ARCHIV |
|||||
Software (10844)
Distribuce (131)
Skripty (697)
Menu
Diskuze
Informace
|
Gimp - ÚPRAVY FOTOGRAFIÍ (28.) - Olejomalba, Přemapování povrchu, ReliéfDnes se seznámíme se třemi dalšími technikami úpravy fotografií. OlejomalbaTento tutoriál vám ukáže, jak jednoduše vytvořit z fotografie obrázek nakreslený olejovými barvami na plátno. Prvním krokem je vytvoření kopie vrstvy, způsobů jak to provést, je několik. Já jsem to provedla kliknutím na tlačítko Duplikovat vrstvu v okně Vrstev. Na nově vytvořenou vrstvu aplikujeme filtr GIMPresionista (Filtr --> Umění --> GIMPresionista). Tento filtr nabízí několik předdefinovaných nastavení, my použijeme přednastavenou volbu Dotify. Pokud rádi experimentujete můžete vyzkoušet další přednastavené volby či filtr ručně nastavit sami. Další úpravou je nastavení průhlednosti vrstvy, čímž náš obrázek bude vypadat přirozeňeji. Na naší ukázce jsem použila 55% průhlednost, ale i s hodnotou pohybující se kolem 60% lze dosáhnout dobrých výsledků. Jedním z posledních kroků je sloučení obou vrstev do jedné (Vrstva --> Sloučit dolů). Takto vzniklou vrstvu rozmažeme pomocí Filtr --> Rozostření --> Gausovské rozostření s poloměrem rozostření 5,00. Pokud obrázek obsahuje méně detailů je nutné poloměr rozostření zvětšit. A nyní přistoupíme k finální úpravě. Aplikujeme filtr, který simuluje malířské plátno. Filtr najdeme ve skupině Umělecké filtry a jmenuje se Použít plátno. Tento fitr je možné aplikovat s přednastavenými hodnotami. Výsledek našeho snažení je vidět na následujícím obrázku. Změna povrchuNásledujícím tutoriálem vám ukážu, jak je možné změnit povrch libovolného objektu. Po otevření fotografie, ve které chceme změnit povrch objektu, vložíme do nové vrsty texturu s novým povrchem. Nejdříve vytvoříme prázdnou vrstvu, do které vložíme texturu. Nejrychlejší a nejjednoduší způsob vložení textury do obrázku je její přesunutí z okna Vzorku do obrázku. Pokud okno vzorku nemáte zobrazené, zobrazíte si ho takto Dialogy --> Vzorky nebo klávesovou zkratkou Shift + Ctrl + P. Nyní je potřeba vytvořit pomocí rychlé masky výběr objektu, u kterého chcete vyměnit povrch. Nejdříve si skryjeme vstvu s texturou. Následně vytvoříme hrubý obrys našeho objektu. Pomocí rychlé masky provedeme přesnější výběr. U našeho obrázku s koněm jsem vybrala koně bez hřívy a oháňky. Dalším krokem je znovu zobrazení vrstvy s texturou. U této vrstvy vytvoříme novou masku vrstvy (Vrstva --> Maska --> Přidat masku vrstvy). V dialogovém okně Přidat masku vrstvy si vybereme jako implicitní stav masky vrstvy Výběr. Tím vznikne maska, skrz kterou bude viditelná naše fotografie. Aby naše práce byla dokonalá, je nutné trochu naši masku vrstvy upravit. Je potřeba odebrat oči z masky, aby oči koně byly originální. Posledním krokem je nastavení režimu prolnutí vrstev. Zde se opět vyplatí trochu experimentovat s jednotlivými režimy. V mém případě jsem použila volbuSloučení zrnitosti. U této techniky je možné obměnit vyplnění objektu s použitím jiné textury. Na následujících obrázcích najdete několik příkladů pro inspiraci. Efekt reliéfuNásledující tutoriál vás naučí vytvářet efekt reliéfu na vašich fotografiích. Vytvoříme kopii pozadí a u nové vrstvy nastavíme režim prolnutí na Násobení a krytí na 50%. Na tuto vrstvu následně aplikujeme filtr Hrana z kategorie detekce hran. U filtru nastavíme tyto hodnoty: Algoritmus Sobelův, míra 2,0, a volbu ohýbání. Fotografie by měla vypadat jako na následujícím obrázku. Vrstvu vytvořenou filtrem hrana odbarvíme, čímž vznikne černobílí obrys naší fotografie. Odbarvení je možné provést pomocí Vrstva --> Barvy --> Odbarvit. Odbarvenou vrstvu zduplikujeme. A ve spodní z vrstev invertujeme barvy (Vrstva --> Barvy --> Invertovat)). Vrchní vrstva by měla být černá s bílými hrany, a vrstva pod ní bílá s černými hrany. U vrchní vrstvy nastavíme režim krytí na Obraz. Pomocí nástroje pro přesun, tuto vrstvu posuneme o 1-5 pixelů doprava a nahoru (posunutí nejjednodušeji provedete pomocí kurzorových šipek). Poté posuneme druhou vrstvu (bílou) o 1-5 pixelů doleva a dolů. Posunuté vrstvy sloučíme Vrstva --> Sloučit dolů. Pro sloučené vrstvy nastavíme režim prolnutí na Násobení, a tím je naše práce hotova.
Související články
Předchozí Celou kategorii (seriál) Další
Gimp - ÚVOD (1.)
Gimp - ÚVOD (2.) Gimp - ÚVOD (3.) Gimp - ÚPRAVY FOTOGRAFIÍ (1.) - Základní úpravy Gimp - ÚPRAVY FOTOGRAFIÍ (2.) - Transformace Gimp - ÚPRAVY FOTOGRAFIÍ (3.) - Rovnání křivě nafocených fotografií Gimp - ÚPRAVY FOTOGRAFIÍ (4.) - Výběry I. Gimp - ÚPRAVY FOTOGRAFIÍ (5.) - Výběry II. Gimp - ÚPRAVY FOTOGRAFIÍ (6.) - Vrstvy Gimp - ÚPRAVY FOTOGRAFIÍ (7.) - Prolínání vrstev Gimp - ÚPRAVY FOTOGRAFIÍ (8.) - Barvy I. Gimp - ÚPRAVY FOTOGRAFIÍ (9.) - Barvy II. Gimp - ÚPRAVY FOTOGRAFIÍ (10.) - Barvy III. Gimp - ÚPRAVY FOTOGRAFIÍ (11.) - Barvy IV. Gimp - ÚPRAVY FOTOGRAFIÍ (12.) - Retuše Gimp - ÚPRAVY FOTOGRAFIÍ (13.) - Kanály Gimp - ÚPRAVY FOTOGRAFIÍ (14.) - Masky Gimp - ÚPRAVY FOTOGRAFIÍ (15.) - Masky II. Gimp - ÚPRAVY FOTOGRAFIÍ (16.) - Rámečky, ohraničení, okraje Gimp - ÚPRAVY FOTOGRAFIÍ (17.) - Pohyb a lokální zostření Gimp - ÚPRAVY FOTOGRAFIÍ (18.) - Převod fotografie do černobílého a sépiového odstínu Gimp - ÚPRAVY FOTOGRAFIÍ (19.) - Úprava očí Gimp - ÚPRAVY FOTOGRAFIÍ (20.) - Filtry Gimp - ÚPRAVY FOTOGRAFIÍ (21.) - Simulace mlhy Gimp - ÚPRAVY FOTOGRAFIÍ (22.) - Hrátky Gimp - ÚPRAVY FOTOGRAFIÍ (23.) - Zvýraznění objektu Gimp - ÚPRAVY FOTOGRAFIÍ (24.) - Simulace nižší hloubky ostrosti Gimp - Přecházíme na verzi 2.2.x Gimp - ÚPRAVY FOTOGRAFIÍ (25.) - Snížení CCD šumu Gimp - ÚPRAVY FOTOGRAFIÍ (26.) - Simulace fotografování za večera Gimp - ÚPRAVY FOTOGRAFIÍ (27.) - Panoramatická fotografie Gimp - ÚPRAVY FOTOGRAFIÍ (29.) - Stará fotografie, inverze jasu, Rozjasnění ... Gimp - vylepšení fotografií (30.) Gimp - GRAFIKA PRO WEB (1.) Gimp - GRAFIKA PRO WEB (2.) Gimp - GRAFIKA PRO WEB (3.) Gimp - GRAFIKA PRO WEB (4.) Gimp - GRAFIKA PRO WEB (5) Gimp - GRAFIKA PRO WEB (6) Gimp - GRAFIKA PRO WEB (7) Gimp - GRAFIKA PRO WEB (8) Řešené úlohy v Gimpu: Přenesení části obrázku a uložení souboru jako projekt 3D rastrový obrázek v GIMPU Předchozí Celou kategorii (seriál) Další
|
Vyhledávání software
Vyhledávání článků
28.11.2018 23:56 /František Kučera 12.11.2018 21:28 /Redakce Linuxsoft.cz 6.11.2018 2:04 /František Kučera 4.10.2018 21:30 /Ondřej Čečák 18.9.2018 23:30 /František Kučera 9.9.2018 14:15 /Redakce Linuxsoft.cz 12.8.2018 16:58 /František Kučera 16.7.2018 1:05 /František Kučera
Poslední diskuze
31.7.2023 14:13 /
Linda Graham 30.11.2022 9:32 /
Kyle McDermott 13.12.2018 10:57 /
Jan Mareš 2.12.2018 23:56 /
František Kučera 5.10.2018 17:12 /
Jakub Kuljovsky | |||
ISSN 1801-3805 | Provozovatel: Pavel Kysilka, IČ: 72868490 (2003-2024) | mail at linuxsoft dot cz | Design: www.megadesign.cz | Textová verze |