|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Menu
Distributions (131)
Software (10844)
|
Perl (69) - Projekt - online přenosDnes dokončíme projekt, jehož obsahem bylo vytvořit uživatelsky přívětivou čtečku sportovních výsledků pro příkazový řádek.
Dnes máme za úkol dokončit práce na projektu. Chybí nám napsat poslední věc a tou je online přenos. Online přenosNačrtněme si opět předběžný postup.
Pojďme se do toho pustit. Bude třeba napsat tuto podmínku, kterou jsme nechali minule neimplementovanou.
Předně musíme ze všech zápasů vybrat pouze jediný. K tomu si napíšeme zvlášť podprogram.
@vyhovujici = vyber_zapas(@vyhovujici);
To je v podstatě opakované volání metody najdi_zapas_podle_kriterii, která na základě kritérií postupně zužuje výběr. Jakmile klesne na jediný zápas, můžeme výběr ukončit a postupovat dále.
Je ovšem možné, že doplňující kritérium vyloučí všechny zápasy. V takovém případě musíme program ukončit, protože nemáme jak pokračovat. Jinou možností by bylo nebrat poslední kritérium v úvahu.
die "Zadny vyhovujici zapas\n" if scalar @vyhovujici == 0;
Nyní zjistíme ligu a číslo zápasu, které je třeba předat metodě prenos. Ale je třeba si dát pozor na tuto věc: Číslo zápasu a liga (parametry odkaz_idzapasu a odkaz_liga v hashi s informacemi o zápase) nemusí být vůbec dostupné - resp. nejsou dostupné, pokud zatím v zápase nedošlo ke sledované události. Nastává zde tedy problém. Jak můžeme získat data, když nevíme odkud? Tuto otázku nemá smysl řešit - tato data nezískáme, protože neexistují. Vyřešíme to trochu jinak a to tak, že si počkáme, až budou dostupná. To znamená průběžně kontrolovat, zda nenastala událost a neobjevil se nám odkaz na seznam událostí. Jakmile událost nastane, získáme odkaz a budeme ji moci zobrazit. Bude to sice o něco náročnější na programování, ale v zásadě tím nic neztrácíme. Periodicky tak budeme stahovat informace o zápasech. Vždy v nich najdeme ten náš zápas, který sledujeme. Ten nyní může být ve čtyřech stavech.
Je-li zápas před výkopem, budeme v intervalech zjišťovat, zda to stále platí, dokud se nezačne hrát. Když se začne hrát, nejsou zpravidla dostupné žádné události. Proto budeme v intervalech tisknout pouze probíhající minutu. Jakmile ale dojde k události, vyskočíme z cyklu, protože v tomto okamžiku budeme schopni stáhnout podrobnosti k zápasu - již známe odkaz (prvky odkaz_idzapasu a odkaz_liga). Pokud zápas skončil, ukončíme cyklus také. Pokud tyto požadavky zahrneme do další části programu, získáme toto. Nejprve tedy zkusíme, zda již jsou detaily dostupné.
Pokud ne, budeme si na ně muset počkat. Periodicky budeme kontrolovat, zda již jsou dostupné.
K tomu, aby se nám neuchovávala data ve výstupním bufferu zatímco je v činnosti funkce sleep je třeba připsat na začátek skriptu tyto dva řádky. Vyprazdňování bufferu musí být automatické.
Pokud skončil předchozí cyklus, znamená to, že buď zápas skončil nebo probíhá a jsou dostupné události. V obou případech vytiskneme dostupné události. Jestliže zápas probíhá, budeme navíc tisknout přibyvší události dokud zápas také neskončí.
Nyní projdeme všechny události a ty, které jsou nové zobrazíme. ID starých událostí budeme kopírovat do pole @zobrazene_udalosti, abychom měli přehled o tom, co již bylo zobrazeno.
Nyní zbývají poslední dva kroky. Zvolíme vhodnou formu zobrazení a opět pomocí funkce colored vytiskneme. Máme 3 druhy události - gól, žlutá karta a červená karta. Na základě prvku udalost můžeme u všech událostí rozhodnout, o který případ jde. Poté aktualizujeme pole @zobrazene_udalosti.
Za cyklus do-while se program dostane pouze v jediném případě - pokud skončil zápas. Tuto informaci tedy vytiskneme a na závěr zopakujeme aktualizovaný výsledek.
ZávěrNyní jsme hotovi. Všechny požadavky ze zadání projektu jsme úspěšně dokončili. Kompletní program si můžete stáhnout (Livescore.pm, live) a vyzkoušet. Výsledek zápasu *** Výsledek interaktivně vybraného zápasu *** Aktualizovaný probíhající online přenos Samozřejmě by nyní tento program mohl být rozšířen o nové funkce. Například souběžné online přenosy více zápasů najednou, lepší členění pomocí přepínače -l a s tím související vylepšení cachování nebo přepis do Curses, Qt či jiného pokročilejšího uživatelského rozhraní. Nicméně náš původní cíl je nyní splněn a proto tato šestidílná série, jejíž cílem bylo předvést některé techniky probrané v seriálu i z trochu jiného pohledu, dneškem končí.
|
Search Software
Search Google
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
©Pavel Kysilka - 2003-2024 | maillinuxsoft.cz | Design: www.megadesign.cz |