|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Menu
Distributions (131)
bootable [55]
commercial [7] no-commercial [42] unclassified [20] [7]
Software (10844)
|
Perl (121) - Wx - událostiDruhá polovina tutoriálu o wxPerl obsahuje především návod, jak pracovat s událostmi. Jeho aplikace je ukázána na práci s menu.
Zásadní nevýhodou je, že nám tlačítko vytvořené v předchozí aplikaci nefunguje tak, jak má. Dále se podíváme, jak ho pomocí správy událostí zprovoznit. wxPerl funguje tak, že nastavuje tzv. konektory pro řízení událostí. To znamená, že pro každý typ události zde máme funkci, která nám ji obslouží. Upravme náš program tak, aby se po kliknutí na tlačítko aplikace uzavřela. Budeme tedy chtít volat funkci exit, jakmile uživatel tlačítko stiskne. To obnáší tři jednoduché věci.
Nás bude nyní zajímat zejména funkce EVT_BUTTON pro obsluhu tlačítek. Proto ji importujeme do třídy FrameSTlacitkem.
Uvnitř konstruktoru ji zavoláme a napojíme pomocí ní naše tlačítko $button na podprogram konec, který v zápětí napíšeme.
Celkem jsme tedy modifikovali třídu FrameSTlacitkem do následující podoby. Vše ostatní zůstává stejné.
Jakmile nyní spustíme aplikaci a stiskneme tlačítko, vyvolá se událost a protože ji máme pomocí EVT_BUTTON napojenou na funkci konec, program skončí. Menu - praktická ukázka použití událostíUkažme si, jak v aplikaci vyrobit klasické menu. Budeme postupovat velice podobně jako doposud. Balík main bude vypadat opět stejně.
Balík MojeAplikace se v podstatě také příliš lišit nebude.
Zbývá nám napsat konstruktor balíku FrameSMenu. Opět samozřejmě dědíme od Wx::Frame.
A konečně můžeme psát to, proč to celé děláme. Vytvoření menu obnáší následující.
Začněme druhým krokem. Vytvoříme si pro ukázku dvě nabídky. Nabídku vytvoříme standardním Wx::Menu a poté do ní pomocí metody Append přidáváme položky a případně pomocí AppendSeparator vkládáme oddělovače. Dále je možné používat AppendCheckItem a AppendRadioItem pro checkbuttony a radiobuttony. Taktéž lze vytvářet submenu pomocí AppendSubMenu (to obnáší vytvoření nabídky pomocí Wx::Menu, pro kterou poté pomocí AppendSubMenu vytvoříme položku v menu). Standardní nabídka Soubor může vypadat například nějak takto.
Pro komplexnější představu si vytvořme ještě nabídku Nápověda.
Tímto je druhý krok hotov. Ještě jsme nevytvořili menubar, což učiníme právě teď. Menubar je schován v třída Wx::MenuBar a metodou Append do něj vkládáme již existující nabídky. Použití je tedy v našem případě následující.
Zbývá nám aktivovat menubar. K tomu máme metodu SetMenuBar.
Nyní bychom samozřejmě měli jednotlivým položkám v menu přiřadit nějakou činnost. Ukažme si, jak bychom rozchodili položku Konec v nabídce Soubor. Nejprve je třeba importovat potřebné akce z Wx::Event. To se udělá stejně jako jsme to dělali u akcí pro tlačítka. Importujme tedy EVT_MENU.
A nyní již jen přímočaře voláme EVT_MENU a definujeme požadovanou akci.
Celý balík FrameSMenu tedy vypadá takto.
Po spuštění lze spatřit náš výtvor. Takto vypadá naše menu Informativní oknoRozšiřme ještě předchozí příklad a zprovozněme položku O programu v druhé nabídce našeho menu. Chceme, aby po kliknutí na tuto položku vyskočilo nějaké okno se zprávou. Nejprve tedy standardně vytvoříme v konstruktoru akci.
A následně již stačí jen vytvořit podprogram oprogramu. Zprávu zobrazíme intuitivním použitím widgetu Wx::MessageBox.
Takto bude vypadat popup okno. Informativní okno Wx::MessageBox
Related article
Perl (1) - Dávka teorie na úvod Perl (2) - Úvod do syntaxe Perl (3) - Proměnné Perl (4) - Čísla a řetězce Perl (5) - Podmínky Perl (6) - Pravdivostní výrazy Perl (7) - Vstup poprvé Perl (8) - Některé základní vestavěné funkce Perl (9) - Cykly Perl (10) - Další řídící struktury Perl (11) - Pole - úvod Perl (12) - Pole - základní operace Perl (13) - Hashe Perl (14) - Další nástroje pro seznamy Perl (15) - Výchozí proměnná, heredoc, symbolické odkazy Perl (16) - Regulární výrazy - začínáme Perl (17) - Regulární výrazy - kotvy Perl (18) - Regulární výrazy - množiny znaků Perl (19) - Regulární výrazy - opakování a kvantifikátory Perl (20) - Regulární výrazy - magické závorky Perl (21) - Regulární výrazy - nahrazování Perl (22) - Regulární výrazy - přepínače Perl (23) - Regulární výrazy - rozšířené vzory Perl (24) - Regulární výrazy - příklady Perl (25) - Regulární výrazy - závěr Perl (26) - Podprogramy Perl (27) - Prototypy Perl (28) - Rozsahy platnosti proměnných Perl (29) - Úvod k práci se soubory Perl (30) - Práce se soubory Perl (31) - Testování souborů Perl (32) - Jiné typy souborů Perl (33) - Formátování výstupu - printf Perl (34) - Formátování výstupu - formáty Perl (35) - Vestavěný debugger Perl (36) - Grafické debuggery Perl (37) - Začínáme s moduly Perl (38) - Rozhraní modulu Perl (39) - Pragma Perl (40) - Dodatky k modulům Perl (41) - CPAN Perl (42) - Argumenty příkazového řádku Perl (43) - Přepínače Perl (44) - Dlouhé přepínače Perl (45) - Odkazy Perl (46) - Užití odkazů a anonymní data Perl (47) - Složitější datové struktury Perl (48) - Libovolně složité datové struktury Perl (49) - Tabulky symbolů a typegloby Perl (50) - Uzávěry a iterátory Perl (51) - Signály Perl (52) - Externí příkazy Perl (53) - Režim nakažení Perl (54) - Fork Perl (55) - Eval Perl (56) - Volby příkazu perl Perl (57) - Jednořádkové skripty Perl (58) - OOP - úvod Perl (59) - OOP - typické použití Perl (60) - OOP - dědičnost Perl (61) - OOP - přínos a užití dědičnosti Perl (62) - OOP - přetěžování Perl (63) - OOP - závěr Perl (64) - Projekt - čtečka sportovních výsledků Perl (65) - Projekt - získání dat Perl (66) - Projekt - výběr zápasů a podrobnosti Perl (67) - Projekt - dokončujeme modul Perl (68) - Projekt - zobrazení zápasů Perl (69) - Projekt - online přenos Perl (70) - Plain Old Documentation Perl (71) - Navazování proměnných Perl (72) - Navazování složitějších datových typů Perl (73) - DBM Perl (74) - Sockety Perl (75) - Obsluha více klientů Perl (76) - Síťová hra v kostky Perl (77) - Služby internetu Perl (78) - Databáze - úvod Perl (79) - Databáze - manipulace s daty Perl (80) - Databáze - závěrečné poznámky Perl (81) - CGI - příprava webového serveru Perl (82) - CGI - první skripty Perl (83) - CGI - získávání dat od uživatele Perl (84) - CGI - usnadnění tvorby skriptů pomocí modulu CGI Perl (85) - CGI - generování dokumentu modulem CGI Perl (86) - CGI - cookies Perl (87) - CGI - příklad aplikace Perl (88) - CGI - závěr Perl (89) - Mason - snadné psaní webů Perl (90) - Mason - speciální bloky Perl (91) - Mason - handlery Perl (92) - Mason - závěr Perl (93) - Catalyst - MVC framework pro Perl Perl (94) - Catalyst - základy pro psaní aplikace Perl (95) - Catalyst - šablony Perl (96) - Catalyst - spolupráce s databází Perl (97) - Curses - tvorba textových uživatelských rozhraní Perl (98) - Curses - pozicování a okna Perl (99) - Curses - měření rychlosti psaní Perl (100) - Curses - použití hotových widgetů Perl (101) - Curses - jednoduchý textový editor Perl (102) - Rozšiřování Perlu pomocí XS Perl (103) - Rozšiřování Perlu pomocí SWIG Perl (104) - Testování rychlosti Perl (105) - Testování programových jednotek Perl (106) - Debugování pomocí komentářů Perl (107) - Moose - moderní objektový systém Perl (108) - Moose - základní vlastnosti Perl (109) - Moose - role Perl (110) - Moose - meta API Perl (111) - Pokročilá práce se seznamy Perl (112) - Práce s PDF Perl (113) - Práce s archivy Perl (114) - Tk - úvod Perl (115) - Tk - umísťování widgetů Perl (116) - Tk - základní widgety Perl (117) - Tk - některé pokročilejší widgety Perl (118) - Tk - čas a události Perl (119) - Tk - CD man Perl (120) - Wx - základní práce s widgety Perl (122) - Gtk2 - úvod Perl (123) - Gtk2 - základní práce s obrázky Perl (124) - Gtk2 - události a čas Perl (125) - Gtk2 - vlastní widgety Perl (126) - Gtk2 - textové okno a práce s pozicemi Perl (127) - Gtk2 - hierarchické seznamy Perl (128) - Gtk2 - dialogy Perl (129) - Gtk2 - skládání widgetů Perl (130) - Gtk2 - menu a toolbary Perl (131) - Gtk2 - transparentní okna, tray ikona, výběr souborů Perl (132) - Gtk2 - drag&drop, druid Perl (133) - Gtk2 - úpravy vzhledu aplikací pomocí rc Perl (134) - Gtk2 - Glade Interface Designer Perl (135) - XML - čtení a zápis Perl (136) - XML - DOM a SAX přístupy Perl (137) - Vlákna Perl (138) - Memoizace - cachování podprogramů Perl (139) - Profilling - efektivní odhalování pomalých míst v programu Perl (140) - Profilling - píšeme si vlastní profiler / debugger Perl (141) - Formátování kódu, deparsování, perltidy Perl (142) - Způsoby konfigurování Perl (143) - Struktura datových typů, správa paměti Perl (144) - POE - událostmi řízené programování Perl (145) - POE - aplikace typu klient-server Perl (146) - Perl 6 - jazyk budoucnosti Perl (147) - Perl 6 - regulární výrazy, nové operátory Perl (148) - Perl Culture Perl (149) - Závěr Pozvánka na Český Perl Workshop Perl 5.22.0 a vše okolo Perl 5.24.0 a vše okolo Previous Show category (serial) Next
|
Szukanie oprogramowania
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
©Pavel Kysilka - 2003-2024 | maillinuxsoft.cz | Design: www.megadesign.cz |