|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Menu
Distributions (131)
Software (10844)
|
Perl (128) - Gtk2 - dialogyDialogem rozumíme speciální okno, které buď obsahuje zprávu pro uživatele nebo nějakou jednoduchou otázku. Naučíme se, jak dialogová okna vytvářet a jak reagovat na uživatelovu odpověď.
Gtk2 má opravdu velmi pestré varianty různých dialogových oken, což si zasluhuje vlastní díl. Základní dialogovou třídou, kolem které se to všechno odehrává, je Gtk2::MessageDialog. Standardní dialogová oknaNejprve si řekněme, co máme za možnosti. V dialozích se zobrazují ikony. Máme 4 možnosti.
Dále máme 6 možných druhů tlačítek, které se v dialogu objeví.
Zde je aplikace, která po kliknutí na tlačítko zobrazí ukázkový dialog. Jakmile klikneme na tlačítko, volá se podprogram zobraz_dialog, ve kterém je pro nás to důležité. Widget Gtk2::MessageDialog můžeme vytvořit pomocí dvou konstruktorů. Buď bude v dialogovém okně prostý text (pak použijeme standardní new) nebo markup jazykem formátovaný text (v takovém případě zvolíme new_with_markup). Jako parametr vkládáme nadřízené okno. Můžeme vložit též undef, avšak pak se dialog zobrazí uprostřed displeje (nikoliv nad nadřízeným oknem) nebo se může ztratit pod okny (ta budou neaktivní), což je pro uživatele rušivé. Dále jsou parametry samozřejmě typ ikony, tlačítka a obsah sdělení. $dialog->run zobrazí dialog a vrátí výsledek (například dialogy yes-no vrací buď yes, no nebo delete-event, podle toho, na co uživatel klikne). Jakmile uživatel klikne, dialogové okno zavřeme metodou destroy.
Výsledek vidíme na obrázcích. Program po spuštění *** po kliknutí na tlačítko odpověď byla ano *** uživatel neodpověděl a jen zavřel dialogové okno Ostatní typy dialogů se vytvářejí analogicky. Vlastní návrh dialogových okenPro lepší interakci s uživatelem budeme chtít přidávat do dialogových oken další widgety a přizpůsobovat tlačítka. To lze dělat díky obecnějšímu widgetu Gtk2::Dialog. Ten vytváříme tak, že specifikujeme, která tlačítka chceme použít. Vybíráme obvykle ze seznamu Gtk2::Stock->list_ids, který jsme si již představovali. Vždy jim přiřadíme nějaké id, podle kterého dále zjistíme, na které z nich uživatel klikl.
Můžeme do něj přidat například jednořádkové formulářové pole.
Takové okno vypadá následovně. Náš vlastní dialog AkceA nyní můžeme samozřejmě pracovat s akcemi. Jakmile si uživatel vybere tlačítko, emituje se signál response. Ten si s sebou nese informaci v podobě id tlačítka, jež bylo stisknuto.
Do podprogramu akce si již můžeme napsat cokoliv. My třeba otevřeme dialogová okna a oznámíme uživateli, co právě udělal.
Po kliknutí na první tlačítko se uživateli zobrazí toto. Ostatní tlačítka fungují stejně. Po kliknutí na Kopírovat
|
Search Software
Search Google
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
©Pavel Kysilka - 2003-2024 | maillinuxsoft.cz | Design: www.megadesign.cz |