|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Menu
Distributions (131)
bootable [55]
commercial [7] no-commercial [42] unclassified [20] [7]
Software (10844)
|
Perl (115) - Tk - umísťování widgetůVhodné rozmístění prvků v okně je důležitým měřítkem každé aplikace.
Na rozmístění prvků v aplikaci závisí významně její přehlednost a vzhled. Proto je vhodné znát způsoby, kterými lze ovlivňovat umísťování prvků v okně. My jsme zde minule používali výhradně metodu pack, která si nějak sama poradila. U většiny aplikací však je potřeba, aby byly prvky rozložené tak, jak chce programátor. Představíme si zde dvě metody rozmísťování prvků dostupných v knihovně Tk - skládání prvků do vyhrazeného místa pomocí pack rozebereme podrobněji a také se podíváme na umísťování do mřížky pomocí grid. Uveďme na úvod, že přímí potomci jednoho rodiče musí používat vždy stejný způsob umísťování. Skládání prvků pomocí packUmísťujeme-li prvek pomocí metody pack volané bez parametrů, znamená to, že se prvek má umístit na nějaké volné místo v oblasti rodičovského prvku. Pořadí skládání je stejné jako pořadí volání pack. Metodě pack můžeme poslat argument side => "strana", kde strana nabývá hodnot left, right, top, bottom. Podívejme dva konkrétní příklady.
Také existuje skupina parametrů, která určuje, jak se má vymezený prostor vyplnit. Lze specifikovat parametr -fill, který určuje, zda se má prvek roztáhnout do celého vymezeného prostoru (hodnota both), do jeho části (pro šířku volíme hodnotu x, pro výšku y), či zda se roztahovat nemá (none). Parametr -anchor ukotví prvek do jedné ze světových stran (n, w, e, s, ne, nw, se, sw) nebo do středu (center). Pomocí -ipadx a -ipady lze určit tloušťku okolí, které má zůstat vždy prázdné. Ještě existuje jeden zajímavý parametr metody pack, kterým je -expand. Ten řídí to, jakým způsobem si rozdělí prostor potomci aktuálního prvku. Pokud nastavíme -expand na hodnotu y, pak každý potomek dostane přidělen stejně velký prostor jako ostatní se stejně nastaveným parametrem -side. Místo -expand je však často výhodnější použít umísťování do mřížky. Ilustrujme si nyní, na obrázcích, jak vlastně metoda pack pracuje. Rozdělíme okno na tři pruhy pomocí rámců. Rámec vytvoříme pomocí prvku Frame. Těmto rámům nastavíme odlišné vlastnosti a budeme sledovat jejich chování. Do každého rámu vložíme nějaký text s pozadím, abychom viděli, jakou oblast pokrývá. Nejprve demonstrujme, jak funguje atribut -fill. Ten dokáže popisek roztáhnout tak, že zabere veškeré volné místo. Vezměme tedy prostřední rám a přidejme mu parametr -fill=>"x".
Použití pack, nastavení atributu -fill Přidejme druhému rámu ještě parametr -expand=>"y". Nyní můžeme vidět, že místo volného místa při změně rozměrů okna měníme velikost tohoto rámu.
Použití pack, nastavení atributů -fill a -expand Abychom to dokázali, potřebovali bychom, aby bylo vidět celé pozadí. Zkusme tedy roztáhnutí oběma směry.
Nyní vidíme, že pohybujeme prostředním rámem skutečně ve všech směrech. Použití pack, jiné nastavení atributů -fill a -expand Umísťování do mřížkyUmísťujeme-li prvky do mřížky, znamená to, že se vytvoří něco jako tabulka, do jejíchž buněk můžeme jednotlivé ukládat. Každá buňka a tedy přeneseně i každý prvek tak má v této tabulce své souřadnice. Protože prvky bývají různě velké, lze buňky navzájem spojovat. Metoda grid přijímá argumenty -row a -column, kterými jsou určeny souřadnice prvku v tabulce. Středem tohoto souřadnicového systému je levá horní buňka s oběma parametry nulovými. Dále lze uvést parametry -rowspan a -columnspan pro spojení s následujícími řádky a sloupci. Stejně jako u pack lze uvést parametry -ipadx a -ipady. Parametr sticky uchycuje obsah buňky na nějakou nebo nějaké světové strany (lze uvést například hodnotu ne pro uchycení vpravo a nahoře, nsew pro roztažení prvku přes celou buňku nebo center pro umístění do středu). Příklad - kalkulačkaPokusme se nyní pomocí mřížky vytvořit jednoduchou klávesnici kalkulačky.
Výsledek je následující. Ukázka použití mřížky Ačkoliv ještě neznáme všechny potřebné věci, pro ukázku zkusíme tuto kalkulačku zprovoznit. Přidáme tedy tlačítka s operacemi a nějaký řádek, kde se bude objevovat aktuální výpočet čekající na zpracování. Dále je třeba pro každé tlačítko vytvořit akci, která do řádku přidá požadovaný symbol. Tlačítko = bude mít za úkol výpočet vyhodnotit a ukázat výsledek.K vyhodnocení použijeme nebezpečnou funkci eval.
Nyní zkusíme pro kalkulačku naklikat nějaký úkol. Po zadání *** po výpočtu
Related article
Perl (1) - Dávka teorie na úvod Perl (2) - Úvod do syntaxe Perl (3) - Proměnné Perl (4) - Čísla a řetězce Perl (5) - Podmínky Perl (6) - Pravdivostní výrazy Perl (7) - Vstup poprvé Perl (8) - Některé základní vestavěné funkce Perl (9) - Cykly Perl (10) - Další řídící struktury Perl (11) - Pole - úvod Perl (12) - Pole - základní operace Perl (13) - Hashe Perl (14) - Další nástroje pro seznamy Perl (15) - Výchozí proměnná, heredoc, symbolické odkazy Perl (16) - Regulární výrazy - začínáme Perl (17) - Regulární výrazy - kotvy Perl (18) - Regulární výrazy - množiny znaků Perl (19) - Regulární výrazy - opakování a kvantifikátory Perl (20) - Regulární výrazy - magické závorky Perl (21) - Regulární výrazy - nahrazování Perl (22) - Regulární výrazy - přepínače Perl (23) - Regulární výrazy - rozšířené vzory Perl (24) - Regulární výrazy - příklady Perl (25) - Regulární výrazy - závěr Perl (26) - Podprogramy Perl (27) - Prototypy Perl (28) - Rozsahy platnosti proměnných Perl (29) - Úvod k práci se soubory Perl (30) - Práce se soubory Perl (31) - Testování souborů Perl (32) - Jiné typy souborů Perl (33) - Formátování výstupu - printf Perl (34) - Formátování výstupu - formáty Perl (35) - Vestavěný debugger Perl (36) - Grafické debuggery Perl (37) - Začínáme s moduly Perl (38) - Rozhraní modulu Perl (39) - Pragma Perl (40) - Dodatky k modulům Perl (41) - CPAN Perl (42) - Argumenty příkazového řádku Perl (43) - Přepínače Perl (44) - Dlouhé přepínače Perl (45) - Odkazy Perl (46) - Užití odkazů a anonymní data Perl (47) - Složitější datové struktury Perl (48) - Libovolně složité datové struktury Perl (49) - Tabulky symbolů a typegloby Perl (50) - Uzávěry a iterátory Perl (51) - Signály Perl (52) - Externí příkazy Perl (53) - Režim nakažení Perl (54) - Fork Perl (55) - Eval Perl (56) - Volby příkazu perl Perl (57) - Jednořádkové skripty Perl (58) - OOP - úvod Perl (59) - OOP - typické použití Perl (60) - OOP - dědičnost Perl (61) - OOP - přínos a užití dědičnosti Perl (62) - OOP - přetěžování Perl (63) - OOP - závěr Perl (64) - Projekt - čtečka sportovních výsledků Perl (65) - Projekt - získání dat Perl (66) - Projekt - výběr zápasů a podrobnosti Perl (67) - Projekt - dokončujeme modul Perl (68) - Projekt - zobrazení zápasů Perl (69) - Projekt - online přenos Perl (70) - Plain Old Documentation Perl (71) - Navazování proměnných Perl (72) - Navazování složitějších datových typů Perl (73) - DBM Perl (74) - Sockety Perl (75) - Obsluha více klientů Perl (76) - Síťová hra v kostky Perl (77) - Služby internetu Perl (78) - Databáze - úvod Perl (79) - Databáze - manipulace s daty Perl (80) - Databáze - závěrečné poznámky Perl (81) - CGI - příprava webového serveru Perl (82) - CGI - první skripty Perl (83) - CGI - získávání dat od uživatele Perl (84) - CGI - usnadnění tvorby skriptů pomocí modulu CGI Perl (85) - CGI - generování dokumentu modulem CGI Perl (86) - CGI - cookies Perl (87) - CGI - příklad aplikace Perl (88) - CGI - závěr Perl (89) - Mason - snadné psaní webů Perl (90) - Mason - speciální bloky Perl (91) - Mason - handlery Perl (92) - Mason - závěr Perl (93) - Catalyst - MVC framework pro Perl Perl (94) - Catalyst - základy pro psaní aplikace Perl (95) - Catalyst - šablony Perl (96) - Catalyst - spolupráce s databází Perl (97) - Curses - tvorba textových uživatelských rozhraní Perl (98) - Curses - pozicování a okna Perl (99) - Curses - měření rychlosti psaní Perl (100) - Curses - použití hotových widgetů Perl (101) - Curses - jednoduchý textový editor Perl (102) - Rozšiřování Perlu pomocí XS Perl (103) - Rozšiřování Perlu pomocí SWIG Perl (104) - Testování rychlosti Perl (105) - Testování programových jednotek Perl (106) - Debugování pomocí komentářů Perl (107) - Moose - moderní objektový systém Perl (108) - Moose - základní vlastnosti Perl (109) - Moose - role Perl (110) - Moose - meta API Perl (111) - Pokročilá práce se seznamy Perl (112) - Práce s PDF Perl (113) - Práce s archivy Perl (114) - Tk - úvod Perl (116) - Tk - základní widgety Perl (117) - Tk - některé pokročilejší widgety Perl (118) - Tk - čas a události Perl (119) - Tk - CD man Perl (120) - Wx - základní práce s widgety Perl (121) - Wx - události Perl (122) - Gtk2 - úvod Perl (123) - Gtk2 - základní práce s obrázky Perl (124) - Gtk2 - události a čas Perl (125) - Gtk2 - vlastní widgety Perl (126) - Gtk2 - textové okno a práce s pozicemi Perl (127) - Gtk2 - hierarchické seznamy Perl (128) - Gtk2 - dialogy Perl (129) - Gtk2 - skládání widgetů Perl (130) - Gtk2 - menu a toolbary Perl (131) - Gtk2 - transparentní okna, tray ikona, výběr souborů Perl (132) - Gtk2 - drag&drop, druid Perl (133) - Gtk2 - úpravy vzhledu aplikací pomocí rc Perl (134) - Gtk2 - Glade Interface Designer Perl (135) - XML - čtení a zápis Perl (136) - XML - DOM a SAX přístupy Perl (137) - Vlákna Perl (138) - Memoizace - cachování podprogramů Perl (139) - Profilling - efektivní odhalování pomalých míst v programu Perl (140) - Profilling - píšeme si vlastní profiler / debugger Perl (141) - Formátování kódu, deparsování, perltidy Perl (142) - Způsoby konfigurování Perl (143) - Struktura datových typů, správa paměti Perl (144) - POE - událostmi řízené programování Perl (145) - POE - aplikace typu klient-server Perl (146) - Perl 6 - jazyk budoucnosti Perl (147) - Perl 6 - regulární výrazy, nové operátory Perl (148) - Perl Culture Perl (149) - Závěr Pozvánka na Český Perl Workshop Perl 5.22.0 a vše okolo Perl 5.24.0 a vše okolo Previous Show category (serial) Next
|
Szukanie oprogramowania
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
©Pavel Kysilka - 2003-2024 | maillinuxsoft.cz | Design: www.megadesign.cz |