|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Menu
Distributions (131)
bootable [55]
commercial [7] no-commercial [42] unclassified [20] [7]
Software (10844)
|
Gimp - ÚPRAVY FOTOGRAFIÍ (15.) - Masky II.Dnes se podíváme na další možnosti využití práce s maskou.
Prolnutí dvou obrázkůPrvním krokem je nakopírování jednoho obrázku, v našem příkladu rybky, do druhého obrázku hrocha, ale do nové vrstvy. Zprůhledníme vrstvu rybky a umístíme oba obrázky do námi požadované polohy. Přidáme k rybce masku vrstvy, jako stav vybereme Bílá barva. Dále vybereme nástroj lineární přechod a jako barvy přechodu nastvíme černou přecházející do bílé, tímto přechodem vyplníme masku. Začneme z levého dolního rohu a táhneme k pravému hornímu (tzn. po diagonále). Nyní přidáme masku vrstvy k hrochovi, jelikož se nachází na vrstvě pozadí (nelze tedy rovnou použít masku vrstvy), nejdříve musíme přidat do vrstvy pozadí alfa kanál a poté až teprve masku vrstvy. Zde budeme táhnout nástroj přechodu obráceně tzn. z pravého horního rohu směrem k levému, ale jen k okraji tlamy. Klikneme na masku ryby a vymažene pomocí štětce (u nástroje štětce máme nastavené černé pozadí a stopu vybereme s rozplynutým okrajem) ostré hrany, aby nebyl vidět čtverec (tedy jednotlivé hrany vrstev). Tímto krokem rozplyneme hrany jednotlivých vrstev. Uděláme kopii rybky. Plátno menší vrstvy můžeme roztáhnout do velikosti největší vrstvy pomocí příkazu: Vrstva --> Rozměry hranic vrstvy. Díky tomu můžeme naklonovat chybějící části obrázku. Zkopírujeme spodek obrázku s rybkou tedy podlahu do části, kde v obrázku chybí. Přidáme masku vrstvy a opět pomocí přechodu toto pozadí rozplyneme. Posledními úpravami je kreslení do masek, abychom zakryli ostré hrany jednotlivých vrstev. Přeji mnoho zdaru při vašich prvních pokusech. Maskování obrázku, pozadí a textu či nějaké grafikyDalším častým efektem je prolnutí obrázku do pozadí o nějaké barvě. Vybereme si nějaký obrázek, z kterého chceme použít maximálně 1/3 obrázku a zbytek bude barevné pozadí. Postup je následovný:
Dále uvádím některé další výsledky, které můžete získat s použitím podobných technik a jejich kombinací. Zde si můžete povšimnout, že vrstva s obrázkem obsahuje skutečný obrázek pouze v horní první třetině vrstvy. Použili jsme jinou barvu textu, i nakresleného objektu a hned vše vypadá úplně jinak. Přebarvení části obrázkuV tomto příkladu si ukážeme, jak jednoduše a rychle změnit barvu části obrázku pomocí rychlé masky. Otevřeme si opět nějaký svůj obrázek, ve kterém budeme měnit barvu nějakého objektu. Barvu popředí změňte na bílou, klikněte na nástroj rychlé masky a vykreslete například nástrojem štětec celý objekt, který budete chtít obarvit. Pokud se spletete nezoufejte, můžete použít zase barvu černou a nepotřebné kousky oblasti odstranit. Nakonec znovu klikněte na rychlou masku, tím se vám na obrázku objeví výběr. Ten teď budeme chtít přebarvit. Použijeme nabídku: Nástroje --> Nástroje barev --> Odstín a sytost nebo Filtry --> Barvy --> Kolorovat či použít další nástroje, které se aplikují pouze na výběr. Výsledek bude vypadat podle vybrané barvy či jeho odstínu. Podle tvaru vybíraného objektu se může stát, že kraje vybraného objektu se po obarvení ještě více zvýrazní, rohy budou ostré a nebude vše vypadat přirozeně. V takovém případě, je nutné u masky použít rozplynutý tvary štětce, nebo v samotné rychlé masce použijeme filtr rozostření. ZávěrTímto druhým dílem končí články věnované maskám. Jelikož se masky používají ve velkém množství technik, budeme se s maskami setkávat i v některých dalších dílech našeho seriálu o Gimpu.
Related article
Gimp - ÚVOD (1.) Gimp - ÚVOD (2.) Gimp - ÚVOD (3.) Gimp - ÚPRAVY FOTOGRAFIÍ (1.) - Základní úpravy Gimp - ÚPRAVY FOTOGRAFIÍ (2.) - Transformace Gimp - ÚPRAVY FOTOGRAFIÍ (3.) - Rovnání křivě nafocených fotografií Gimp - ÚPRAVY FOTOGRAFIÍ (4.) - Výběry I. Gimp - ÚPRAVY FOTOGRAFIÍ (5.) - Výběry II. Gimp - ÚPRAVY FOTOGRAFIÍ (6.) - Vrstvy Gimp - ÚPRAVY FOTOGRAFIÍ (7.) - Prolínání vrstev Gimp - ÚPRAVY FOTOGRAFIÍ (8.) - Barvy I. Gimp - ÚPRAVY FOTOGRAFIÍ (9.) - Barvy II. Gimp - ÚPRAVY FOTOGRAFIÍ (10.) - Barvy III. Gimp - ÚPRAVY FOTOGRAFIÍ (11.) - Barvy IV. Gimp - ÚPRAVY FOTOGRAFIÍ (12.) - Retuše Gimp - ÚPRAVY FOTOGRAFIÍ (13.) - Kanály Gimp - ÚPRAVY FOTOGRAFIÍ (14.) - Masky Gimp - ÚPRAVY FOTOGRAFIÍ (16.) - Rámečky, ohraničení, okraje Gimp - ÚPRAVY FOTOGRAFIÍ (17.) - Pohyb a lokální zostření Gimp - ÚPRAVY FOTOGRAFIÍ (18.) - Převod fotografie do černobílého a sépiového odstínu Gimp - ÚPRAVY FOTOGRAFIÍ (19.) - Úprava očí Gimp - ÚPRAVY FOTOGRAFIÍ (20.) - Filtry Gimp - ÚPRAVY FOTOGRAFIÍ (21.) - Simulace mlhy Gimp - ÚPRAVY FOTOGRAFIÍ (22.) - Hrátky Gimp - ÚPRAVY FOTOGRAFIÍ (23.) - Zvýraznění objektu Gimp - ÚPRAVY FOTOGRAFIÍ (24.) - Simulace nižší hloubky ostrosti Gimp - Přecházíme na verzi 2.2.x Gimp - ÚPRAVY FOTOGRAFIÍ (25.) - Snížení CCD šumu Gimp - ÚPRAVY FOTOGRAFIÍ (26.) - Simulace fotografování za večera Gimp - ÚPRAVY FOTOGRAFIÍ (27.) - Panoramatická fotografie Gimp - ÚPRAVY FOTOGRAFIÍ (28.) - Olejomalba, Přemapování povrchu, Reliéf Gimp - ÚPRAVY FOTOGRAFIÍ (29.) - Stará fotografie, inverze jasu, Rozjasnění ... Gimp - vylepšení fotografií (30.) Gimp - GRAFIKA PRO WEB (1.) Gimp - GRAFIKA PRO WEB (2.) Gimp - GRAFIKA PRO WEB (3.) Gimp - GRAFIKA PRO WEB (4.) Gimp - GRAFIKA PRO WEB (5) Gimp - GRAFIKA PRO WEB (6) Gimp - GRAFIKA PRO WEB (7) Gimp - GRAFIKA PRO WEB (8) Řešené úlohy v Gimpu: Přenesení části obrázku a uložení souboru jako projekt 3D rastrový obrázek v GIMPU Previous Show category (serial) Next
|
Szukanie oprogramowania
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
©Pavel Kysilka - 2003-2024 | maillinuxsoft.cz | Design: www.megadesign.cz |