LINUXSOFT.cz
Nazwa użytkownika: Hasło:     
    CZ UK PL

> Komentarze :: článek Python (8.) - OOP v Pythonu

Terminologie 3.2.2005 12:40
Petr Zajíc

Trochu to nechápu: OOP má poměrně propracovanou terminologii, která vede k tomu, že pochopím objektové vymoženosti jednoho jazyka, pokud znám vymoženosti jazyka jiného. Tak například metodě automaticky volané při vytváření instancí třídy se obecně říká konstruktor. Je __init__ konstruktor? Z článku mi to moc nevyplynulo.

Krásný je rovněž výraz "výmaz instance". Protože s objekty pracuji, tuším, že asi půjde o zrušení objektu a metoda __del__ bude destruktor. Nebo se mýlím?

" Takto vytvořená třída se chová podobně jako funkce, můžeme ji zavolat, čímž získáme její instanci." - ??? Vážně se třída chová jako funkce? A nenazývá se snad instance třídy v OOP objekt?

Re: Terminologie 6.2.2005 18:44
Aleš Hakl

Instance tridy by se v obecnem pripadě objekt nazyvala, jenže v termiologii Pytonu je objekt v podstate cokoli, co muzeme priradit nejake promene (== ma jmeno), at uz je to instance tridy, trida, funkce, vazana metoda, nebo treba cislo 2.

A trida se opravdu chova jako funkce, trida sama o sobe je vlastne promennou s hodnotou typu trida, pricemz typ trida patri do kategorie volatelnych typu, stejne jako funkce ci vazane metody.

Ale zde zabihame hluboko do detailu implementace interpretu Pythonu, ktere pro bezneho uzivatele nejspise nebudou prilis zajimave.

Re: Terminologie 10.2.2005 14:01
Jiří Goddard

Já bych řekl že vy to spíš složitě popisujete. Zbytečně uvádíte to co vůbec není nutné k pochopení. Je mi úplně volné jak Python vnitřně zachází s metodami nebo třídami (vlastní implementace jazyka či interpreteru). Navíc pokud chcete psát o OOP, tak klidně můžete použít zažité terminologie, protože je společná pro jazyky vyznačující se takovými rysy. Odklon bych chápal pouze u specifických rysů jazyka. Jinak je fakt že Python definuje objekt velmi obecně.
Ohledně destruktoru - záleží na jazyku. Třeba v C++ ho volat musíte když použijete jiný než defaultní konstruktor. Zatímco v Javě a Pythonu se o destruktor starat nemusíte. V těchto jazycích se ani jeho volání nedoporučuje.
Navíc pokud opravdu chcete psát o jazyku podporujícím rysy OOP, měl byste začít právě tím.

Re: Terminologie 13.2.2005 00:27
Petr Zajíc

Moje řeč; když už jsem se jednou našprtal, čemu se jak v OOP říká, tak chci, aby se tomu tak říkalo v Javě, hroznýšovi, pejru, nebo třeba v mrkvosoft visual cosi.

Re: Terminologie 14.2.2005 13:05
Petr Čermák

No.. podle me je dobre v clanku alespon zminit, ze se jedna o ekvivalent konstruktoru, ale jinak bych to nemel autorovi za zle. imho je dulezite se naucit std. terminologii pouzivanou ve spojeni s timto jazykem ptz je uzivana prave v literature a dokumentaci o nem. Dale tato terminologie zabrani konfliktum nazvu ruznych veci (viz ten objekt x objekt).

Re: Terminologie 7.6.2005 09:26
Petr Přikryl
Výuka (což zahrnuje i čtení podobných článků někým, kdo se chce něco naučit) vždycky vyžaduje kompromisy. Nikdy nelze začít od úplných detailů. Je to na učiteli (na autorovi), z jakého konce k tomu přistoupí. Pythonovská třída je něco jako meta-objekt.
Použití __init__() odpovídá použití konstruktoru, ale narozdíl od typického konstruktoru v kompilovaných jazycích se volá až v době, kdy objekt již existuje. Je to první metoda, která se volá (pokud je definována).
Použití __del__() odpovídá použití destruktoru z logického hlediska. Je to poslední uživatelsky definovatelná metoda, která se volá. Ale vlastní destrukce objektu začne až po jejím dokončení.
V C++ se destruktor typicky nevolá. Zavolá se sám při zániku objektu. Explicitně musím použít pouze operator delete v případě, kdy objekt vznikl použitím operátoru new.
Re: Terminologie 7.6.2005 09:33
Petr Přikryl
Objekty v Pythonu nemají jméno. Pojmenovány jsou reference, které na objekt odkazují. Jeden objekt může být pojmenován vícekrát -- zvenku. Své jméno nemůže zjistit. Zjistit může pouze svou jednoznačnou identifikaci.
Přiřazování do proměnné je ve skutečnosti přiřazováním reference (odkazu) na již existující objekt k zadanému jménu. Možná to vypadá jako hra se slovíčky, ale bez pochopení tohoto principu začátečníkům (a to zvláště těm, kteří znají pouze jazyky typu Pascal nebo C) není jasné, co se vlastně při přiřazování do proměnné děje a proč se to chová tak "divně".

KOMENTARZE
Terminologie 3.2.2005 12:40 Petr Zajíc
  L Re: Terminologie 6.2.2005 18:44 Aleš Hakl
    |- Re: Terminologie 10.2.2005 14:01 Jiří Goddard
    | |- Re: Terminologie 13.2.2005 00:27 Petr Zajíc
    | |- Re: Terminologie 14.2.2005 13:05 Petr Čermák
    | L Re: Terminologie 7.6.2005 09:26 Petr Přikryl
    L Re: Terminologie 7.6.2005 09:33 Petr Přikryl
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dopisywać komentarze.
> Szukanie oprogramowania
1. Pacman linux
Download: 4851x
2. FreeBSD
Download: 9044x
3. PCLinuxOS-2010
Download: 8541x
4. alcolix
Download: 10916x
5. Onebase Linux
Download: 9631x
6. Novell Linux Desktop
Download: 0x
7. KateOS
Download: 6219x

1. xinetd
Download: 2383x
2. RDGS
Download: 937x
3. spkg
Download: 4693x
4. LinPacker
Download: 9918x
5. VFU File Manager
Download: 3173x
6. LeftHand Mała Księgowość
Download: 7171x
7. MISU pyFotoResize
Download: 2776x
8. Lefthand CRM
Download: 3540x
9. MetadataExtractor
Download: 0x
10. RCP100
Download: 3089x
11. Predaj softveru
Download: 0x
12. MSH Free Autoresponder
Download: 0x
©Pavel Kysilka - 2003-2024 | mailatlinuxsoft.cz | Design: www.megadesign.cz