LINUXSOFT.cz Přeskoč levou lištu

ARCHIV



   

> TeamOnline CRM IV. - Aktivity

TeamOnline CRM vám poskytuje jednoduchou evidenci různých pracovních úkolů, poznámek, mailů či naplánovaných schůzek. Pomocí aktivit můžete jednak řídit práci na zakázce, tak i evidovat její průběh.

18.4.2011 00:00 | Petr Bravenec | Články autora | přečteno 6167×

Aktivity

Pojmem aktivity se v TeamOnline CRM označují maily, schůzky, úkoly a telefonáty. Když zvednu telefon a vytočím číslo: "Haló? Pan Zákazník?", uskutečnil jsem telefonát - neznamená to však, že se musela nutně odehrát nějaká aktivita z hlediska obchodu či TeamOnline CRM. S panem Zákazníkem jsem mohl prohodit ve skutečnosti jen pár slov: "Dejte mi, prosím, k telefonu vaši paní" a s ní pak nezávazně prokafrat zbytek pracovní doby. Naproti tomu slova: "Dobrý den, pane Zákazníku. Volám vám, abych vám připomenul, že byste měl se svými hodinkami s vodotryskem přijít na garanční prohlídku" už stojí za zaznamenání, a to hned hned ze dvou důvodů: připomínání a evidence.

Důvod první: Připomínky

První situací, ve které byste měli rozhodně zaznamenávat své aktivity, je připomínka. Typická je výše uvedená situace - zákazník si od vás koupil výrobek, který potřebuje například pravidelnou údržbu (technické prohlídky), obnovení licencí (u software na dobu určitou - typicky antiviry), či vyžaduje jinou pozornost. Je milé, pamatujete-li na zákazníka i v takovýchto situacích, protože lidé mají ve své povaze chodit se džbánem pro vodu tak dlouho, dokud nedrží v ruce utržené ucho a nehořekují nad střepy džbánu válejícími se v kaluži vody na cestě.

Podobně si lze představit, že zákazník vás kontaktuje kvůli nějakému netriviálnímu problému, který nedovedete rychle vyřešit. Slíbíte zákazníkovi, že mu zjistíte potřebné informace a zavoláte mu zpátky. Do toho se ale ozve spousta dalších zákazníků s úplně jinými dotazy, váš netaktní šéf vás dvoutaktně sjede (tj. na dvě doby), a po hodině už si na původní zákazníkův požadavek nevzpomenete, natožpak abyste s ním něco dělali. Když vám za čtrnáct dní volá rozhořčený zákazník znovu, celý kolotoč se může opakovat. Vsadíte na to, že vám zákazník zavolá i potřetí? TeamOnline CRM vám pomůže se takovým situacím vyhnout, poslouží vám jako externí paměť.

Důvod druhý: Evidence

Uvedená situace z předchozího odstavce ukazuje ještě na druhý uvedený případ, kdy je vhodné zaznamenávat své aktivity, i když to není na první pohled patrné - zaznamenáte-li si některé klíčové telefonáty či jakékoliv jiné aktivity (schůzky, maily a podobně), budete mít v TeamOnline CRM celou stručnou historii obchodního případu. I po několika letech bez kontaktu se zákazníkem budete vědět, že kdysi dávno jste s ním cosi řešili. Vhodné je zaznamenávat třeba už zmiňované technické prohlídky.

Můžete namítnout: "Ale můj zápisník mi poslouží úplně stejně, a navíc jej mohu mít kdykoliv s sebou a psaní tužkou je operativnější." Máte pravdu. Ale na ulici vás porazí auto, kufřík vám při resuscitaci ukradou zloději, záznamník - coby nepotřebný kus papíru - hodí do vody, tam jej sežere aligátor... a zatímco vás zrovna křísí z týdenního umělého spánku, aligátor se těší ze svého cenného úlovku v kožené vazbě, tak nebohý zákazník se právě dovolal do firmy potřetí a váš kolega se kroutí jako had před vyčítavými slovy zákazníka: "Ale my o ničem nevíme! Fakt jste to od nás koupil? Vážně máte tyto problémy? Můžete mi je popsat?"

Tímto jsem, poněkud drasticky, vyzdvihnul další přednost evidence různých událostí v TeamOnline CRM - zatímco váš osobní zápisník slouží jen vám osobně, TeamOnline CRM slouží celé vaší firmě. Na záznamy, které zapíšete do TeamOnline CRM, se může podívat kdokoli s příslušným oprávněním a v případě potřeby může snadno převzít vaši zákaznickou klientelu.

Aktivity se dají připojit prakticky k jakékoliv jiné komponentě v TeamOnline CRM. Evidovat tedy můžete například pracovní schůzky s konkrétním zákazníkem (napojení na osobu v evidenci kontaktů), stejně tak můžete spojit stejnou schůzku s konkrétním obchodním případem, případně s firmou.

K aktivitám se dá připojit libovolná příloha. K záznamu o technické prohlídce tak můžete uložit například i fotokopii vytištěného a podepsaného protokolu. Důležité dokumenty se díky tomu nemusejí válet někde na disku, ale jsou k nalezení rovnou mezi ostatními souvisejícími záznamy v TeamOnline CRM.

V aplikace TeamOnline najdete čtyři základní aktivity: maily, telefonáty, schůzky a úkoly. Pojďme si stručně probrat jejich vlastnosti:

Maily

TeamOnline využívá pro své spojení s okolním světem poštovní servery Googlu. Pošta v provedení Googlu mě zaujala naposledy v době, kdy Google rozesílal pozvánky na gigabajtovou schránku. Jelikož se ke mně pozvánka nedostala, přestala mě zajímat i pošta na Googlu. Ale předpokládám, že Googlí pošta je stejná, či aspoň podobná, jako všechny ostatní veřejné poštovní servery". Podstatná je jiná věc: z aplikace TeamOnline máte přístup do své poštovní schránky a jednotlivé zprávy můžete připojit ke svým ostatním datům. Zároveň díky TeamOnline CRM dostanete možnost k takové poště připojit různé připomínky, svá vlastní pole a libovolné přílohy. Současně můžete připojit mail k libovolné jiné komponentě aplikace TeamOnline CRM - když vám zavolá zákazník kvůli zakázce, najdete u této zakázky (obchodního případu) všechny maily, které se zakázkou souvisejí a u kterých jste si dali tu práci a k obchodnímu případu je připojili. Nejpoužívanější položky (firma, osoba, obchodní případ) najdete hned na úvodní stránce formuláře s poštou, další souvislosti pak lze definovat na samostatné kartě formuláře.

Schůzky

Pro plánování schůzek aplikace TeamOnline CRM využívá, podobně jako u pošty, servery Googlu. Stejně jako pošta, je pro mě i Googlí kalendář španělská vesnice. Podstatné je, že plánování schůtek v TeamOnline CRM funguje a je, stejně jako ostatní aktivity, propojitelné s dalšími komponentami TeamOnline CRM (firmy, osoby, obchodní případy, jiné aktivity a podobně). K záznamu o schůzce můžete připojit libovolnou přílohu. Abyste však nemuseli přikládat celý dokument, potřebujete-li napsat jen "dohodli jsme se, že se dohodneme za týden", najdete ve formuláři samostatnou kartu "Zápis ze schůzky", odkud můžete svůj záznam také rovnou odeslat ostatním účastníkům.

Úkoly, Telefonáty

Údaje evidované u těchto dvou aktivit jsou prakticky shodné s údaji u ostatních aktivit. U úkolu lze mimo to nastavit i pracovníka, zodpovědného za vyřešení úkolu.

Přehled pro dnešní den

Veškeré aktivity jsou přehledně rozházené po celé aplikaci TeamOnline CRM. Přehledně proto, že potřebnou aktivitu najdete vždy tam, kde ji potřebujete (v souvislosti s obchodním případem a podobně). Roztroušené po celé aplikaci jsou pak díky tomu, že jedna aktivita se může objevit na několika různých místech.

Hledáte-li aktivity spojené s konkrétním obchodním případem, nemůžete zabloudit. Abyste nezabloudili ani v úkolech a schůzkách na dnešní den, najdete v TeamOnline CRM složku nadepsanou "Dnes". Zde najdete seznam úkolů pro dnešní den, aktuální nástěnku (jednoduché zprávy), naplánované schůzky a kalendář s pro naplánování času. Přehled neslouží pouze ke čtení, přímo v přehledu lze aktivity i vytvářet (například schůzky v týdenním kalendáři).

Zaujal vás systém TeamOnline CRM a chcete se dozvědět více? Na stránkách www.teamonline.cz je k dispozici online demoverze, náhledy z aplikace, termíny veřejných prezentací a další.

Verze pro tisk

pridej.cz

 

DISKUZE

Nejsou žádné diskuzní příspěvky u dané položky.



Příspívat do diskuze mohou pouze registrovaní uživatelé.
> Vyhledávání software
> Vyhledávání článků

28.11.2018 23:56 /František Kučera
Prosincový sraz spolku OpenAlt se koná ve středu 5.12.2018 od 16:00 na adrese Zikova 1903/4, Praha 6. Tentokrát navštívíme organizaci CESNET. Na programu jsou dvě přednášky: Distribuované úložiště Ceph (Michal Strnad) a Plně šifrovaný disk na moderním systému (Ondřej Caletka). Následně se přesuneme do některé z nedalekých restaurací, kde budeme pokračovat v diskusi.
Komentářů: 1

12.11.2018 21:28 /Redakce Linuxsoft.cz
22. listopadu 2018 se koná v Praze na Karlově náměstí již pátý ročník konference s tématem Datová centra pro business, která nabídne odpovědi na aktuální a často řešené otázky: Jaké jsou aktuální trendy v oblasti datových center a jak je optimálně využít pro vlastní prospěch? Jak si zajistit odpovídající služby datových center? Podle jakých kritérií vybírat dodavatele služeb? Jak volit vhodné součásti infrastruktury při budování či rozšiřování vlastního datového centra? Jak efektivně datové centrum spravovat? Jak co nejlépe eliminovat možná rizika? apod. Příznivci LinuxSoftu mohou při registraci uplatnit kód LIN350, který jim přinese zvýhodněné vstupné s 50% slevou.
Přidat komentář

6.11.2018 2:04 /František Kučera
Říjnový pražský sraz spolku OpenAlt se koná v listopadu – již tento čtvrtek – 8. 11. 2018 od 18:00 v Radegastovně Perón (Stroupežnického 20, Praha 5). Tentokrát bez oficiální přednášky, ale zato s dobrým jídlem a pivem – volná diskuse na téma umění a technologie, IoT, CNC, svobodný software, hardware a další hračky.
Přidat komentář

4.10.2018 21:30 /Ondřej Čečák
LinuxDays 2018 již tento víkend, registrace je otevřená.
Přidat komentář

18.9.2018 23:30 /František Kučera
Zářijový pražský sraz spolku OpenAlt se koná již tento čtvrtek – 20. 9. 2018 od 18:00 v Radegastovně Perón (Stroupežnického 20, Praha 5). Tentokrát bez oficiální přednášky, ale zato s dobrým jídlem a pivem – volná diskuse na téma IoT, CNC, svobodný software, hardware a další hračky.
Přidat komentář

9.9.2018 14:15 /Redakce Linuxsoft.cz
20.9.2018 proběhne v pražském Kongresovém centru Vavruška konference Mobilní řešení pro business. Návštěvníci si vyslechnou mimo jiné přednášky na témata: Nejdůležitější aktuální trendy v oblasti mobilních technologií, správa a zabezpečení mobilních zařízení ve firmách, jak mobilně přistupovat k informačnímu systému firmy, kdy se vyplatí používat odolná mobilní zařízení nebo jak zabezpečit mobilní komunikaci.
Přidat komentář

12.8.2018 16:58 /František Kučera
Srpnový pražský sraz spolku OpenAlt se koná ve čtvrtek – 16. 8. 2018 od 19:00 v Kavárně Ideál (Sázavská 30, Praha), kde máme rezervovaný salonek. Tentokrát jsou tématem srazu databáze prezentaci svého projektu si pro nás připravil Standa Dzik. Dále bude prostor, abychom probrali nápady na využití IoT a sítě The Things Network, případně další témata.
Přidat komentář

16.7.2018 1:05 /František Kučera
Červencový pražský sraz spolku OpenAlt se koná již tento čtvrtek – 19. 7. 2018 od 18:00 v Kavárně Ideál (Sázavská 30, Praha), kde máme rezervovaný salonek. Tentokrát bude přednáška na téma: automatizační nástroj Ansible, kterou si připravil Martin Vicián.
Přidat komentář

   Více ...   Přidat zprávičku

> Poslední diskuze

31.7.2023 14:13 / Linda Graham
iPhone Services

30.11.2022 9:32 / Kyle McDermott
Hosting download unavailable

13.12.2018 10:57 / Jan Mareš
Re: zavináč

2.12.2018 23:56 / František Kučera
Sraz

5.10.2018 17:12 / Jakub Kuljovsky
Re: Jaký kurz a software by jste doporučili pro začínajcího kodéra?

Více ...

ISSN 1801-3805 | Provozovatel: Pavel Kysilka, IČ: 72868490 (2003-2024) | mail at linuxsoft dot cz | Design: www.megadesign.cz | Textová verze