|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Menu
Distributions (131)
bootable [55]
commercial [7] no-commercial [42] unclassified [20] [7]
Software (10844)
|
Perl (130) - Gtk2 - menu a toolbaryNaprostá většina běžných GUI aplikací má jednu věc společnou: pro přehlednou navigaci mají v horní části menu. I proto je tento widget plnohodnotně zakotven v Gtk2. Uvedeme si ještě toolbary, kterými se lze k cíli dostat rychleji a přidávají se hlavně pro často používané akce.
MenuPojďme se pro začátek podívat, jak vytvoříme menu v naší aplikaci. Postupujme krok za krokem. Vytvoříme tedy nejprve kontejner, na jehož horní část menu umístíme. Uvědomme si zde, že menu je widget jako každý jiný a tedy ho musíme jako všechny ostatní widgety umístit sami.
Nyní můžeme vytvářet nabídky. Nabídkou rozumíme seznam položek, který se objeví po stisknutí některého z tlačítek menu. Příslušný widget se jmenuje Gtk2::Menu. Do této nabídky budeme pomocí metody append přidávat položky.
Různé typy položekDo horní části nabídky vložme tear-off položku, což je velmi praktické tlačítko, díky němuž může zůstat menu trvale otevřené (ve zvláštním "okně").
A nyní již vkládejme klasické položky. Lze vkládat například stock tlačítka. Hierarchie je taková, že do nabídky můžeme zařazovat položky. Položku tedy nejprve standardně vytvoříme a poté zařadíme.
Dále můžeme vkládat tlačítka s vlastním obrázkem.
Samozřejmě je k dispozici separátor.
A vyzkoušejme ještě checkbutton položku, což je přepínač, který může být buď vypnutý nebo zapnutý.
Když se rozhodneme, že máme v menu vše, co potřebujeme, vytvoříme záhlaví nabídky a nabídku mu přiřadíme.
Záhlaví se skládají do menubaru.
A na závěr menu vložíme na vrchol VBoxu.
Ve výsledku bychom měli zpozorovat následující výsledek. Menu Aktivace položekZatím ale naše menu nic neumí. Chceme-li aktivovat tlačítka, pak je nutné spojit každé z nich s nějakou akcí. Běžné tlačítko emituje signál activate. Checkbutton a radiobutton emitují signál toggled. Není tedy potřeba učit se nic nového, protože odchytávat signály již dovedeme.
Další možnosti menuChceme-li, aby se záhlaví menu zobrazovalo implicitně vpravo, zavoláme metodu set_right_justified.
Chceme-li vytvořit submenu, použijeme set_submenu. Podívejme se v náznaku jak se to dělá. Do menu si přidáme další položku.
Zde je screenshot s výslednou aplikací. Ukázka submenu Pro složitější menu, která jsou závislá na akcích lze použít nástroj Gtk2::UIManager, který jejich tvorbu značně usnadňuje generováním z XML. ToolbaryToolbar je widget podobného významu jako Menu a používá se u položek, které očekáváme, že budou mimořádně často využívány. gtk2-perl využívá pro vytváření toolbarů widgetu Gtk2::Toolbar. Jednotlivé položky na toolbaru jsou objekty typu Gtk2::ToolItem. Položky toolbaru mohou obsahovat buď jen text nebo jen ikony nebo obojí zároveň. V toolbaru mohou být i složitější widgety (stačí se podívat na internetový prohlížeč - zde je navíc například adresní řádek nebo kolonka pro vyhledávání). Toolbary mohou být přesouvatelné. To umí Gtk2 samozřejmě také. Pojďme se podívat na to, jak přidáme toolbar do naší aplikace. Začněme widgetem Gtk2::HandleBox, pomocí kterého můžeme toolbar metodou drag&drop přemísťovat. Vložíme ho opět do kontejneru VBox. V kontextu aplikace bude vypadat vložení toolbaru takto.
Do HandleBoxu pak vložíme toolbar.
Do toolbaru můžeme vkládat několik druhů objektů. Podívejme se, které.
Vložme si do toolbaru dva radiobuttony. Nejprve vytvoříme tlačítka a poté je vložíme do toolbaru metodou insert.
Úplně stejně bude vypadat vložení separátoru.
Podívejme se ještě, jak vytvoříme vysunovací menu.
Pomocí ToolItem lze vkládat do toolbaru další widgety. Vložme zde často užívaný widget Entry, který může reprezentovat adresní řádek.
Kdyby někdo nevěděl, co sem má napsat, poradíme mu. Díky Gtk2::Tooltips lze vytvářet nad objekty v toolbaru žluté bubliny. Napišme do ní tedy, že se sem vkládá WWW adresa.
Kdybychom chtěli vložit do toolbaru pružnou mezeru, která se bude dle potřeby zvětšovat a zmenšovat, udělali bychom to pomocí expandujícího separátoru, který by se nezobrazil.
Tím jsme si ukázali, jak přidávat do toolbaru objekty. Ukázka toolbaru s ikonami Na závěr se zmiňme o metodě set_style, která nastavuje, zda budou tlačítka textová, s ikonou nebo obojí. Možné volby jsou text, icon a both.
Již jsme viděli, jak vypadá styl icon. Ukažme si i dva zbývající. toolbar s textem *** toolbar s ikonami i textem zároveň
Related article
Perl (1) - Dávka teorie na úvod Perl (2) - Úvod do syntaxe Perl (3) - Proměnné Perl (4) - Čísla a řetězce Perl (5) - Podmínky Perl (6) - Pravdivostní výrazy Perl (7) - Vstup poprvé Perl (8) - Některé základní vestavěné funkce Perl (9) - Cykly Perl (10) - Další řídící struktury Perl (11) - Pole - úvod Perl (12) - Pole - základní operace Perl (13) - Hashe Perl (14) - Další nástroje pro seznamy Perl (15) - Výchozí proměnná, heredoc, symbolické odkazy Perl (16) - Regulární výrazy - začínáme Perl (17) - Regulární výrazy - kotvy Perl (18) - Regulární výrazy - množiny znaků Perl (19) - Regulární výrazy - opakování a kvantifikátory Perl (20) - Regulární výrazy - magické závorky Perl (21) - Regulární výrazy - nahrazování Perl (22) - Regulární výrazy - přepínače Perl (23) - Regulární výrazy - rozšířené vzory Perl (24) - Regulární výrazy - příklady Perl (25) - Regulární výrazy - závěr Perl (26) - Podprogramy Perl (27) - Prototypy Perl (28) - Rozsahy platnosti proměnných Perl (29) - Úvod k práci se soubory Perl (30) - Práce se soubory Perl (31) - Testování souborů Perl (32) - Jiné typy souborů Perl (33) - Formátování výstupu - printf Perl (34) - Formátování výstupu - formáty Perl (35) - Vestavěný debugger Perl (36) - Grafické debuggery Perl (37) - Začínáme s moduly Perl (38) - Rozhraní modulu Perl (39) - Pragma Perl (40) - Dodatky k modulům Perl (41) - CPAN Perl (42) - Argumenty příkazového řádku Perl (43) - Přepínače Perl (44) - Dlouhé přepínače Perl (45) - Odkazy Perl (46) - Užití odkazů a anonymní data Perl (47) - Složitější datové struktury Perl (48) - Libovolně složité datové struktury Perl (49) - Tabulky symbolů a typegloby Perl (50) - Uzávěry a iterátory Perl (51) - Signály Perl (52) - Externí příkazy Perl (53) - Režim nakažení Perl (54) - Fork Perl (55) - Eval Perl (56) - Volby příkazu perl Perl (57) - Jednořádkové skripty Perl (58) - OOP - úvod Perl (59) - OOP - typické použití Perl (60) - OOP - dědičnost Perl (61) - OOP - přínos a užití dědičnosti Perl (62) - OOP - přetěžování Perl (63) - OOP - závěr Perl (64) - Projekt - čtečka sportovních výsledků Perl (65) - Projekt - získání dat Perl (66) - Projekt - výběr zápasů a podrobnosti Perl (67) - Projekt - dokončujeme modul Perl (68) - Projekt - zobrazení zápasů Perl (69) - Projekt - online přenos Perl (70) - Plain Old Documentation Perl (71) - Navazování proměnných Perl (72) - Navazování složitějších datových typů Perl (73) - DBM Perl (74) - Sockety Perl (75) - Obsluha více klientů Perl (76) - Síťová hra v kostky Perl (77) - Služby internetu Perl (78) - Databáze - úvod Perl (79) - Databáze - manipulace s daty Perl (80) - Databáze - závěrečné poznámky Perl (81) - CGI - příprava webového serveru Perl (82) - CGI - první skripty Perl (83) - CGI - získávání dat od uživatele Perl (84) - CGI - usnadnění tvorby skriptů pomocí modulu CGI Perl (85) - CGI - generování dokumentu modulem CGI Perl (86) - CGI - cookies Perl (87) - CGI - příklad aplikace Perl (88) - CGI - závěr Perl (89) - Mason - snadné psaní webů Perl (90) - Mason - speciální bloky Perl (91) - Mason - handlery Perl (92) - Mason - závěr Perl (93) - Catalyst - MVC framework pro Perl Perl (94) - Catalyst - základy pro psaní aplikace Perl (95) - Catalyst - šablony Perl (96) - Catalyst - spolupráce s databází Perl (97) - Curses - tvorba textových uživatelských rozhraní Perl (98) - Curses - pozicování a okna Perl (99) - Curses - měření rychlosti psaní Perl (100) - Curses - použití hotových widgetů Perl (101) - Curses - jednoduchý textový editor Perl (102) - Rozšiřování Perlu pomocí XS Perl (103) - Rozšiřování Perlu pomocí SWIG Perl (104) - Testování rychlosti Perl (105) - Testování programových jednotek Perl (106) - Debugování pomocí komentářů Perl (107) - Moose - moderní objektový systém Perl (108) - Moose - základní vlastnosti Perl (109) - Moose - role Perl (110) - Moose - meta API Perl (111) - Pokročilá práce se seznamy Perl (112) - Práce s PDF Perl (113) - Práce s archivy Perl (114) - Tk - úvod Perl (115) - Tk - umísťování widgetů Perl (116) - Tk - základní widgety Perl (117) - Tk - některé pokročilejší widgety Perl (118) - Tk - čas a události Perl (119) - Tk - CD man Perl (120) - Wx - základní práce s widgety Perl (121) - Wx - události Perl (122) - Gtk2 - úvod Perl (123) - Gtk2 - základní práce s obrázky Perl (124) - Gtk2 - události a čas Perl (125) - Gtk2 - vlastní widgety Perl (126) - Gtk2 - textové okno a práce s pozicemi Perl (127) - Gtk2 - hierarchické seznamy Perl (128) - Gtk2 - dialogy Perl (129) - Gtk2 - skládání widgetů Perl (131) - Gtk2 - transparentní okna, tray ikona, výběr souborů Perl (132) - Gtk2 - drag&drop, druid Perl (133) - Gtk2 - úpravy vzhledu aplikací pomocí rc Perl (134) - Gtk2 - Glade Interface Designer Perl (135) - XML - čtení a zápis Perl (136) - XML - DOM a SAX přístupy Perl (137) - Vlákna Perl (138) - Memoizace - cachování podprogramů Perl (139) - Profilling - efektivní odhalování pomalých míst v programu Perl (140) - Profilling - píšeme si vlastní profiler / debugger Perl (141) - Formátování kódu, deparsování, perltidy Perl (142) - Způsoby konfigurování Perl (143) - Struktura datových typů, správa paměti Perl (144) - POE - událostmi řízené programování Perl (145) - POE - aplikace typu klient-server Perl (146) - Perl 6 - jazyk budoucnosti Perl (147) - Perl 6 - regulární výrazy, nové operátory Perl (148) - Perl Culture Perl (149) - Závěr Pozvánka na Český Perl Workshop Perl 5.22.0 a vše okolo Perl 5.24.0 a vše okolo Previous Show category (serial) Next
|
Szukanie oprogramowania
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
©Pavel Kysilka - 2003-2024 | maillinuxsoft.cz | Design: www.megadesign.cz |