|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Menu
Distributions (131)
bootable [55]
commercial [7] no-commercial [42] unclassified [20] [7]
Software (10844)
|
Perl (100) - Curses - použití hotových widgetůModul Curses::UI je objektově-orientovanou nadstavbou pro Curses a umí vytvářet textová uživatelská rozhraní rychleji a lépe, než jsme toho byli schopni dosud.
Curses::UI je objektově orientovaný modul, který poskytuje rozhraní pro práci s Curses. Psaní aplikací pomocí Curses::UI je daleko rychlejší. To především díky tomu, že zde již máme předprogramované komponenty (widgety), ze kterých se programy skládají. Modul je třeba nainstalovat obvyklým způsobem.
Vytvoření objektuPro inicializaci Curses::UI módu je třeba začít těmito dvěma řádky. Vytvoříme objekt typu Curses::UI.
Odteď již můžeme používat nadefinované widgety. Ještě předtím si ale zmiňme alespoň dva parametry konstruktoru. Prvním je -color_support => 1, který zapíná podporu barev. Pak je zde parametr -language (hodnota pro češtinu je czech - to znamená, že se použije překlad v modulu Curses::UI::Language::czech), avšak ten není zmíněn v dokumentaci.
my $cui = new Curses::UI(-color_support => 1);
Abychom předali řízení programu objektu, zavoláme na konci metodu mainloop.
$cui->mainloop;
Dnes si představíme několik widgetů z Curses::UI a příště je použijeme k napsání textového editoru. DialogyZačněme zobrazováním dialogových oken. Díky metodě dialog je zobrazování velmi jednoduché a rychlé - stejně tak jako u všech dalších widgetů, které budou následovat. Existuje několik druhů dialogových oken. Nejjednodušším použitím je informativní dialog, kterému předáme pouze řetězec. Chceme-li dialog s otázkou, je třeba definovat několik parametrů. Předně to je -message, což je samotná otázka. Dále jsou to tlačítka a jejich hodnoty. Jako tlačítka lze použít hodnoty yes, no a cancel. Texty tlačítek ale nakonec budou zobrazeny ve vybraném jazyce. Návratovou hodnotou metody dialog je jedna z hodnot parametru -values podle toho, které tlačítko bylo stisknuto. Tento příklad ilustruje práci s dialogy.
Vytvořili jsme dva dialogy. Na obrázku můžeme vidět, jak bude v takovém případě vypadat program. Existuje ještě další typ dialogu, který se používá u hlášek pro varování o chybách. Zde ovšem už používáme metodu error.
MenuNezbytnou součástí většiny složitějších aplikací je menu. Pro něj zde máme definován widget Curses::UI::Menubar. Umí všechny základní vlastnosti menu včetně vytváření submenu. Pro přidání widgetu se se používá metoda add, která má řadu parametrů. Prvními dvěmi hodnotami jsou ID a jméno widgetu - tedy v případě menu je to Menubar. Dále můžeme přidat parametry -fg a -bg pro barvu textu a pozadí. Nejdůležitějším parametrem však je -menu, kterému předáváme složitou datovou strukturu. Nebudeme si ji blíže rozebírat, protože by to mělo být zřejmé z následujícího příkladu.
Nyní přidáme menu widget do aplikace
Jedna z položek vykonává po vybrání podprogram exit_dialog, který musíme dopsat.
Po stisku této položky a potvrzení se program ukončí. Vazby a klávesové zkratkyFunkcí set_binding můžeme navázat k podprogramům klávesové zkratky. set_binding má tento tvar volání.
$cui->set_binding(\&podprogram, klávesová_zkratka);
Konkrétní příkaz pro svázání zkratky Ctrl-o s voláním podprogramu open_file může vypadat třeba takto.
$cui->set_binding(\&open_file, "\\cO");
Velice často se jako úvodní parametr používají anonymní podprogramy. Následující příkaz sváže stisk tabulátoru s přesunem kurzoru na menu.
$cui->set_binding(sub {$menu->focus();}, "\t");
Metodu focus, která přesune kurzor do příslušného widgetu, lze díky dědičnosti volat i nad většinou ostatních widgetů, které si dnes budeme představovat nebo které naleznete v dokumentaci k Curses::UI. OknaMimo menu musí být všechny labely v okně. Pro vytváření dalších widgetů je tedy třeba nejprve vytvořit jim okno.
my $okno = $cui->add("okno1", "Window");
A poté tomuto oknu přiřadíme widget.
my $widget = $okno->add(...);
LabelPro nápis kamkoliv na obrazovku slouží widget Label, kterému stačí předat text a souřadnice v aktuálním okně.
TexteditorDalším widgetem, se kterým se seznámíme, a který budeme ještě potřebovat, je Texteditor, v němž může uživatel editovat text.
Prohlížeč adresářové strukturyAby mohl uživatel vybírat soubory z adresářové struktury, máme zde widget filebrowser. Ten ještě dále můžeme dělit na openfilebrowser a savefilebrowser. Parametrem widgetu filebrowser je cesta, ve které má výběr začínat.
KalendářPro zobrazení kalendáře zde je widget Calendar. Parametr -date specifikuje úvodní datum, na které má být kalendář nastaven.
RadiobuttonyJeště uveďme použití widgetu Radiobuttonbox. Pomocí nich může uživatel vybírat jednu z definovaných voleb. K podobným účelům lze užít též Listbox.
ProgressbarNa závěr si uveďmě widget Progressbar. Ten obvykle uvádí, kolik procent něčeho je hotovo. Příklad progressbaru, který 20 sekund čeká, je zde.
Related article
Perl (1) - Dávka teorie na úvod Perl (2) - Úvod do syntaxe Perl (3) - Proměnné Perl (4) - Čísla a řetězce Perl (5) - Podmínky Perl (6) - Pravdivostní výrazy Perl (7) - Vstup poprvé Perl (8) - Některé základní vestavěné funkce Perl (9) - Cykly Perl (10) - Další řídící struktury Perl (11) - Pole - úvod Perl (12) - Pole - základní operace Perl (13) - Hashe Perl (14) - Další nástroje pro seznamy Perl (15) - Výchozí proměnná, heredoc, symbolické odkazy Perl (16) - Regulární výrazy - začínáme Perl (17) - Regulární výrazy - kotvy Perl (18) - Regulární výrazy - množiny znaků Perl (19) - Regulární výrazy - opakování a kvantifikátory Perl (20) - Regulární výrazy - magické závorky Perl (21) - Regulární výrazy - nahrazování Perl (22) - Regulární výrazy - přepínače Perl (23) - Regulární výrazy - rozšířené vzory Perl (24) - Regulární výrazy - příklady Perl (25) - Regulární výrazy - závěr Perl (26) - Podprogramy Perl (27) - Prototypy Perl (28) - Rozsahy platnosti proměnných Perl (29) - Úvod k práci se soubory Perl (30) - Práce se soubory Perl (31) - Testování souborů Perl (32) - Jiné typy souborů Perl (33) - Formátování výstupu - printf Perl (34) - Formátování výstupu - formáty Perl (35) - Vestavěný debugger Perl (36) - Grafické debuggery Perl (37) - Začínáme s moduly Perl (38) - Rozhraní modulu Perl (39) - Pragma Perl (40) - Dodatky k modulům Perl (41) - CPAN Perl (42) - Argumenty příkazového řádku Perl (43) - Přepínače Perl (44) - Dlouhé přepínače Perl (45) - Odkazy Perl (46) - Užití odkazů a anonymní data Perl (47) - Složitější datové struktury Perl (48) - Libovolně složité datové struktury Perl (49) - Tabulky symbolů a typegloby Perl (50) - Uzávěry a iterátory Perl (51) - Signály Perl (52) - Externí příkazy Perl (53) - Režim nakažení Perl (54) - Fork Perl (55) - Eval Perl (56) - Volby příkazu perl Perl (57) - Jednořádkové skripty Perl (58) - OOP - úvod Perl (59) - OOP - typické použití Perl (60) - OOP - dědičnost Perl (61) - OOP - přínos a užití dědičnosti Perl (62) - OOP - přetěžování Perl (63) - OOP - závěr Perl (64) - Projekt - čtečka sportovních výsledků Perl (65) - Projekt - získání dat Perl (66) - Projekt - výběr zápasů a podrobnosti Perl (67) - Projekt - dokončujeme modul Perl (68) - Projekt - zobrazení zápasů Perl (69) - Projekt - online přenos Perl (70) - Plain Old Documentation Perl (71) - Navazování proměnných Perl (72) - Navazování složitějších datových typů Perl (73) - DBM Perl (74) - Sockety Perl (75) - Obsluha více klientů Perl (76) - Síťová hra v kostky Perl (77) - Služby internetu Perl (78) - Databáze - úvod Perl (79) - Databáze - manipulace s daty Perl (80) - Databáze - závěrečné poznámky Perl (81) - CGI - příprava webového serveru Perl (82) - CGI - první skripty Perl (83) - CGI - získávání dat od uživatele Perl (84) - CGI - usnadnění tvorby skriptů pomocí modulu CGI Perl (85) - CGI - generování dokumentu modulem CGI Perl (86) - CGI - cookies Perl (87) - CGI - příklad aplikace Perl (88) - CGI - závěr Perl (89) - Mason - snadné psaní webů Perl (90) - Mason - speciální bloky Perl (91) - Mason - handlery Perl (92) - Mason - závěr Perl (93) - Catalyst - MVC framework pro Perl Perl (94) - Catalyst - základy pro psaní aplikace Perl (95) - Catalyst - šablony Perl (96) - Catalyst - spolupráce s databází Perl (97) - Curses - tvorba textových uživatelských rozhraní Perl (98) - Curses - pozicování a okna Perl (99) - Curses - měření rychlosti psaní Perl (101) - Curses - jednoduchý textový editor Perl (102) - Rozšiřování Perlu pomocí XS Perl (103) - Rozšiřování Perlu pomocí SWIG Perl (104) - Testování rychlosti Perl (105) - Testování programových jednotek Perl (106) - Debugování pomocí komentářů Perl (107) - Moose - moderní objektový systém Perl (108) - Moose - základní vlastnosti Perl (109) - Moose - role Perl (110) - Moose - meta API Perl (111) - Pokročilá práce se seznamy Perl (112) - Práce s PDF Perl (113) - Práce s archivy Perl (114) - Tk - úvod Perl (115) - Tk - umísťování widgetů Perl (116) - Tk - základní widgety Perl (117) - Tk - některé pokročilejší widgety Perl (118) - Tk - čas a události Perl (119) - Tk - CD man Perl (120) - Wx - základní práce s widgety Perl (121) - Wx - události Perl (122) - Gtk2 - úvod Perl (123) - Gtk2 - základní práce s obrázky Perl (124) - Gtk2 - události a čas Perl (125) - Gtk2 - vlastní widgety Perl (126) - Gtk2 - textové okno a práce s pozicemi Perl (127) - Gtk2 - hierarchické seznamy Perl (128) - Gtk2 - dialogy Perl (129) - Gtk2 - skládání widgetů Perl (130) - Gtk2 - menu a toolbary Perl (131) - Gtk2 - transparentní okna, tray ikona, výběr souborů Perl (132) - Gtk2 - drag&drop, druid Perl (133) - Gtk2 - úpravy vzhledu aplikací pomocí rc Perl (134) - Gtk2 - Glade Interface Designer Perl (135) - XML - čtení a zápis Perl (136) - XML - DOM a SAX přístupy Perl (137) - Vlákna Perl (138) - Memoizace - cachování podprogramů Perl (139) - Profilling - efektivní odhalování pomalých míst v programu Perl (140) - Profilling - píšeme si vlastní profiler / debugger Perl (141) - Formátování kódu, deparsování, perltidy Perl (142) - Způsoby konfigurování Perl (143) - Struktura datových typů, správa paměti Perl (144) - POE - událostmi řízené programování Perl (145) - POE - aplikace typu klient-server Perl (146) - Perl 6 - jazyk budoucnosti Perl (147) - Perl 6 - regulární výrazy, nové operátory Perl (148) - Perl Culture Perl (149) - Závěr Pozvánka na Český Perl Workshop Perl 5.22.0 a vše okolo Perl 5.24.0 a vše okolo Previous Show category (serial) Next
|
Szukanie oprogramowania
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
©Pavel Kysilka - 2003-2024 | maillinuxsoft.cz | Design: www.megadesign.cz |