LINUXSOFT.cz Přeskoč levou lištu

ARCHIV



   

> TeamOnline CRM II. - Instalace. Kontakty.

V první části si ukážeme, jak TeamOnline CRM nainstalovat. V další části dnešního dílu si pak vysvětlíme, že nejdůležitější součástí vašeho podnikaní jsou zákazníci a ukážeme si, jak využít TeamOnline CRM pro jejich evidenci.

20.3.2011 00:00 | Petr Bravenec | Články autora | přečteno 6918×

Instalace a spuštění TeamOnline CRM

Aplikaci TeamOnline CRM najdete na stránkách firmy TeamOnline:

http://teamonline.cz/teamonline-crm-demo

Aplikace je napsaná v Javě a spouští se přímo ve vašem prohlížeči. Nebo by to tak alespoň mělo být, záleží samozřejmě, máte-li Javu nainstalovanou a zprovozněnou. Dále potřebujete k provozování TeamOnline CRM Adobe Acrobat Reader (to jsem schválně zvědavý, jak se TeamOnline CRM vypořádá s Okularem v KDE4) a OpenOffice.org minimálně verze 3. Technické požadavky i s odkazem najdete na stránkách teamonline: http://teamonline.cz/crm-technicke-pozadavky.

Já mám raději, má-li desktopová aplikace vlastní okno, takže jsem si stáhnul archiv .jar přímo na svůj disk a spouštím aplikaci ručně, bez asistence webového prohlížeče:

wget http://www.teamonline.cz/onlinedemo/TOCrm.jar
java -jar TOCrm.jar

Navíc mi takovýto způsob provozování libovolné aplikace vyhovuje spíše, než běh v okně prohlížeče. Budete-li však zkoušet podobné nestandardní hacky, tak vězte, že v aplikaci se čas od času dělají změny. Nezapomeňte tedy svou kopii .jar archivu u sebe na disku pravidelně obnovovat, například cronem a wgetem každou noc, kdy je linka volná. Pamatujte také na to, že uvedený odkaz se může kdykoliv změnit, a že při spouštění v prohlížeči máte vždy jistotu, že startujete nejaktuálnější verzi.

Máte-li i přesto se spouštěním aplikace TeamOnline CRM problémy, zkuste si do svého počítače nainstalovat Windows nebo se obrátit přímo na firmu TeamOnline. Se spouštěním ve Windows jsem nenarazil na žádné problémy (krom toho, že jsem si musel vypůjčit notebook a Windows nainstalovat, abych to měl vůbec na čem vyzkoušet - to si nestěžuju, to se chlubím).

Přístup do aplikace TeamOnline CRM

Abyste se mohli do aplikace přihlásit, potřebujete znát přístupové údaje. Ty získáte po registraci na stránce

http://teamonline.cz/teamonline-crm-demo

Kontakty

CRM je aplikace orientovaná na udržování vztahů se zákazníky. Pro každého zákazníka je středem jeho zájmů právě on sám. Jsou to jeho zájmy, co zákazníka přivedlo až do vaší firmy. Z tohoto pohledu je přirozené začít naše seznámení s TeamOnline CRM právě u evidence zákazníků.

Kontakty jsou v TeamOnline CRM rozdělené do čtyř škatulek: Akvizice, Firmy, Osoby, Kontakty. V každé škatulce se skladují trochu jiné informace.

Akvizice, Firmy

Na první pohled jsou obě škatulky stejné. V obou se shromažďují údaje o různých firmách. Proč jsou tedy oddělené?

Akvizice slouží jako rybníček, ze kterého vaši obchodníci mohou vylovit potenciálního zákazníka a oslovit jej svou obchodní nabídkou. Rybniční faunu je možné do tohoto rezervoáru doplňovat z různých reklamních materiálů, letáčků, z inernetu a podobně. Kontakty v této přihrádce zatím nejsou aktivní, čekají na vaši akci.

Jakmile zákazníka oslovíte a začnete s ním blíže spolupracovat, je čas jej přesunout do přihrádky "Firmy". Tato přihrádka slouží jako shromaždiště aktivních zákazníků-firem, se kterými vaši obchodníci udržují čilé obchodní vztahy.

Osoby, kontakty

Jakmile se vašemu obchodníkovi podaří při oslovování nějaké firmy dostat přes telefonní ústředu (Pro češtinu stiskněte 1, For english press 2, Kwa Kiswahili, waandishi wa habari 3...), přes antispamový filtr v poště a nakonec i přes sekretářku chranící drahocený pracovní čas svého šéfa, začne váš obchodník jednat ve firmě zákazníka se skutečným, živým člověkem z masa a kostí. Pro evidenci těchto lidí slouží v TeamOnline CRM přihrádka "Osoby".

V každé firmě je zaměstnáno mnoho různých osob - množství lidí spojených s konkrétní firmou tedy není omezené. I když je seznam osob oddělený od seznamu firem, při otevření formuláře s údaji firmy dostanete hned na první straně a dále pak i na samostatné kartě i seznam osob, který můžete upravovat či doplňovat přímo na místě - záznam o firmě není nutné opouštět.

U každého člověka je typické, že je dostupný několika různými způsoby - existuje na něj množství rozličných kontaktů: několik mailů, mobil firemní i soukromý, pevná linka do práce, adresa sip, jabber a podobně. Kontakty na konkrétní osobu najdete hned na první stránce formuláře s údaji ke konkrétní osobě i na samostatné kartě.

Přihrádka "Kontakty" slouží především jako přehled všech různých kontaktů - osobně bych kontakty vyhledával spíše v seznamu osob.

Co vše lze evidovat

U firem se eviduje soubor obvyklých údajů: název, IČ, DIČ, adresa provozovny a tak dále. Navíc se však některé údaje, snadno zjistitelné přes internet, vůbec nemusejí přepisovat ručně - aplikace TeamOnline CRM je dokaže najít na internetu a importovat do kontaktního formuláře. Nepostačuje-li vám standardní nabídka údajů vestavěná v aplikaci, můžete si vytvořit vlastní pole navíc na kartě Udp (uživatelsky definovatelná pole).

Součástí informací o firmě je i soupis provozoven, zatřídění (odběratel, dodavatel a podobně) a seznam osob svázaných s touto firmou.

U osob je rozsah evidovaných údajů až nepříjemně rozsáhlý (říkám si tak, v kolik různých podobných databázích figuruji a co vše o mě ONI vědí). U osob se předpokládá vazba na firmu (a provozovnu), takže kromě základních údajů (jméno, příjmení a tak dále) se eviduje u osoby i firma, oddělení a pozice ve firmě (marně tam hledám pozici "Majitel" - naštěstí lze údaje do všech podobných seznamů snadno doplnit). Navíc však lze zadat i osobnostní typ, aby váš obchodník už předem věděl, bude-li jednat s uskřípnutým účetním nebo se sebevědomým majitelem firmy, záliby, skupiny osob (např. fanoušci z facebooku) a kontakty. Kontaktů může být neomezené množství, jejich typ se může lišit - mail, telefon a podobně.

Mimo to je každý záznam ve firmách, osobách i kontaktech omezený časově. Jakmile si začnete vést o svých zákaznících podobnou evidenci, dostanete se velmi brzy do situace, kdy například správce IT ve firmě podá výpověď a firmu opustí. Abyste neztratili vazby na různé aktivity spojené konkrétně s tímto člověkem, nelze takový kontakt smazat. Aby se vám však takový kontakt nemíchal mezi ostatní, platné záznamy, můžete jej omezit časově.

Samozřejmostí je u každé firmy či osoby i možnost připojit libovolnou přílohu, například v podobě MS Office dokumentu.

Seznam firem a osob

Další dávka užitečných informací na vás čeká v seznamu osob či firem (ve škatulce Akvizice i Firmy). Okno seznamu je rozdělené na dvě části - v horní části je samotný seznam, ve spodní části okna najdete několik karet s informacemi o právě vybrané firmě či osobě.

Jednak zde najdete velmi rychle informace o osobách, provozovnách, kontaktech a podobně - to jsou údaje, které se zobrazují i ve formulářích po kliknutí na položku v seznamu.

Důležitější však pro vás budou spíše informace o dalších navazujících položkách. Přehledně zde najdete poznámky o telefonátech, mailech, schůzkách a úkolech spojených s konkrétní osobou či firmou. U firem pak navíc i vazby na konkrétní obchodní případy, kalkulace a faktury. Kliknute-li myší na kteroukoliv položku v seznamu, otevře se vám příslušný formulář, ve kterém můžete zjistit podrobnější údaje, nebo položku rovnou změnit.

Zaujal vás systém TeamOnline CRM a chcete se dozvědět více? Na stránkách www.teamonline.cz je k dispozici online demoverze, náhledy z aplikace, termíny veřejných prezentací a další.

Verze pro tisk

pridej.cz

 

DISKUZE

Nejsou žádné diskuzní příspěvky u dané položky.



Příspívat do diskuze mohou pouze registrovaní uživatelé.
> Vyhledávání software
> Vyhledávání článků

28.11.2018 23:56 /František Kučera
Prosincový sraz spolku OpenAlt se koná ve středu 5.12.2018 od 16:00 na adrese Zikova 1903/4, Praha 6. Tentokrát navštívíme organizaci CESNET. Na programu jsou dvě přednášky: Distribuované úložiště Ceph (Michal Strnad) a Plně šifrovaný disk na moderním systému (Ondřej Caletka). Následně se přesuneme do některé z nedalekých restaurací, kde budeme pokračovat v diskusi.
Komentářů: 1

12.11.2018 21:28 /Redakce Linuxsoft.cz
22. listopadu 2018 se koná v Praze na Karlově náměstí již pátý ročník konference s tématem Datová centra pro business, která nabídne odpovědi na aktuální a často řešené otázky: Jaké jsou aktuální trendy v oblasti datových center a jak je optimálně využít pro vlastní prospěch? Jak si zajistit odpovídající služby datových center? Podle jakých kritérií vybírat dodavatele služeb? Jak volit vhodné součásti infrastruktury při budování či rozšiřování vlastního datového centra? Jak efektivně datové centrum spravovat? Jak co nejlépe eliminovat možná rizika? apod. Příznivci LinuxSoftu mohou při registraci uplatnit kód LIN350, který jim přinese zvýhodněné vstupné s 50% slevou.
Přidat komentář

6.11.2018 2:04 /František Kučera
Říjnový pražský sraz spolku OpenAlt se koná v listopadu – již tento čtvrtek – 8. 11. 2018 od 18:00 v Radegastovně Perón (Stroupežnického 20, Praha 5). Tentokrát bez oficiální přednášky, ale zato s dobrým jídlem a pivem – volná diskuse na téma umění a technologie, IoT, CNC, svobodný software, hardware a další hračky.
Přidat komentář

4.10.2018 21:30 /Ondřej Čečák
LinuxDays 2018 již tento víkend, registrace je otevřená.
Přidat komentář

18.9.2018 23:30 /František Kučera
Zářijový pražský sraz spolku OpenAlt se koná již tento čtvrtek – 20. 9. 2018 od 18:00 v Radegastovně Perón (Stroupežnického 20, Praha 5). Tentokrát bez oficiální přednášky, ale zato s dobrým jídlem a pivem – volná diskuse na téma IoT, CNC, svobodný software, hardware a další hračky.
Přidat komentář

9.9.2018 14:15 /Redakce Linuxsoft.cz
20.9.2018 proběhne v pražském Kongresovém centru Vavruška konference Mobilní řešení pro business. Návštěvníci si vyslechnou mimo jiné přednášky na témata: Nejdůležitější aktuální trendy v oblasti mobilních technologií, správa a zabezpečení mobilních zařízení ve firmách, jak mobilně přistupovat k informačnímu systému firmy, kdy se vyplatí používat odolná mobilní zařízení nebo jak zabezpečit mobilní komunikaci.
Přidat komentář

12.8.2018 16:58 /František Kučera
Srpnový pražský sraz spolku OpenAlt se koná ve čtvrtek – 16. 8. 2018 od 19:00 v Kavárně Ideál (Sázavská 30, Praha), kde máme rezervovaný salonek. Tentokrát jsou tématem srazu databáze prezentaci svého projektu si pro nás připravil Standa Dzik. Dále bude prostor, abychom probrali nápady na využití IoT a sítě The Things Network, případně další témata.
Přidat komentář

16.7.2018 1:05 /František Kučera
Červencový pražský sraz spolku OpenAlt se koná již tento čtvrtek – 19. 7. 2018 od 18:00 v Kavárně Ideál (Sázavská 30, Praha), kde máme rezervovaný salonek. Tentokrát bude přednáška na téma: automatizační nástroj Ansible, kterou si připravil Martin Vicián.
Přidat komentář

   Více ...   Přidat zprávičku

> Poslední diskuze

31.7.2023 14:13 / Linda Graham
iPhone Services

30.11.2022 9:32 / Kyle McDermott
Hosting download unavailable

13.12.2018 10:57 / Jan Mareš
Re: zavináč

2.12.2018 23:56 / František Kučera
Sraz

5.10.2018 17:12 / Jakub Kuljovsky
Re: Jaký kurz a software by jste doporučili pro začínajcího kodéra?

Více ...

ISSN 1801-3805 | Provozovatel: Pavel Kysilka, IČ: 72868490 (2003-2024) | mail at linuxsoft dot cz | Design: www.megadesign.cz | Textová verze