LINUXSOFT.cz
Nazwa użytkownika: Hasło:     
    CZ UK PL

> Komentarze :: zprávička Automobily Tesla patří k tomu nejzajímavějšímu co se na 4&n.....

Tesla 16.8.2012 13:06
Ivan Majer

Shodou okolnosti bezel ve vcerejsim Top Gearu test tohoto vozitka. Vydrz na baterie neni ani zdaleka takova jako tvrdi vyrobce, vozy jsou pomerne poruchove a jejich cena je cca ctyrnasobek ceny obdobneho vozu na benzinovy pohon....

To znamena ze musite byt znudeny milionar co nevi kam s kackama a poridit si rovnou dve...

Pokud by nekdo chtel mit nejaky ty eko recicky at se zamysli kde se elektrina bere a jeste lepe at se tam primo zajede podivat...Most, Prunerov atd...

Re: Tesla 17.8.2012 10:50
Petr Ježek

Zdar Ivane. TopGear není korektní srovnávací platforma, i když je pravdou, že energetický management upoceně řeší všichni, kdo EV produkují nebo produkovat chtějí. O ekologii elektřiny jen tolik, že nejzubatější hafani hlídají status quo nejen na ropě (však je taky kolem technologií využití fotojevu pořád živo nejen v univerzitních laboratořích k nevelké radosti energetických žab na prameni). Jenže Marek trefně upozornil na cestu linuxu do onboard zařízení a na výhody s tím spojené, nikoli na efektivnost pořízení Tesla EV...

Re: Tesla 18.8.2012 11:04
Ivan Majer

Ja spis reagoval na tu prvni vetu a ta mi zvedla ze zidle :D "Automobily Tesla patří k tomu nejzajímavějšímu co se na 4 kolech objevilo"

Re: Tesla 20.8.2012 06:07
MaReK Olšavský

Uplivl sis hezky, nicméně Ti něco uniklo. Než napíšeš někomu, aby se jel podívat do Tušimic, nebo Prunéřova, či Mostu, tak se podívej kde dotyčný bydlí. Z okna koukám na Ledvice a do Mostu jezdím na okruh. Ano tuhle slabinu elektromobilů znám dost dobře.

Bohužel pro větší města jsou elektromobily momentálně nejlepší cestou, jak se dostat bez prdění zplodin do uzavřených ulic (uzavřených ve smyslu prostorovém, nikoliv ve smyslu dopravní uzavírky). Hybridy mi jako ideální cesta nepřijdou, byť ve městě se vytáhne to nejlepší z hybridního pohonu. Dokud nemáme efektivní palivové články, nebo neumíme velmi levně vyrábět vodík, tak elektromobil je cesta (se všemi mínusy i plusy). A Tesla ho dokázala zabalit do hávu, který budí zájem, dokázala nastartovat hype, který urychluje vývoj pohonů na neminerální látky. Ano, podle mého názoru, je to z hlediska alternativ to nejzajímavější co jezdí.

Pokud si myslíš, že o autech nic nevím, nechám Tě při tom. Ale nejsem si jist, kolik znáš bláznů, který pojedou 140 km, kvůli setkání se s 3 automobily, nebo kolik znáš lidí, kteří se na okruhu v boxu plazí kam mohou, jen aby zjistili jak je udělaný podvozek. Radši mám plochý boxerový 6 válec, než hybrid/elektro (no s hybridem už došlo i na automobilku českého rodáka :-(), ale bohužel jsem realista.

Re: Tesla 20.8.2012 16:30
Ivan Majer

Nesmis si to brat osobne...nepsal jsem to na tebe, ale obecne na ekologicky aktivisty, kteri jsou okamzite ochotny rvat jak je elektrina cistsi...ze ses ozval zrovna ty za to nemuzu :D

Jinak apelovat tim ze v mestskych aglomeracich bude cisteji je zcestne, protoze vzdy se musis zeptat na ukor ceho? Stoji mi skutecne to ze v centrech velkych aglomeraci bude dychatelno za devastaci krajiny? neni lepsi ta centra oprostit od provozu vubec?

nevim jestli o autech neco vis nebo nevis a je mi to celkem jedno, ale tesla je jen pozlatko diky kteremu se nekolik firem dobre napakuje. S realitou to nema nic spolecneho...jestli sis nevsiml jedna se o sportovni vuz nikoli mestske vozitko a tak jsem to konkretni vozidlo i posuzoval.

Jo a jinak skutecne znam dost blaznu co jsou ochotni jet kamkoli aby videli neco zajimavyho a vlezt kamkoli aby zjistili jak to tam je udelane, ale nehodlam je tu vyjmenovavat ani je pocitat.

Re: Tesla 21.8.2012 06:09
MaReK Olšavský

No na úkor čeho? To je otázka času, beru čistý elektromobil jako mezistupeň a nepochybuji o tom, že kdejaká větší firma je schpná mít nabíjecí stanice na zaměstnaneckém parkovišti, které budou mít jako primární zdroj fotovoltaiku, obvykle lidi pracují přes den a smysluplnější využití FVE, než pro toto a klimatizaci mě nenapadá (neumíme efektivně akumulovat na vyšší večerní/noční spotřebu v domácnostech). Elektromobilů jentak hodně nebude, akumulátory jsou nesmírně drahé (a jejich výroba je horší zásah, než provoz spalovacího motoru).

Tesla udělala jedno, zabalila elektromobil do sportovního hávu, tím vybudila zájem a pokud vidím dobře, tak v civilním hávu se poslední dobou vyrojilo dost vozítek, podstatne hezčích, než předtím. Stejně jako Honda a Toyota oživili starý Porscheho nápad s hybridem (ano první hybrid je Lohner-Porsche). Je to blbý, ale vzbuzení hype bylo potřeba. Já to považuji za mezistupeň, který posune vývoj elektrického pohonu a časem budou efektivní palivové články. Jen pro zajímavost, najdi si, s čím letos vyhrala Audi 24h Le Mans (hybrid, leč ne s akumulátory, ale obrovskými kondenzátory), s čím jela Toyota (opět hybrid) a pro zajímavost kdo má na příští rok „Garage 56“ (elektromobil, s palivovým článkem, tankovat se bude vodík).

Tesla? 17.8.2012 18:30
Miloslav Ponkrác

Shodou okolností jsem o Tesle slyšel asi dva měsíce před tím, než se v této době stala slavnou. Byl jsem na ní upozorněn jedním USA člověkem.

O Teslu není zájem, protože parametry má špatné. Zejména je nesmírně poruchová. Dojezd také není nic moc. Cena je vysoká. Životnost baterií pak poměr výsledek / náklady zabíjí zcela včetně případné finanční rozvahy kolik ušetříte na benzínu – dokonale proděláte.

Proto mě velmi překvapilo, když jsem tu v Česku na ní slyšel takové chvalozpěvy.

Při provozu takového auta samozřejmě musíte vypnout klimatizaci a to i v horku, protože jinak jde dojezd drasticky dolů a hrozí vám, že někdo uvíznete s vybitými baterkami. Stejně tak, ne-li hůře dopadnete v zimě, protože vyhřívání vymlacuje baterky ještě intenzívněji. Takže jako luxusní auto pro bohaté to není – protože v parnu se potit, v zimě se klepat zimou.

Nicméně stačí napsat „sportovní design“, zrychlení z 0 na 100 km/h za 4 sekundy a všichni se mohou ukřičet, jak je to auto všech aut.

Je to křáp.

Re: Tesla? 18.8.2012 12:45
Petr Ježek

Poruchovost je vlastností spousty klasických aut. Tématicky by bylo vhodnější zjistit, zda je poruchový i embedded linux a jeho aplikace. Pochopitelně řízení technických procesů je fajnovost, ke které se v důsledku omezených znalostí nehodlám blíže vyjadřovat, byť jde o věc přímo související s tématem. Tradiční klimatizace je jako energetický žrout diluviální zmetek, u své Alfy ji používám jen v nezbytných situacích a ještě decentně. Tfuj!

Re: Tesla? 18.8.2012 16:34
Miloslav Ponkrác

To je velmi jednoduché.

Jelikož Linux není mikrokernelový ani realtimový operační systém, tak vlastnosti pro řízení aut má velmi nevýhodné a špatné. A jako takový se v autech delší dobu neudrží, pokud tedy výrobce nechce zkrachovat.

Nepovažoval jsem za podstatné komentovat Linux, protože nemá vhodné vlastnosti pro řízení reálných zařízení a nedokáže zaručit parametry, které jsou pro řízení aut, letadel, kosmických raket, elektráren, apod. požadovány.


KOMENTARZE
Tesla 16.8.2012 13:06 Ivan Majer
L Re: Tesla 17.8.2012 10:50 Petr Ježek
  L Re: Tesla 18.8.2012 11:04 Ivan Majer
    L Re: Tesla 20.8.2012 06:07 MaReK Olšavský
      L Re: Tesla 20.8.2012 16:30 Ivan Majer
        L Re: Tesla 21.8.2012 06:09 MaReK Olšavský
Tesla? 17.8.2012 18:30 Miloslav Ponkrác
  L Re: Tesla? 18.8.2012 12:45 Petr Ježek
    L Re: Tesla? 18.8.2012 16:34 Miloslav Ponkrác
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dopisywać komentarze.
> Szukanie oprogramowania
1. Pacman linux
Download: 4888x
2. FreeBSD
Download: 9077x
3. PCLinuxOS-2010
Download: 8573x
4. alcolix
Download: 10962x
5. Onebase Linux
Download: 9668x
6. Novell Linux Desktop
Download: 0x
7. KateOS
Download: 6255x

1. xinetd
Download: 2425x
2. RDGS
Download: 937x
3. spkg
Download: 4777x
4. LinPacker
Download: 9982x
5. VFU File Manager
Download: 3206x
6. LeftHand Mała Księgowość
Download: 7210x
7. MISU pyFotoResize
Download: 2819x
8. Lefthand CRM
Download: 3570x
9. MetadataExtractor
Download: 0x
10. RCP100
Download: 3133x
11. Predaj softveru
Download: 0x
12. MSH Free Autoresponder
Download: 0x
©Pavel Kysilka - 2003-2024 | mailatlinuxsoft.cz | Design: www.megadesign.cz