|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Menu
Distributions (131)
bootable [55]
commercial [7] no-commercial [42] unclassified [20] [7]
Software (10844)
|
Perl (133) - Gtk2 - úpravy vzhledu aplikací pomocí rcOdbočme trochu stranou a naučme se stanovovat defaultní hodnoty pro vzhled Gtk2 pomocí resource-file souborů. Díky tomu budeme moci v našich aplikacích využívat vlastní motivy Gtk2.
V adresáři /usr/share/themes nalezneme motivy pro vzhled Gtk2 aplikací. Zde se dají také upravovat implicitní hodnoty pro různá nastavení. Zkusme stručně nahlédnout, jak témata vlastně fungují. Témata jsou zapsané v tzv. rc souborech, které mají speciální syntaxi. Jsou uložené zpravidla v adresáři /home/uživatel/.themes/ nebo na veřejném místě v /usr/share/themes/, případně /usr/local/share/themes/. Nastavení témat pro naší aplikaciPro každý widget nastavujeme téma zvlášť. Můžeme ale využít dědičnosti. Na gnome.org najdeme widgetovou hierarchii. Protože všechny widgety dědí od Gtk::Widget, lze snadno nastavit všechny widgety najednou. Je několik možností, jak téma použít uvnitř naší aplikace. Nejjednodušší je napsat si vlastní rc soubor a uvnitř aplikace ho pomocí Gtk2::Rc nastavit. To se dělá následovně.
Analogický je následující příkaz.
Parametr příkazu je v tomto případě již psaný v rc syntaxi, přičemž include je příkaz pro načtení rc souboru. Díky parse_string můžeme vkládat rc syntaxi přímo do naší aplikace. Můžeme tedy psát příkazy následujícího typu.
Vytváření tématPodívejme se na syntaxi rc souborů. Chceme-li vytvořit téma s názvem MojeTema, pak se bude náš rc jmenovat /usr/share/themes/MojeTema/gtk-2.0/gtkrc. Na začátku rc souboru může být série include příkazů, které se používají pro načítání nastavení z jiných souborů. Chceme-li téma logicky rozdělit do několika souborů (například soubor /usr/share/themes/MojeTema/gtk-2.0/tlacitka.rc může řešit vzhled tlačítek, soubor /usr/share/themes/MojeTema/gtk-2.0/dialogy.rc může řešit vzhled dialogů apod.), vložíme na začátek gtkrc následující řádky.
Dále definujeme takzvané styly. Obvykle vytvoříme jeden výchozí styl s názvem default a pak můžeme vytvořit několik dalších. Styly mohou ovlivňovat buď implicitní nastavení (například velikost rámečku atd.) nebo zde můžeme definovat tzv. enginy. Styl se vytváří následovně.
Vytvořme si na úvod jednoduchý styl. Náš gtkrc soubor bude vypadat takto.
Nastavili jsme pro ukázku velikost mezery mezi textem a hranicí widgetu (xthickness, ythickness; používá se na různých místech), hloubku stisku tlačítka (o kolik se posune text na tlačítku při stisku) a barvu pozadí, popředí a textu v normálním stavu. Podívejme se, jak vypadá okno. Náš tmavý theme Podívejme se na některá nastavení. Nejprve si všimněme nastavování implicitních hodnot. My jsme nastavili hodnoty child-displacement-x a child-displacement-y pro GtkButton. Chceme-li nastavit nějakou implicitní hodnotu pro daný widget, je vhodné se podívat do dokumentace, kde je seznam všech možných vlastností, možné hodnoty a vysvětlení, co která hodnota znamená. Tento seznam lze nalézt na live.gnome.org. Jakmile nalezneme vhodnou vlastnost, stačí ji zapsat do stylu v rc souboru ve tvaru JménoWidgetu::vlastnost = hodnota. Poznamenejme jen, že jméno widgetu v rc souborech neobsahuje :: (rc soubory nemají s Perl syntaxí nic společného). BarvyBarvy jsou vlastnost, která nás asi bude zajímat nejvíce. Jsou čtyři kategorie barev.
Dále je pět stavů, ve kterých se může widget nacházet.
Barvy nastavujeme vždy pro kategorii a stav. To zapisujeme kategorie[stav]. Tedy konkrétně například bg[NORMAL]. Barvy můžeme zadávat mnoha způsoby.
Pokud definujeme barvu pomocí proměnných, pak bychom měli ještě před definici stylů přiřadit do gtk_color_scheme a nastavit tím tak barvy pro celé téma. Hodnota pro gtk_color_scheme je seznamem hodnot, které jsou oddělené znakem nového řádku. Hodnoty jsou tvaru kategorie:barva, tedy například bg_color:#000. Používáme-li Gnome, je vhodné dodržovat následujících 8 kategorií: fg_color, bg_color, base_color, text_color, selected_bg_color, selected_fg_color, tooltip_bg_color, tooltip_fg_color. Zde je příklad barevného schématu.
Barvy se potom zapisují jako @kategorie; například @bg_color. Použití styluJiž jsme si napsali jednoduchý styl. Gtk2 ale ještě neví, co s ním má dělat. Musíme nějak specifikovat, jaké styly se mají použít na jakých místech. Příkazem class je možné asociovat styly jednotlivým prvkům a využít hierarchie widgetů. Podívejme se na následující řádky.
Všechny widgety, které dědí od Gtk2::Button (například Gtk2::ToggleButton, Gtk2::VolumeButton, Gtk2::ColorButton) budou mít styl tlacitka. Všechny widgety dědící od Gtk2::Menu budou mít styl default. Pro všechny widgety, které nemají nastaven styl, jsme nastavili styl default. Poznamnejme, že lze využít i žolíkových znaků. Jiný příkaz pro aplikaci stylu je widget_class. Ten využívá vnoření widgetů do sebe. Máme-li v okně tlačítko a v něm nějaký text, jde o vnořené widgety. Vnoření popisku tlačítka v okně tak můžeme zapsat jako GtkWidget.GtkButton.GtkLabel. Chceme-li tedy nastavit pro widgety uvnitř tlačítek typu Gtk2::Button styl uvnitr_tlacitek, zapíšeme to do souboru gtkrc tímto řádkem.
Kdybychom to chtěli aplikovat i na jiné typy tlačítek (tj. na všechny widgety, které od Gtk2::Button dědí), upravili bychom příkaz do nové podoby.
Ještě existuje příkaz widget, kterým nastavujeme vzhled pro konkrétní widget. Všechny widgety mohou mít svá jména, která nastavujeme příkazem set_name.
Vzhled pak nastavíme již zmíněným příkazem widget.
EnginyEnginy umožňují použít uvnitř našeho stylu nějaký existující motiv. Pro inspiraci se můžeme podívat do /usr/share/themes/ (či podobněho adresáře), kde máme motivy uložené.
Related article
Perl (1) - Dávka teorie na úvod Perl (2) - Úvod do syntaxe Perl (3) - Proměnné Perl (4) - Čísla a řetězce Perl (5) - Podmínky Perl (6) - Pravdivostní výrazy Perl (7) - Vstup poprvé Perl (8) - Některé základní vestavěné funkce Perl (9) - Cykly Perl (10) - Další řídící struktury Perl (11) - Pole - úvod Perl (12) - Pole - základní operace Perl (13) - Hashe Perl (14) - Další nástroje pro seznamy Perl (15) - Výchozí proměnná, heredoc, symbolické odkazy Perl (16) - Regulární výrazy - začínáme Perl (17) - Regulární výrazy - kotvy Perl (18) - Regulární výrazy - množiny znaků Perl (19) - Regulární výrazy - opakování a kvantifikátory Perl (20) - Regulární výrazy - magické závorky Perl (21) - Regulární výrazy - nahrazování Perl (22) - Regulární výrazy - přepínače Perl (23) - Regulární výrazy - rozšířené vzory Perl (24) - Regulární výrazy - příklady Perl (25) - Regulární výrazy - závěr Perl (26) - Podprogramy Perl (27) - Prototypy Perl (28) - Rozsahy platnosti proměnných Perl (29) - Úvod k práci se soubory Perl (30) - Práce se soubory Perl (31) - Testování souborů Perl (32) - Jiné typy souborů Perl (33) - Formátování výstupu - printf Perl (34) - Formátování výstupu - formáty Perl (35) - Vestavěný debugger Perl (36) - Grafické debuggery Perl (37) - Začínáme s moduly Perl (38) - Rozhraní modulu Perl (39) - Pragma Perl (40) - Dodatky k modulům Perl (41) - CPAN Perl (42) - Argumenty příkazového řádku Perl (43) - Přepínače Perl (44) - Dlouhé přepínače Perl (45) - Odkazy Perl (46) - Užití odkazů a anonymní data Perl (47) - Složitější datové struktury Perl (48) - Libovolně složité datové struktury Perl (49) - Tabulky symbolů a typegloby Perl (50) - Uzávěry a iterátory Perl (51) - Signály Perl (52) - Externí příkazy Perl (53) - Režim nakažení Perl (54) - Fork Perl (55) - Eval Perl (56) - Volby příkazu perl Perl (57) - Jednořádkové skripty Perl (58) - OOP - úvod Perl (59) - OOP - typické použití Perl (60) - OOP - dědičnost Perl (61) - OOP - přínos a užití dědičnosti Perl (62) - OOP - přetěžování Perl (63) - OOP - závěr Perl (64) - Projekt - čtečka sportovních výsledků Perl (65) - Projekt - získání dat Perl (66) - Projekt - výběr zápasů a podrobnosti Perl (67) - Projekt - dokončujeme modul Perl (68) - Projekt - zobrazení zápasů Perl (69) - Projekt - online přenos Perl (70) - Plain Old Documentation Perl (71) - Navazování proměnných Perl (72) - Navazování složitějších datových typů Perl (73) - DBM Perl (74) - Sockety Perl (75) - Obsluha více klientů Perl (76) - Síťová hra v kostky Perl (77) - Služby internetu Perl (78) - Databáze - úvod Perl (79) - Databáze - manipulace s daty Perl (80) - Databáze - závěrečné poznámky Perl (81) - CGI - příprava webového serveru Perl (82) - CGI - první skripty Perl (83) - CGI - získávání dat od uživatele Perl (84) - CGI - usnadnění tvorby skriptů pomocí modulu CGI Perl (85) - CGI - generování dokumentu modulem CGI Perl (86) - CGI - cookies Perl (87) - CGI - příklad aplikace Perl (88) - CGI - závěr Perl (89) - Mason - snadné psaní webů Perl (90) - Mason - speciální bloky Perl (91) - Mason - handlery Perl (92) - Mason - závěr Perl (93) - Catalyst - MVC framework pro Perl Perl (94) - Catalyst - základy pro psaní aplikace Perl (95) - Catalyst - šablony Perl (96) - Catalyst - spolupráce s databází Perl (97) - Curses - tvorba textových uživatelských rozhraní Perl (98) - Curses - pozicování a okna Perl (99) - Curses - měření rychlosti psaní Perl (100) - Curses - použití hotových widgetů Perl (101) - Curses - jednoduchý textový editor Perl (102) - Rozšiřování Perlu pomocí XS Perl (103) - Rozšiřování Perlu pomocí SWIG Perl (104) - Testování rychlosti Perl (105) - Testování programových jednotek Perl (106) - Debugování pomocí komentářů Perl (107) - Moose - moderní objektový systém Perl (108) - Moose - základní vlastnosti Perl (109) - Moose - role Perl (110) - Moose - meta API Perl (111) - Pokročilá práce se seznamy Perl (112) - Práce s PDF Perl (113) - Práce s archivy Perl (114) - Tk - úvod Perl (115) - Tk - umísťování widgetů Perl (116) - Tk - základní widgety Perl (117) - Tk - některé pokročilejší widgety Perl (118) - Tk - čas a události Perl (119) - Tk - CD man Perl (120) - Wx - základní práce s widgety Perl (121) - Wx - události Perl (122) - Gtk2 - úvod Perl (123) - Gtk2 - základní práce s obrázky Perl (124) - Gtk2 - události a čas Perl (125) - Gtk2 - vlastní widgety Perl (126) - Gtk2 - textové okno a práce s pozicemi Perl (127) - Gtk2 - hierarchické seznamy Perl (128) - Gtk2 - dialogy Perl (129) - Gtk2 - skládání widgetů Perl (130) - Gtk2 - menu a toolbary Perl (131) - Gtk2 - transparentní okna, tray ikona, výběr souborů Perl (132) - Gtk2 - drag&drop, druid Perl (134) - Gtk2 - Glade Interface Designer Perl (135) - XML - čtení a zápis Perl (136) - XML - DOM a SAX přístupy Perl (137) - Vlákna Perl (138) - Memoizace - cachování podprogramů Perl (139) - Profilling - efektivní odhalování pomalých míst v programu Perl (140) - Profilling - píšeme si vlastní profiler / debugger Perl (141) - Formátování kódu, deparsování, perltidy Perl (142) - Způsoby konfigurování Perl (143) - Struktura datových typů, správa paměti Perl (144) - POE - událostmi řízené programování Perl (145) - POE - aplikace typu klient-server Perl (146) - Perl 6 - jazyk budoucnosti Perl (147) - Perl 6 - regulární výrazy, nové operátory Perl (148) - Perl Culture Perl (149) - Závěr Pozvánka na Český Perl Workshop Perl 5.22.0 a vše okolo Perl 5.24.0 a vše okolo Previous Show category (serial) Next
|
Szukanie oprogramowania
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
©Pavel Kysilka - 2003-2024 | maillinuxsoft.cz | Design: www.megadesign.cz |