|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Menu
Distributions (131)
bootable [55]
commercial [7] no-commercial [42] unclassified [20] [7]
Software (10844)
|
Perl (66) - Projekt - výběr zápasů a podrobnostiZdokonalíme náš modul o funkci, která ze všech dostupných zápasů vybere jen ty, které vyhovují uživatelem zadaným kritériím. Mimoto se podíváme na další extrakci dat z webu - tentokrát si opatříme detailní informace o zvoleném zápasu.
Výběr zápasů podle kritériíNyní se zaměříme na výběr zápasů podle kritérií. Opět si na to vytvoříme zvláštní metodu, která bude volána uživatelem. Jako parametr bude přijímat odkaz na seznam zápasů vrácených metodou ziskej_zapasy_dane_ligy a odkaz na pole kritérií. Metoda vrátí seznam zápasů, jež vyhovují daným kritériím.
Pokud kritéria zadána nebudou, vrátíme tentýž seznam, který jsme získali.
return @$p_zapasy if scalar @$p_kriteria == 0;
Nyní se dostáváme k jednomu zajímavému místu. Budeme chtít zajistit, aby byl každý zápas porovnán se všemi kritérii (podmínkami). Co to ale je všemi? To může být jedna podmínka, dvě podmínky, nebo jakýkoliv přirozený počet podmínek. A otázkou je, jak do testu podmínky vepsat libovolný počet kritérií. Zdánlivě je to těžko řešitelný problém, ale existuje řešení. Tím je pěkná aplikace nástroje eval. Vytvoříme tedy podmínku jako řetězec a poté v cyklu tento řetězec porovnáme postupně se všemi vstupními zápasy. Pokud zápas vyhovuje kritériím, přidáme ho k vyhovujícím zápasům.
Detail zápasuDalší veřejnou metodou bude prenos, který bude poskytovat informace o událostech v jednotlivých zápasech. Abychom mohli jednoznačně určit, odkud informace o zápasu získat, potřebujeme znát dva údaje. Za prvé soutěž a za druhé ID zápasu. Samotné ID by na to nestačilo. Co se týká výstupu tak tam to bude složitější. Budeme muset vracet nějakou složitou datovou strukturu. Je třeba, aby obsahovala veškeré informace o událostech a navíc probíhající minutu. Pouvažujme však nad uživatelem této metody. Pro online přenos je třeba vrátit ještě informaci o tom, zda se zápas hraje. Proto vrátíme ještě hodnotu, jež určuje, zda zápas stále probíhá, zda již skončil nebo zda ještě nezačal. Tato informace se sice dá vyvodit z probíhající minuty, avšak později uvidíme, že její uvedení má své opodstatnění. Program live se podle ní zařídí a spustí buď online přenos nebo jen zobrazí výsledky. A nyní se již pusťme do detailu zápasu.
Stažení datNaším prvním úkolem je stáhnout zdrojový kód. URL ke zdrojovým kódům zápasů je zde: http://www.livescore.com/default.dll/Game?comp=soutěž&game=id_zápasu. Soutěž je zde přitom hodnota v prvku odkaz_liga, nikoliv liga. Použijeme na to opět metodu ziskej_zdrojovy_kod, kterou ale budeme muset upravit. Pokud dostane druhý argument - číslo zápasu - upravíme její chování. Bude stahovat z uvedeného URL a je tedy třeba nastavit proměnnou $url odpovídajícím způsobem.
Nyní opět přeskočme do metody prenos. Díky úpravám ve funkci ziskej_zdrojovy_kod nyní můžeme napsat následující. Podotkněme ještě, že tato funkce je stále kompatibilní s posledně použitými voláními.
my $zdroj = $self->ziskej_zdrojovy_kod($liga, $odkaz_idzapasu);
Extrakce dat a získání podrobných informací o zápasuNa základě tohoto zdrojového kódu musíme opět získat extrakcí několik údajů. Tyto údaje je pak třeba ještě rozdělit na dva druhy - údaje obecné a údaje o události. Údaje obecné jsou následující.
údaje o stavu zápasu A co se týká událostí, tak budeme sledovat toto:
údaje o událostech Nejprve vyextrahujeme ze zdrojového kódu obecné údaje.
Nyní přichází složitější část. V cyklu musíme zpracovávat jednotlivé události. To znamená, že regulární výraz umístíme do podmínky cyklu a uvnitř něj data postupně zpracujeme do pole hashů @udalosti. Budeme zpracovávat řádek po řádku - tedy od <tr> k </tr>. Nicméně bude to o to složitější, že na každém řádku mohou být i dvě události - jedna pro hostující a jedna pro domácí tým. Na extrakci minuty události, skóre a jména hráče není nic nového. Typ události získáme z názvu obrázku. Začátek jeho názvu totiž je jedním z řetězců yellow, red, yellow-red a goal. Zde je celý regulární výraz. Pomocí komentářů v něm by měl být jasnější smysl jednotlivých jeho úseků a metoda konstrukce.
Dokončení metody prenosNyní nám už zbývá pouze naplnit prvek pole @udalosti získanými hodnotami. Způsob zapisování dat musíme rozdělit hned na tři možnosti - buď máme událost hostů, událost domácích nebo události obě. Ještě uveďme, že jméno hráče nemusí být v případě gólů vždy uvedeno. Proto, pokud jméno skutečně nebude, nahradíme ho neznámým střelcem. Pokud se tedy týká událost domácích, zapíšeme to takto.
A jde-li o hosty použijeme analogický způsob.
Půjde-li o oba týmy, program sám projde obě podmínky.
Related article
Perl (1) - Dávka teorie na úvod Perl (2) - Úvod do syntaxe Perl (3) - Proměnné Perl (4) - Čísla a řetězce Perl (5) - Podmínky Perl (6) - Pravdivostní výrazy Perl (7) - Vstup poprvé Perl (8) - Některé základní vestavěné funkce Perl (9) - Cykly Perl (10) - Další řídící struktury Perl (11) - Pole - úvod Perl (12) - Pole - základní operace Perl (13) - Hashe Perl (14) - Další nástroje pro seznamy Perl (15) - Výchozí proměnná, heredoc, symbolické odkazy Perl (16) - Regulární výrazy - začínáme Perl (17) - Regulární výrazy - kotvy Perl (18) - Regulární výrazy - množiny znaků Perl (19) - Regulární výrazy - opakování a kvantifikátory Perl (20) - Regulární výrazy - magické závorky Perl (21) - Regulární výrazy - nahrazování Perl (22) - Regulární výrazy - přepínače Perl (23) - Regulární výrazy - rozšířené vzory Perl (24) - Regulární výrazy - příklady Perl (25) - Regulární výrazy - závěr Perl (26) - Podprogramy Perl (27) - Prototypy Perl (28) - Rozsahy platnosti proměnných Perl (29) - Úvod k práci se soubory Perl (30) - Práce se soubory Perl (31) - Testování souborů Perl (32) - Jiné typy souborů Perl (33) - Formátování výstupu - printf Perl (34) - Formátování výstupu - formáty Perl (35) - Vestavěný debugger Perl (36) - Grafické debuggery Perl (37) - Začínáme s moduly Perl (38) - Rozhraní modulu Perl (39) - Pragma Perl (40) - Dodatky k modulům Perl (41) - CPAN Perl (42) - Argumenty příkazového řádku Perl (43) - Přepínače Perl (44) - Dlouhé přepínače Perl (45) - Odkazy Perl (46) - Užití odkazů a anonymní data Perl (47) - Složitější datové struktury Perl (48) - Libovolně složité datové struktury Perl (49) - Tabulky symbolů a typegloby Perl (50) - Uzávěry a iterátory Perl (51) - Signály Perl (52) - Externí příkazy Perl (53) - Režim nakažení Perl (54) - Fork Perl (55) - Eval Perl (56) - Volby příkazu perl Perl (57) - Jednořádkové skripty Perl (58) - OOP - úvod Perl (59) - OOP - typické použití Perl (60) - OOP - dědičnost Perl (61) - OOP - přínos a užití dědičnosti Perl (62) - OOP - přetěžování Perl (63) - OOP - závěr Perl (64) - Projekt - čtečka sportovních výsledků Perl (65) - Projekt - získání dat Perl (67) - Projekt - dokončujeme modul Perl (68) - Projekt - zobrazení zápasů Perl (69) - Projekt - online přenos Perl (70) - Plain Old Documentation Perl (71) - Navazování proměnných Perl (72) - Navazování složitějších datových typů Perl (73) - DBM Perl (74) - Sockety Perl (75) - Obsluha více klientů Perl (76) - Síťová hra v kostky Perl (77) - Služby internetu Perl (78) - Databáze - úvod Perl (79) - Databáze - manipulace s daty Perl (80) - Databáze - závěrečné poznámky Perl (81) - CGI - příprava webového serveru Perl (82) - CGI - první skripty Perl (83) - CGI - získávání dat od uživatele Perl (84) - CGI - usnadnění tvorby skriptů pomocí modulu CGI Perl (85) - CGI - generování dokumentu modulem CGI Perl (86) - CGI - cookies Perl (87) - CGI - příklad aplikace Perl (88) - CGI - závěr Perl (89) - Mason - snadné psaní webů Perl (90) - Mason - speciální bloky Perl (91) - Mason - handlery Perl (92) - Mason - závěr Perl (93) - Catalyst - MVC framework pro Perl Perl (94) - Catalyst - základy pro psaní aplikace Perl (95) - Catalyst - šablony Perl (96) - Catalyst - spolupráce s databází Perl (97) - Curses - tvorba textových uživatelských rozhraní Perl (98) - Curses - pozicování a okna Perl (99) - Curses - měření rychlosti psaní Perl (100) - Curses - použití hotových widgetů Perl (101) - Curses - jednoduchý textový editor Perl (102) - Rozšiřování Perlu pomocí XS Perl (103) - Rozšiřování Perlu pomocí SWIG Perl (104) - Testování rychlosti Perl (105) - Testování programových jednotek Perl (106) - Debugování pomocí komentářů Perl (107) - Moose - moderní objektový systém Perl (108) - Moose - základní vlastnosti Perl (109) - Moose - role Perl (110) - Moose - meta API Perl (111) - Pokročilá práce se seznamy Perl (112) - Práce s PDF Perl (113) - Práce s archivy Perl (114) - Tk - úvod Perl (115) - Tk - umísťování widgetů Perl (116) - Tk - základní widgety Perl (117) - Tk - některé pokročilejší widgety Perl (118) - Tk - čas a události Perl (119) - Tk - CD man Perl (120) - Wx - základní práce s widgety Perl (121) - Wx - události Perl (122) - Gtk2 - úvod Perl (123) - Gtk2 - základní práce s obrázky Perl (124) - Gtk2 - události a čas Perl (125) - Gtk2 - vlastní widgety Perl (126) - Gtk2 - textové okno a práce s pozicemi Perl (127) - Gtk2 - hierarchické seznamy Perl (128) - Gtk2 - dialogy Perl (129) - Gtk2 - skládání widgetů Perl (130) - Gtk2 - menu a toolbary Perl (131) - Gtk2 - transparentní okna, tray ikona, výběr souborů Perl (132) - Gtk2 - drag&drop, druid Perl (133) - Gtk2 - úpravy vzhledu aplikací pomocí rc Perl (134) - Gtk2 - Glade Interface Designer Perl (135) - XML - čtení a zápis Perl (136) - XML - DOM a SAX přístupy Perl (137) - Vlákna Perl (138) - Memoizace - cachování podprogramů Perl (139) - Profilling - efektivní odhalování pomalých míst v programu Perl (140) - Profilling - píšeme si vlastní profiler / debugger Perl (141) - Formátování kódu, deparsování, perltidy Perl (142) - Způsoby konfigurování Perl (143) - Struktura datových typů, správa paměti Perl (144) - POE - událostmi řízené programování Perl (145) - POE - aplikace typu klient-server Perl (146) - Perl 6 - jazyk budoucnosti Perl (147) - Perl 6 - regulární výrazy, nové operátory Perl (148) - Perl Culture Perl (149) - Závěr Pozvánka na Český Perl Workshop Perl 5.22.0 a vše okolo Perl 5.24.0 a vše okolo Previous Show category (serial) Next
|
Szukanie oprogramowania
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
©Pavel Kysilka - 2003-2024 | maillinuxsoft.cz | Design: www.megadesign.cz |