ZX - nostalgie
|
21.11.2005 10:47
Petr Zajíc
|
Jé, na tomhle jsem se učil basic ;-))) Ale je to už neuvěřitelných 17 let ... |
|
|
Re: ZX - nostalgie
|
21.11.2005 10:55
MaReK Olšavský
|
Jojo, ja se na tom učil Basic, pac podle jednoho seriálu v Amaterském Rádiu od Rudolfa Pecinovského Forth a nakonec Assembler. Mel jsem to doma od roku 1986 v 48KB verzi a v roce 1988 vymena za +128K :-)...
Petře tvrdá nostalgie i u mě... |
|
|
Re: ZX - nostalgie
|
21.11.2005 22:00
martin matejovic
|
Co se assemberu tyka, vzpominam si, ze jsem tvoril v Laser Geniusu - podle myho nejlepsi assembler/debugger/monitor pro zx, jaky jsem kdy videl a krom toho se mi taky moc libil HiSoft C od Ritchieho :-)
na zaver bych mozna jen poopravil jeden detail - co se tyka Yamahy AY-3-8910, tak to je cip, ktery montovali v Didaktik Skalica do sveho hudebniho zarizeni Melodik. V ZX128 byl o jedno cislo jiny: 8912 |
|
|
Re: ZX - nostalgie
|
22.11.2005 06:37
MaReK Olšavský
|
S tim zvukovym chipem uz nevim, lspci ze staryho 128K Sinclaira nemam :-) |
|
|
Jůů, líbíí :-)
|
21.11.2005 17:42
slackman
|
...a v modelech od roku 1886 :-0
Jinak moc pěkné, škoda že jsem zůstal nedotčen výtvory Sira Sinclaira. Nainstaloval jsem spectemu , ale nevím jak spustit soubor např. s příponou.tap, moc prosím poraďte třeba i odkaz někam kde se dozvím jak na to. |
|
|
Re: Jůů, líbíí :-)
|
21.11.2005 18:13
o.k.
|
...a v modelech od roku 1886 :-0
Diky za upozorneni - opraveno...
|
|
|
Re: Jůů, líbíí :-)
|
21.11.2005 18:18
MaReK Olšavský
|
Vyberte obraz, napište LOAD "" a včíl enter (btw: LOAD je na klávese J) mno a klávesou pak "pustit" kazeťák :-)... Díky za nalezení překlepu, tenhle byl docela jedlý. |
|
|
Re: Jůů, líbíí :-)
|
22.11.2005 11:33
slackman
|
Napíšu LOAD "" , stisknu Ctrl-p přeskočí to do konsole, zadám jméno obrazu a Enter , spustí ty sqělé zvuky a načítá. No, až dotěď dobrý, po načtení to vyhodí: Premature end of segment což je asi v pořádku. Jenomže co dál? Zůstane to viset na LOAD "" a dál se nic neděje. Musím ještě něco udělat? Zkoušel jsem vlastní kompilaci i balíček z netu a výsledek je stejný. |
|
|
Re: Jůů, líbíí :-)
|
22.11.2005 11:59
MaReK Olšavský
|
A odentroval jste ten LOAD""??
Ja vzdy spoustim z terminalu 'xspect cesta/hra.tap', v emulátoru odentruji LOAD "" a klávesou F6 "odpausuji tape"... Hra najela v pohodě. Toho JetPaca, co je na screenshotech jsem pak hral asi 3 hodiny :-D... |
|
|
Re: Jůů, líbíí :-)
|
22.11.2005 19:01
slackman
|
Jo, tak tenhle postup funguje. Dík. |
|
|
Diky za tu pripominku
|
22.11.2005 21:45
Milan Hejpetr
|
ZX Spectrum, to je pro me krasna vzpominka, na kterou dnes nemam, bohuzel, moc casu. Jak se rad chlubim: vsechny me Sinclairy jsou stale plne funkcni - emulatoru netreba (vcetne Microdrivu, coz byla jakasi alternativa k disketam) :-) Neni nad original. Jednomu z nich je jiz vice nez 22 let - ano rok vyroby: 1983.
Velice rad vzpominam na tu dobu, kterou jsem nad nimi stravil s assemblerem a debugerem....A doporucuji tem mladsim, aby nekdy zkusili nektere hry, ktere jsme tehdy hrali. Myslim, ze budou prekvapeni, az zjisti, ze kvalita hry nespociva v dokonale verne 3D grafice (i kdyz - i 3D hry na tom behaly) ale v necem uplne, uplne jinem...
Melo to proste dusi a byla za tim kvalitni prace lidi, kteri opravdu umeli a pouze nelepili dohromady jakesi tridy o kterych nic nevedi... |
|
|
Re: Diky za tu pripominku
|
22.11.2005 22:01
MaReK Olšavský
|
Juuu, o Microdrive jsem vzdy jen cetl... Prosim alespon fota... Posledni Sinclair, co byl doma byla +128K, pak uz Amiga, PC, Apple.
BTW: Z tech legend nelze nevzpomenout firmu Ultimate Play The Game, nebo textovky Frantiska Fuky. |
|
|
Re: Diky za tu pripominku
|
23.11.2005 21:30
Milan Hejpetr
|
http://www.nvg.ntnu.no/sinclair/computers/peripherals/microdrive.htm
Ty me vypadaji uplne stejne :-). Je to neuveritelne, ale stale lze z drajvu spustit hra Ant Attack, kterou jsem pred davnymi casy dostal na originalni Microdrive kazete spolu s mechanikami (mediem je magneticka smycka).
Jo - jeste nesmime zapomenout na Interface 1 - to je jakysi radic pro Microdrivy + standardni seriovy port + konektory do "Sinclair NET". Ano - Sinclairy resily i sitovani.
U nas bohuzel nebyly Interface 1 a Microdrive prilis zname - vetsina lidi si pod pojmem ZX Spectrum predstavi pocitac + kazetak, coz je hluboky omyl. |
|
|
Re: Diky za tu pripominku
|
23.11.2005 21:48
Milan Hejpetr
|
Jo, tady je jeste pekny obrazek media pro Microdrive:
http://www.tonh.net/museum/sinclairmicrodrivetape.html
S Microdrivy pracovala i varianta systemu CP/M od Jiriho Lamace. Copak ten clovek dnes asi dela... Ja mel zase svuj proprietarni :) system, ktery fungoval mimo jine jako rozsireni Sinclair Basicu o prikazy pro praci s RAMdiskem atd...JEho rezidentni cast se skryvala v bufferu tiskarny, vlastni jadro se pohybovalo po pameti podle toho, jak kde bylo volno - docela opruz ale fungovalo to. Jeste ted si vzpominam, jak jsem psal rutiny teto veci na papir ve skole pri prednaskach, jakoby to bylo vcera. |
|
|
Re: Diky za tu pripominku
|
24.11.2005 07:56
MaReK Olšavský
|
Tak na jméno Jirky Lamače jsem si nemohl vzpomenout. Dělal tuším i nějaký databázový softík pro Speccy a měl tam vychytávky typu, řazení porovnáváním po jediném bitu. Interface 1 jsem u Speccy+128K měl, ale nikdo další v okolí, na tom sériovém portu mi bydlela termotiskárna Robotron (na číslo už si nevzpomenu). Vím, že jsem si musel postavit "replikátor portů" (té sběrnice vzadu), protože nebylo kam jinam současně připojit IF1 a disketovku.
Dokonce jsem se později, už coby radioamatér, setkal s Packet modemem, ale to už Speccy nebyl domácí počítač, alébrž pouhá vzpomínka. Mimochodem, později jsem si postavil i plotter Alfi (škoda, že jsem vše prodal, protože později jsem nalezl interface s 8051, který uměl připojit Alfiho na PC). |
|
|
Re: Diky za tu pripominku
|
28.11.2005 12:10
"Dejf" David Škola
|
Tak na Spectrum (vlastne Didaktika) uz taky jenom vzpominam.
Dokonce jsem mel k Didaktiku pripojeny IF1. A fungovalo to. Ale s tim replikatorem - IF 1 ma systemovou sbernici vyvedenou ven, takze misto pro disketovku je. Leda ze by to procesor neutahl... |
|
|
Re: Diky za tu pripominku
|
28.11.2005 17:04
MaReK Olšavský
|
Na replikátor jsem nějaký důvod měl, mj. tam byly všechny dráty tažený skrz obousměrný zešilovače. Měl jsem v tom i 8255 na připojení Kempstonu, BT100 (tiskárna, které se říkalo splašený hřebík) a Alfi zapisovač, na konci jsem měl i D80, ale pro Speccy 128 musela být upravena (tedy pokud mne paměť neklame)... Inu Sinclaira jsem měl docela dobře vyšperkovaného... :-). V 90 roce jsem výhodně koupil i Sharp MZ-800, s disketovkou, ale upravený, že na něm jelo CP/M, to je ale vzpomínka pro jinou kapitolu... |
|
|
Re: Diky za tu pripominku
|
29.11.2005 12:11
"Dejf" David Škola
|
No tak tim se to vysvetluje :-) BT100 jsem mel taky (vlastne jeste mi lezi na skrini, stejne jako ten Didaktik ) :-) Jeste ted si pamatuji, ze jsem se ji tak dlouho snazil rozchodit s dodavanym driverem, az jsem si napsal vlastni (a naucil se assembler) :-) Na zesilovac sbermice jsem se taky chystal, mam navrh plosnaku, ale k realizaci uz nedoslo. |
|
|
|
|
KOMENTARZE
|
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dopisywać komentarze.
|
|
Szukanie oprogramowania
|