|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Menu
Distributions (131)
bootable [55]
commercial [7] no-commercial [42] unclassified [20] [7]
Software (10844)
|
Perl (118) - Tk - čas a událostiK bezproblémovému běhu každé aplikace, která má něco smysluplného umět, je potřeba, abychom uměli vyvolávat a zpracovávat události.
Práce s časemPro odložené nebo opakované vykonávání nějaké akce máme v Tk zabudované metody after a repeat. Metodou after vytvoříme jednorázový příkaz, který bude vykonán za určený čas. Toto je v jistém smyslu analogie s unixovým nástrojem at. Podobně funguje metoda repeat, která vytváří trvalý příkaz. Zde se akce periodicky opakuje. Vyzkoušíme si to a napíšeme si jednoduchou hru. Ta bude spočívat v tom, že uživatel musí co nejdéle bez přestávky klikat na tlačítko. Jakmile jednou nestihne kliknout včas, hra skončí a oznámíme mu, kolikkrát se mu podařilo kliknout. V programu využijeme ještě metodu cancel, která jednorázový příkaz ruší.
UdálostiS některými událostmi jsme se setkali již dříve. Šlo například o stisk tlačítka. Teorii událostí nyní podstatně rozvineme. S událostmi lze manipulovat pomocí metody bind, kterou lze volat nad libovolným widgetem. Předáváme jí typ události a akci, která se má vykonat. Metoda bind nám umožňuje zachytávat takové události jako je například stisky a uvolnění kláves nebo tlačítek na myši, pohyb kurzorem myši. Zápis událostíUdálost se zapisuje jako nějaký řetězec uzavřený mezi symboly <>. Přesněji řečeno má každá událost následující tvar.
Přitom klávesy můžeme dosadit například pro události z myši Button1, Button2, Double, Triple a pro události z klávesnice Control, Alt, Shift. Any zastupuje libovolnou klávesu. Typ události nabývá jedné z následujících hodnot:
Poslední položka, symbolické_jméno_klávesy, nabývá obvykle pro tisknutelné znaky tohoto znaku. Pro jiné klávesy existují speciální řetězce jako například Enter, BackSpace, F7 apod. Kompletní seznam možností je na tcl.activestate.com/man/tcl8.4/TkCmd/keysyms.htm. Často používané události lze různými způsoby zkracovat zkracovat, takže můžeme vynechávat KeyPress a ButtonPress. Uveďme několik příkladů zápisu události.
Již bylo řečeno, že příkaz bind sváže událost a akci. bind přijímá jako parametr buď událost nebo posloupnost událostí. Posloupnost se zapisuje jako několik událostí oddělených mezerou. Zjištění přesné příčiny událostiJiž jsme zmínili, že událost <Any-KeyPress> znamená stisk libovolné klávesy. Otázkou však je, jak potom zjistíme, která klávesa vlastně byla stisknuta. Řešení nalezneme ve volání funkce Ev, která nám je schopna poskytnout libovolnou informaci o nastálé události. Tato funkce přijímá parametr ve formě řetězce, podle kterého vrací požadovanou informaci. Možné parametry jsou například následující.
Zajímavý je pro nás předposlední řádek. Jakmile klikneme levým tlačítkem někam do okna, vyvolá se událost <Button-1>. Protože jsme pomocí bind vytvořili k této události vazbu, dojde k provedení příslušné akce. Připomeňme, že, chceme-li akci předat parametry, musíme je vložit společně s odkazem na podprogram do pole. Předchozí program vytvoří následující okno. Zachycení události (kliknutí do prostoru okna) a výpis souřadnic kurzoru myši Vyvolání více událostí zároveňPodívejme se nyní na situaci, kdy uživatel vykonal dvojité kliknutí myši. Nastaly dvě události: <Button-1> a <Double-Button-1>. V takovém případě má přednost méně obecná událost, tedy v našem případě <Double-Button1>. To znamená, že po prvním kliknutí je okamžitě vyvolána událost <Button-1> a po druhém kliknutí už pouze <Double-Button-1>.
Related article
Perl (1) - Dávka teorie na úvod Perl (2) - Úvod do syntaxe Perl (3) - Proměnné Perl (4) - Čísla a řetězce Perl (5) - Podmínky Perl (6) - Pravdivostní výrazy Perl (7) - Vstup poprvé Perl (8) - Některé základní vestavěné funkce Perl (9) - Cykly Perl (10) - Další řídící struktury Perl (11) - Pole - úvod Perl (12) - Pole - základní operace Perl (13) - Hashe Perl (14) - Další nástroje pro seznamy Perl (15) - Výchozí proměnná, heredoc, symbolické odkazy Perl (16) - Regulární výrazy - začínáme Perl (17) - Regulární výrazy - kotvy Perl (18) - Regulární výrazy - množiny znaků Perl (19) - Regulární výrazy - opakování a kvantifikátory Perl (20) - Regulární výrazy - magické závorky Perl (21) - Regulární výrazy - nahrazování Perl (22) - Regulární výrazy - přepínače Perl (23) - Regulární výrazy - rozšířené vzory Perl (24) - Regulární výrazy - příklady Perl (25) - Regulární výrazy - závěr Perl (26) - Podprogramy Perl (27) - Prototypy Perl (28) - Rozsahy platnosti proměnných Perl (29) - Úvod k práci se soubory Perl (30) - Práce se soubory Perl (31) - Testování souborů Perl (32) - Jiné typy souborů Perl (33) - Formátování výstupu - printf Perl (34) - Formátování výstupu - formáty Perl (35) - Vestavěný debugger Perl (36) - Grafické debuggery Perl (37) - Začínáme s moduly Perl (38) - Rozhraní modulu Perl (39) - Pragma Perl (40) - Dodatky k modulům Perl (41) - CPAN Perl (42) - Argumenty příkazového řádku Perl (43) - Přepínače Perl (44) - Dlouhé přepínače Perl (45) - Odkazy Perl (46) - Užití odkazů a anonymní data Perl (47) - Složitější datové struktury Perl (48) - Libovolně složité datové struktury Perl (49) - Tabulky symbolů a typegloby Perl (50) - Uzávěry a iterátory Perl (51) - Signály Perl (52) - Externí příkazy Perl (53) - Režim nakažení Perl (54) - Fork Perl (55) - Eval Perl (56) - Volby příkazu perl Perl (57) - Jednořádkové skripty Perl (58) - OOP - úvod Perl (59) - OOP - typické použití Perl (60) - OOP - dědičnost Perl (61) - OOP - přínos a užití dědičnosti Perl (62) - OOP - přetěžování Perl (63) - OOP - závěr Perl (64) - Projekt - čtečka sportovních výsledků Perl (65) - Projekt - získání dat Perl (66) - Projekt - výběr zápasů a podrobnosti Perl (67) - Projekt - dokončujeme modul Perl (68) - Projekt - zobrazení zápasů Perl (69) - Projekt - online přenos Perl (70) - Plain Old Documentation Perl (71) - Navazování proměnných Perl (72) - Navazování složitějších datových typů Perl (73) - DBM Perl (74) - Sockety Perl (75) - Obsluha více klientů Perl (76) - Síťová hra v kostky Perl (77) - Služby internetu Perl (78) - Databáze - úvod Perl (79) - Databáze - manipulace s daty Perl (80) - Databáze - závěrečné poznámky Perl (81) - CGI - příprava webového serveru Perl (82) - CGI - první skripty Perl (83) - CGI - získávání dat od uživatele Perl (84) - CGI - usnadnění tvorby skriptů pomocí modulu CGI Perl (85) - CGI - generování dokumentu modulem CGI Perl (86) - CGI - cookies Perl (87) - CGI - příklad aplikace Perl (88) - CGI - závěr Perl (89) - Mason - snadné psaní webů Perl (90) - Mason - speciální bloky Perl (91) - Mason - handlery Perl (92) - Mason - závěr Perl (93) - Catalyst - MVC framework pro Perl Perl (94) - Catalyst - základy pro psaní aplikace Perl (95) - Catalyst - šablony Perl (96) - Catalyst - spolupráce s databází Perl (97) - Curses - tvorba textových uživatelských rozhraní Perl (98) - Curses - pozicování a okna Perl (99) - Curses - měření rychlosti psaní Perl (100) - Curses - použití hotových widgetů Perl (101) - Curses - jednoduchý textový editor Perl (102) - Rozšiřování Perlu pomocí XS Perl (103) - Rozšiřování Perlu pomocí SWIG Perl (104) - Testování rychlosti Perl (105) - Testování programových jednotek Perl (106) - Debugování pomocí komentářů Perl (107) - Moose - moderní objektový systém Perl (108) - Moose - základní vlastnosti Perl (109) - Moose - role Perl (110) - Moose - meta API Perl (111) - Pokročilá práce se seznamy Perl (112) - Práce s PDF Perl (113) - Práce s archivy Perl (114) - Tk - úvod Perl (115) - Tk - umísťování widgetů Perl (116) - Tk - základní widgety Perl (117) - Tk - některé pokročilejší widgety Perl (119) - Tk - CD man Perl (120) - Wx - základní práce s widgety Perl (121) - Wx - události Perl (122) - Gtk2 - úvod Perl (123) - Gtk2 - základní práce s obrázky Perl (124) - Gtk2 - události a čas Perl (125) - Gtk2 - vlastní widgety Perl (126) - Gtk2 - textové okno a práce s pozicemi Perl (127) - Gtk2 - hierarchické seznamy Perl (128) - Gtk2 - dialogy Perl (129) - Gtk2 - skládání widgetů Perl (130) - Gtk2 - menu a toolbary Perl (131) - Gtk2 - transparentní okna, tray ikona, výběr souborů Perl (132) - Gtk2 - drag&drop, druid Perl (133) - Gtk2 - úpravy vzhledu aplikací pomocí rc Perl (134) - Gtk2 - Glade Interface Designer Perl (135) - XML - čtení a zápis Perl (136) - XML - DOM a SAX přístupy Perl (137) - Vlákna Perl (138) - Memoizace - cachování podprogramů Perl (139) - Profilling - efektivní odhalování pomalých míst v programu Perl (140) - Profilling - píšeme si vlastní profiler / debugger Perl (141) - Formátování kódu, deparsování, perltidy Perl (142) - Způsoby konfigurování Perl (143) - Struktura datových typů, správa paměti Perl (144) - POE - událostmi řízené programování Perl (145) - POE - aplikace typu klient-server Perl (146) - Perl 6 - jazyk budoucnosti Perl (147) - Perl 6 - regulární výrazy, nové operátory Perl (148) - Perl Culture Perl (149) - Závěr Pozvánka na Český Perl Workshop Perl 5.22.0 a vše okolo Perl 5.24.0 a vše okolo Previous Show category (serial) Next
|
Szukanie oprogramowania
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
©Pavel Kysilka - 2003-2024 | maillinuxsoft.cz | Design: www.megadesign.cz |