|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Menu
Distributions (131)
bootable [55]
commercial [7] no-commercial [42] unclassified [20] [7]
Software (10844)
|
Gimp - ÚPRAVY FOTOGRAFIÍ (16.) - Rámečky, ohraničení, okrajeDnes se budeme zabývat zvýrazňováním obrázků. Budeme se snažit vylepšit obrázky či fotografie tak, aby upoutaly pozornost a něčím zaujaly.
Postup, který zde budeme používat je velmi jednoduchý, a liší se jen o použité efekty, které dotváří celkový vzhled rámečku. Otevřeme si obrázek, u kterého chceme vytvořit okraje. Vybereme si ze začátku jednoduchý nástroj a sice, obdélníkový výběr, kterým vybereme příslušnou část obrázku, která má tvořit ohraničení. Dále klikneme na tlačítko rychlé masky, tím se zbytek výběru pokryje červenou průhlednou fólií. Můžeme postupovat v obráceném pořadí, tzn. nejdříve kliknout na ikonku rychle masky, poté vytvořit jakýmkoliv nástrojem výběr, který vyplníme bílou barvou, která znamená 100%tní průhlednost. V dalším kroku výběr odstraníme, pomocí příkazu Výběr --> Nic nebo klávesovou zkratkou SHIFT + CTRL + A. Aplikujte filtr Filtry --> Šum --> Roztřepení, a zde nastavte hodnoty například u náhodnosti 35 a u Opakování 20. Filtr se nám aplikoval jen na okraje masky, čímž se okraje roztřepily. Nyní si rychlou masku vypneme, a roztřepení zůstane v daném výběru (z průhledné červené oblasti se stal výběr), který musíme invertovat. Použijeme volbu: Výběr --> Invertovat nebo klávesovou zkratku CTRL + I. Nakonec můžeme výběr vyplnit barvou popředí nebo pozadí Úpravy --> Vyplnit barvou popředí/Vyplnit barvou pozadí nebo vymazat Úpravy --> Vymazat, pokud takto upravujeme vrstvu pozadí, vyplní se vymazaná plocha barvou pozadí. Doporučuji vytvořit si novou vrstvu a výběr vyplnit na této vrstvě, poněvadž takto vám zůstane původní obrázek, s kterým můžete dále pracovat a ohraničení budete mít v samostatné vrstvě. Další možností je vyplnit výběr vzorkem Úpravy --> Vyplnit vzorkem, který si zvolíte na panelu nástrojů anebo ho pouze obtáhnout barvou popředí Úpravy --> Vykreslit výběr. Zde uvádím výsledek po vyplnění bleděmodrou barvou. Můžete si všimnout, že okraje jsou příliš ostré, možná by bylo hezčí, kdyby splynuly s pozadím. Proveďme všechny kroky, jako v předešlém příkladu a skončeme u maskovaného ohraničení. Zvolme nabídku Filtry --> Rozostření --> Gaussovo rozostření (RLE) a nastavme hodnotu u obou dvou voleb na deset. Okraje obdélníku se rozostří, a pokud následně aplikujeme nějaký filtr, okraje nebudou tak ostré. Na ukázku zde uvádím stejný obrázek jako v předešlém příkladě s použitím rozostření. Abyste se pokochali vícero typy okrajů, uvádím zde několik jako ukázku. U každého popisuji i postupnou aplikaci filtrů. U jednotlivých efektů měním barvu výplně, to proto, aby se vám neunavily oči :-). Filtry --> Rozostření --> Pixelizovat. Hodnota je nastavena na velikost 15.
Filtry --> Zkreslení --> Vitr a zaškrcení. Hodnoty jsou nastaveny takto:
Filtry --> Umění --> Kubismus
Filtry --> Efekty se sklem --> Skleněná dlaždice
Filtry --> Zkreslení --> Vlny
Filtry --> Šum --> Rozprostření
Filtry --> Rozostření --> Gaussovo rozostření
Filtry --> Umění --> GIMPresionista A teď si změníme obrázek. Zde se můžete podívat na originál:
U tohoto obrázku nebudeme vytvářet okraj, ale přehodíme přes něj "barevnou záclonku". Script-fu --> Alchemy --> Vymazat každou druhou řadu Pokud u předešlého příkladu přidáme nakonec ještě filtr rozostření: Filtry --> Rozostření --> Gaussovo rozostření výsledek bude vypadat úplně jinak: Nemusíme pouze aplikovat obdélníkový výběr, ale klidně můžeme použít elipsovitý, či od ruky vytvořený výběr. Postup zůstává zachován.
Filtry --> Gaussovo rozostření (RLE) Okraj nemusí být pouze kolem obrázku dokola, ale můžeme obtáhnout pouze část objektu přímo v obrázku. Nejdříve si ale musíme příslušný výběr vytvořit. Já jsem použila nástroj lasso. Dále vybereme volbu Výběr --> Obvod, kde zvýšíme hodnotu na 10. Přepneme se do rychlé masky a vybereme: Filtry --> Rozostření --> Gaussovo rozostření (RLE), kde nastavíme hodnotu na 30. Rychlou masku vypneme, a vyplníme nějakou barvou. A je vše hotové. Na ukázku uvádím, dva obrázky, které se liší posledním krokem, a to barvou výplně. ZávěrDnešním dílem jsem vám chtěla ukázat možnosti vylepšení obrázků pomocí rámečků. Všechny výše popsané techniky je možné libovolně upravovat, a tím dostávat jiné výsledky. Proto hurá do experimentování! Pokud se vám podaří nějaký pěkný výtvor, nebojte se s ním pochlubit.
Related article
Gimp - ÚVOD (1.) Gimp - ÚVOD (2.) Gimp - ÚVOD (3.) Gimp - ÚPRAVY FOTOGRAFIÍ (1.) - Základní úpravy Gimp - ÚPRAVY FOTOGRAFIÍ (2.) - Transformace Gimp - ÚPRAVY FOTOGRAFIÍ (3.) - Rovnání křivě nafocených fotografií Gimp - ÚPRAVY FOTOGRAFIÍ (4.) - Výběry I. Gimp - ÚPRAVY FOTOGRAFIÍ (5.) - Výběry II. Gimp - ÚPRAVY FOTOGRAFIÍ (6.) - Vrstvy Gimp - ÚPRAVY FOTOGRAFIÍ (7.) - Prolínání vrstev Gimp - ÚPRAVY FOTOGRAFIÍ (8.) - Barvy I. Gimp - ÚPRAVY FOTOGRAFIÍ (9.) - Barvy II. Gimp - ÚPRAVY FOTOGRAFIÍ (10.) - Barvy III. Gimp - ÚPRAVY FOTOGRAFIÍ (11.) - Barvy IV. Gimp - ÚPRAVY FOTOGRAFIÍ (12.) - Retuše Gimp - ÚPRAVY FOTOGRAFIÍ (13.) - Kanály Gimp - ÚPRAVY FOTOGRAFIÍ (14.) - Masky Gimp - ÚPRAVY FOTOGRAFIÍ (15.) - Masky II. Gimp - ÚPRAVY FOTOGRAFIÍ (17.) - Pohyb a lokální zostření Gimp - ÚPRAVY FOTOGRAFIÍ (18.) - Převod fotografie do černobílého a sépiového odstínu Gimp - ÚPRAVY FOTOGRAFIÍ (19.) - Úprava očí Gimp - ÚPRAVY FOTOGRAFIÍ (20.) - Filtry Gimp - ÚPRAVY FOTOGRAFIÍ (21.) - Simulace mlhy Gimp - ÚPRAVY FOTOGRAFIÍ (22.) - Hrátky Gimp - ÚPRAVY FOTOGRAFIÍ (23.) - Zvýraznění objektu Gimp - ÚPRAVY FOTOGRAFIÍ (24.) - Simulace nižší hloubky ostrosti Gimp - Přecházíme na verzi 2.2.x Gimp - ÚPRAVY FOTOGRAFIÍ (25.) - Snížení CCD šumu Gimp - ÚPRAVY FOTOGRAFIÍ (26.) - Simulace fotografování za večera Gimp - ÚPRAVY FOTOGRAFIÍ (27.) - Panoramatická fotografie Gimp - ÚPRAVY FOTOGRAFIÍ (28.) - Olejomalba, Přemapování povrchu, Reliéf Gimp - ÚPRAVY FOTOGRAFIÍ (29.) - Stará fotografie, inverze jasu, Rozjasnění ... Gimp - vylepšení fotografií (30.) Gimp - GRAFIKA PRO WEB (1.) Gimp - GRAFIKA PRO WEB (2.) Gimp - GRAFIKA PRO WEB (3.) Gimp - GRAFIKA PRO WEB (4.) Gimp - GRAFIKA PRO WEB (5) Gimp - GRAFIKA PRO WEB (6) Gimp - GRAFIKA PRO WEB (7) Gimp - GRAFIKA PRO WEB (8) Řešené úlohy v Gimpu: Přenesení části obrázku a uložení souboru jako projekt 3D rastrový obrázek v GIMPU Previous Show category (serial) Next
|
Szukanie oprogramowania
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
©Pavel Kysilka - 2003-2024 | maillinuxsoft.cz | Design: www.megadesign.cz |