|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Menu
Distributions (131)
Software (10844)
|
America's Army: Special Forces (Vanguard)Zhruba před dvěma měsíci vyšla očekávaná nová verze online hry America's
Army. To by nebylo zase až tak zajímavé, kdyby ale vyšla pro všechny platformy. Co vše se kolem AA v poslední době (především v linuxové komunitě) strhlo?
America's ArmyAmerica's Army (AA) je online hra vyvíjená U.S. Army jako promotion; má ukázat americkou armádu v tom nejlepším světle. Hra už byla myslím popsána dobře např. v článku o Downrange. Hlavní výhodou je realistické zpracování zbraní a prostředí a (občas :o)) inteligence spolubojovníků a nepřátel (pouze živí lidé). Dobré je také poznamenat, že hra je zdarma a volně šiřitelná. Pojďme se ale podívat na to, co mohl linuxový uživatel s AA zažít ... PunkBusterPrvní problém se vyskytl ještě před vydáním nové verze 2.2 – zvlášť dodávaná komponenta PunkBuster nefungovala. PunkBuster (PB) je program, který se stará o to, aby poctiví hráči nebyli obtěžováni cheatery (kteří např. používají automatické zaměřování, průhledné zdi a další podvody). PB vyvíjí firma Evenbalance, která pro něj také spravuje (autorizační) servery. PB není pouze v America's Army, ale také např. v Quake 3 Arena, Enemy Territory, Call of Duty a dalších. V případě, že se hráč pokusí připojit k nějakému serveru, který PB využívá (cca 95%, všechny oficiální a leased servery u AA), se musí autorizovat počítači u Evenbalance. Dostane GUID (globally unique identifier) a pokud je vše OK, může pohodlně hrát. Pokud bude cheatovat, může být penalizován podmíněně vykopnutím ze serveru na určitý čas nebo úplným zakázáním herního účtu (označováno jako "banán" od anglického slova "ban"). To vše by bylo v pořádku, kdyby ovšem každou chvíli autorizační servery Evenbalance nepadaly (což pro hráče znamená nemožnost hrát). Korunu tomu všemu ale Evenbalance nasadili v okamžiku, kdy vydali novou verzi PB aniž by otestovali funkčnost pod linuxem. Nefungující PB znemožnil hráčům hrát celý týden, než Evenbalance milostivě chyby opravila. V současné době se už zdá vše v pořádku, autorizační servery obvykle bez problémů fungují. Jediná nepříjemná vlastnost je velice restriktivní přístup při automatickém updatování PB, v případě, že z nějakého důvodu neuspějete, následuje banán na 60 minut nepodmíněně. VanguardAle zpět k věci. 17.10.2004 vydala Americká armáda novou verzi (2.2.0) hry. Jaké bylo ovšem překvapení, když byla nabídnuta ke stažení pouze pro Windows. O linuxový port se podle všeho stará Ryan C. Gordon (aka Icculus) a jeho tým (nejedná se tedy o one-man show, jak se původně zdálo). Icculus ToDo lze nalézt na výpisu fingeru. Po vydání verze 2.2.0 pro Windows bylo očekáváno, že linuxová verze bude vydána po pár dnech. Bohužel se ukázalo, že verze 2.2.0 trpí několika velice významnými chybami, a proto bylo z nějakého důvodu rozhodnuto, že linuxová verze bude vydána až po opravení těchto chyb. Hlavní problém verzí America's Army je, že jsou vzájemně nekompatibilní. Pár dnů po vydání verze 2.2.0 přešly (a musely přejít) na novou verzi postupně všechny oficiální a leased servery, takže linuxoví hráči se museli spokojit se hraním jenom na malém zlomku dostupných (neoficiálních) serverů, který se navíc stále zmenšuje (honor, resp. zkušenostní body se samozřejmě na neoficiálních serverech nepřipočítávají, což samozřejmě může znamenat také následnou finanční ztrátu; účty s vysokými honor levely se prodávají nejenom na ebay.com ale i jinde). Problém měli především lidé, kteří na svých linuxových serverech hostují hru za nemalý peníz pro clany a tak podobně. Linuxová verze 2.2.0 totiž nebyla dostupná a většina hráčů (platících klientů) nemohlo hrát na zaplacených serverech. To samé postihlo samozřejmě i různé "domácí" servery, které si jednotlivé clany spravují sami, takže její členové měli problémy s tréninkem a se zápasy. Nejzajímavější ovšem je, že společnost SCI (Super Computer International; jedna ze společností nabízející placený hosting) dál směle fungovala, ačkoli běží (také) na linuxových serverech. Postupem času se ukázalo, že SCI skutečně používá na svých linuxových strojích serverovou verzi 2.2.0. Nezavání to trošku monopolem a nekalými konkurenčními praktikami? V té době se strhla vlna kritiky od uživatelů linuxu a MacOS, kteří nemohli hrát na svých nebo oficiálních serverech, a také od lidí, kteří každým dnem přicházeli o peníze za nabízení hostingu na linuxu, zatímco linuxový hosting SCI bez problému fungoval. Na oficiální fóru byla tato skutečnost vysvětlena dost podivně. Jednak se argumentovalo tím, že linuxoví uživatelé v podstatě serverovou část nepotřebují a tudíž není nutné ji vydávat před vlastním vydáním klienta (což těžce nesli právě provozovatelé hostingů) a později tím, že verze 2.2.0 obsahuje závažné chyby, a v případě zveřejnění by bylo možné tyto chyby objevit a masivně zneužívat. Za toto chování sice SCI a U.S. Army sklízely kritiku a sem tam nepublikovatelné nadávky, ovšem to bylo vše. Nic víc se nedělo. Z původních několik dnů se později příprava protáhla a ukázalo se, že nová verze bude vydaná se zpožděním několika málo týdnu. Občas se objevila informace, že "tento víkend to už bude venku, probíhá závěrečná kompilace", ale nic se nedělo. 18.11.2004 vyšla nová verze 2.2.1, která opravovala především chyby na Windows. Linuxoví a Macoví uživatelé ovšem byli stále u verze 2.1.0. Tím se ovšem naplnila podmínka na Icculusově finger ToDo listu a objevily se první informace od betatesterů, že se linuxová verze testuje. A aby toho na uživatele Mac nebylo dost, tak z blíže neupřesněný důvodů vypršela licence na použití GameSpy SDK pro Mac build, takže uživatelé Mac nemohou v současné době používat v nové verzi in-game klient pro hledání serverů. Zajímavé informace byly také k dostání na IRC irc.freenode.net #icculus, nejprve se tam objevilo /kickban to all that ask about AA(no matter the OS) a následně /kickban to all that ask about Americas Army ( no matter the OS ) and to those that ask about the kickban. :o) Ovšem nezbývá než souhlasit, icculus není součástí týmu U.S.Army, pouze se stará o portování mj. AA. Následně přesto prosákla na IRC informace, že nová verze už byla uploadována na armádní server a záleží pouze na ní, kdy hru vydá. Pár dní na to byla na fóru vskutku originální výmluva – protože byl víkend 27.-28. listopadu spojen s dvěma dny svátků, nebylo možné pracovat a vydat patch včas. 4. prosince došla čekajícím hráčům trpělivost a spustili internetovou petici (http://www.petitiononline.com/aa12404/petition.html). Nikdo ale stále nevěděl, co se děje. Následně se objevili informace o problémech s in-game klientem Gamespy a následným přechodem na andromedu SCI, který si ale vyžadoval údajně posunutí vydání. Zhruba v druhém týdnu prosince mi došla trpělivost – na fóru všechny ostře uklidnil jakýsi zaměstnanec U.S.Army, který mimo jiné říkal, že čekal od linuxové komunity trpělivost (přece jenom dvě měsíce je velice krátká doba, že ano? :-/) a že je zklamán. Diskuze se následně změnila na to, na kterou hru přejít. 14.12.2004 hra oficiálně vyšla a je dostupná ke stažení (patch má kolem 29MB). Linuxoví hráči po téměř dvou měsících mohou hrát na oficiálních serverech a získávat honor pointy, herní provideři zase můžou opět poskytovat svým klientům placené služby. Nicméně uvidíme, verze 2.3 se prý blíží ... :-| Novinky ve VanguardDo verze 2.2.0 byly doplněny následující věci:
Verze 2.2.1 ještě dále upravuje:
Světlá stránka věciNa všem zlém bývá i trochu dobrého a nejinak je to v i tomto případě. Např. jsem zjistil, že asi nejlepší online server web browser je na adrese http://www.forwardobserver.us/browser/foserverlist.php. Velice užitečné je filtrování podle verze serveru, čím zjistíte, kde všude lze s vaší verzí hry hrát. Další zajímavou věcí je Network status monitor serverů U.S. Army, které se starají o další autentizaci uživatele (i to je nutné pro umožnění hry a také jsem zažil několikahodinový výpadek). Stav jednotlivých služeb je možné zobrazit na http://www.americasarmy.com/support/status.php. Odkazy, dodatky
|
Search Software
Search Google
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
©Pavel Kysilka - 2003-2024 | maillinuxsoft.cz | Design: www.megadesign.cz |