanedbejme situace, kdy potrebujeme povoleni od nejake treti strany), pokud nemuze, neni v moji definici otevreny (a v definici Open Source initiative take ne).

Tak to jsme asi oba z jiného světa :) Vězměte si např. takový MPEG2 formát. Specifikace si může přečít kdokoliv, ale použít ho? Až pozaplacení poplatku ;-)
Re: Fanatismus je nebezpečný ve všech lidských oborech
(link)
21.9.2005 10:31
František Hucek (TEAM)
Věk: ( ~52 let)

Zdravim, diky za podporu, osobne jsem se domnival ze tech co s mym nazorem bude souhlasit bude vice, ale co se da delat.. :)

Re: Fanatismus je nebezpečný ve všech lidských oborech
(link)
21.9.2005 16:28
Jiří Stavinoha

Domnívám se, že reakce do značné míry odověděly na otázku položenou v titulku :) Ale nejde to zase brát zcela vážně, prototože ti fanatici (čti velcí nadšenci s velkými ideály :) ) určitě sem napíší víc příspěvků než běžný franta uživatel :)

Re: Fanatismus je nebezpečný ve všech lidských oborech
(link)
21.9.2005 21:47
bibri
Pripojuju se k podpore Franto, clanek pana Krcmare je opravdu o nicem.

DISKUZE

Nepochopeni hlavního problému skype 20.9.2005 17:30 Tomáš Tichý
L Re: Nepochopeni hlavního problému skype 20.9.2005 20:23 Ondřej Čečák
  L Re: Nepochopeni hlavního problému skype 20.9.2005 21:08 Aleš Hakl
    L Re: Nepochopeni hlavního problému skype 20.9.2005 21:40 Ondřej Čečák
      L Re: Nepochopeni hlavního problému skype 20.9.2005 21:45 Ondřej Čečák
        L Re: Nepochopeni hlavního problému skype 20.9.2005 23:16 Aleš Hakl
          L Re: Nepochopeni hlavního problému skype 20.9.2005 23:45 Aleš Hakl
Vůbec nejde o nějaký fanatismus 20.9.2005 19:15 Ondra Kudlík
Fanatismus je nebezpečný ve všech lidských oborech 20.9.2005 19:56 Jiří Stavinoha
  |- Re: Fanatismus je nebezpečný ve všech lidských oborech 20.9.2005 20:22 Aleš Hakl
  | L Re: Fanatismus je nebezpečný ve všech lidských oborech 20.9.2005 20:36 Jiří Stavinoha
  |   L Re: Fanatismus je nebezpečný ve všech lidských oborech 20.9.2005 21:15 Aleš Hakl
  |     L Re: Fanatismus je nebezpečný ve všech lidských oborech 20.9.2005 22:56 Jiří Stavinoha
  |       L Re: Fanatismus je nebezpečný ve všech lidských oborech 20.9.2005 23:34 Aleš Hakl
  |         L Re: Fanatismus je nebezpečný ve všech lidských oborech 21.9.2005 00:04 Jiří Stavinoha
  |           L Re: Fanatismus je nebezpečný ve všech lidských oborech 21.9.2005 00:47 Aleš Hakl
  |             |- Re: Fanatismus je nebezpečný ve všech lidských oborech 21.9.2005 09:59 Pajus
  |             | L Re: Fanatismus je nebezpečný ve všech lidských oborech 21.9.2005 16:26 Jiří Stavinoha
  |             L Re: Fanatismus je nebezpečný ve všech lidských oborech 21.9.2005 16:24 Jiří Stavinoha
  L Re: Fanatismus je nebezpečný ve všech lidských oborech 21.9.2005 10:31 František Hucek
    |- Re: Fanatismus je nebezpečný ve všech lidských oborech 21.9.2005 16:28 Jiří Stavinoha
    L Re: Fanatismus je nebezpečný ve všech lidských oborech 21.9.2005 21:47 bibri




Příspívat do diskuze mohou pouze registrovaní uživatelé.
> Vyhledávání software
> Vyhledávání článků

28.11.2018 23:56 /František Kučera
Prosincový sraz spolku OpenAlt se koná ve středu 5.12.2018 od 16:00 na adrese Zikova 1903/4, Praha 6. Tentokrát navštívíme organizaci CESNET. Na programu jsou dvě přednášky: Distribuované úložiště Ceph (Michal Strnad) a Plně šifrovaný disk na moderním systému (Ondřej Caletka). Následně se přesuneme do některé z nedalekých restaurací, kde budeme pokračovat v diskusi.
Komentářů: 1

12.11.2018 21:28 /Redakce Linuxsoft.cz
22. listopadu 2018 se koná v Praze na Karlově náměstí již pátý ročník konference s tématem Datová centra pro business, která nabídne odpovědi na aktuální a často řešené otázky: Jaké jsou aktuální trendy v oblasti datových center a jak je optimálně využít pro vlastní prospěch? Jak si zajistit odpovídající služby datových center? Podle jakých kritérií vybírat dodavatele služeb? Jak volit vhodné součásti infrastruktury při budování či rozšiřování vlastního datového centra? Jak efektivně datové centrum spravovat? Jak co nejlépe eliminovat možná rizika? apod. Příznivci LinuxSoftu mohou při registraci uplatnit kód LIN350, který jim přinese zvýhodněné vstupné s 50% slevou.
Přidat komentář

6.11.2018 2:04 /František Kučera
Říjnový pražský sraz spolku OpenAlt se koná v listopadu – již tento čtvrtek – 8. 11. 2018 od 18:00 v Radegastovně Perón (Stroupežnického 20, Praha 5). Tentokrát bez oficiální přednášky, ale zato s dobrým jídlem a pivem – volná diskuse na téma umění a technologie, IoT, CNC, svobodný software, hardware a další hračky.
Přidat komentář

4.10.2018 21:30 /Ondřej Čečák
LinuxDays 2018 již tento víkend, registrace je otevřená.
Přidat komentář

18.9.2018 23:30 /František Kučera
Zářijový pražský sraz spolku OpenAlt se koná již tento čtvrtek – 20. 9. 2018 od 18:00 v Radegastovně Perón (Stroupežnického 20, Praha 5). Tentokrát bez oficiální přednášky, ale zato s dobrým jídlem a pivem – volná diskuse na téma IoT, CNC, svobodný software, hardware a další hračky.
Přidat komentář

9.9.2018 14:15 /Redakce Linuxsoft.cz
20.9.2018 proběhne v pražském Kongresovém centru Vavruška konference Mobilní řešení pro business. Návštěvníci si vyslechnou mimo jiné přednášky na témata: Nejdůležitější aktuální trendy v oblasti mobilních technologií, správa a zabezpečení mobilních zařízení ve firmách, jak mobilně přistupovat k informačnímu systému firmy, kdy se vyplatí používat odolná mobilní zařízení nebo jak zabezpečit mobilní komunikaci.
Přidat komentář

12.8.2018 16:58 /František Kučera
Srpnový pražský sraz spolku OpenAlt se koná ve čtvrtek – 16. 8. 2018 od 19:00 v Kavárně Ideál (Sázavská 30, Praha), kde máme rezervovaný salonek. Tentokrát jsou tématem srazu databáze prezentaci svého projektu si pro nás připravil Standa Dzik. Dále bude prostor, abychom probrali nápady na využití IoT a sítě The Things Network, případně další témata.
Přidat komentář

16.7.2018 1:05 /František Kučera
Červencový pražský sraz spolku OpenAlt se koná již tento čtvrtek – 19. 7. 2018 od 18:00 v Kavárně Ideál (Sázavská 30, Praha), kde máme rezervovaný salonek. Tentokrát bude přednáška na téma: automatizační nástroj Ansible, kterou si připravil Martin Vicián.
Přidat komentář

   Více ...   Přidat zprávičku

> Poslední diskuze

31.7.2023 14:13 / Linda Graham
iPhone Services

30.11.2022 9:32 / Kyle McDermott
Hosting download unavailable

13.12.2018 10:57 / Jan Mareš
Re: zavináč

2.12.2018 23:56 / František Kučera
Sraz

5.10.2018 17:12 / Jakub Kuljovsky
Re: Jaký kurz a software by jste doporučili pro začínajcího kodéra?

Více ...

ISSN 1801-3805 | Provozovatel: Pavel Kysilka, IČ: 72868490 (2003-2024) | mail at linuxsoft dot cz | Design: www.megadesign.cz | Textová verze